|
|
|
|
|
|
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 08 Oktober 2009, 19:34:18 » |
|
I came, I saw and I kicked ass! Nee het was echt een ongelovelijke vette dag! Echt aan te raden voor iedereen die intresse heeft in werken voor defensie, was echt cool! We begonnen met wat saaie shit, een presentatie en een paar filmpjes (die ik allemaal al had gezien op youtube  ). Daarna begon de echte shit, geschoten op een simulator, absijlen (of hoe je dat ook schrijft), een introductie met de uitrusting van de marinier. En een van het coolste, een les MZV (militair zelf verdediging), we begonnen met een warming up die erg herkenbaar was voor mij dus die deed ik mee zonder moeite (terwijl de rest al snel aan het hijgen was  ) en daarna enkel wat simpele stoten en voorwaardse trappen gedaan... Al en al een vette dag, en heb meteen gesoliciteerd!  Nu dus op naar de keuring! :|
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
|
|
BertB
Apprentice
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 12 Oktober 2009, 20:01:30 » |
|
I came, I saw and I kicked ass! Al en al een vette dag, en heb meteen gesoliciteerd!  Nu dus op naar de keuring! :| En daarna de wijde wereld in: Qua Patet Orbis (zo wijd de wereld strekt--> motto van het korps mariniers) Bert B
|
|
|
|
|
|
Wars begin where you will, but they do not end where you please
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 28 Oktober 2009, 13:36:45 » |
|
Ik wil ook beginnen bij defensie, maar ik vind dit moeilijk met sporten. Ik zal toch uiteindelijk dagen moeten opgeven en dat is niet leuk  Ik heb wel al gezien dat ik makkelijk door kan schuiven naar Marcel van Dongen, die geeft Eskrima etc. in Waalwijk (vet dicht in de buurt van Breda dus). Helaas neemt defensie veel tijd in beslag. Intern in de week, veel nastudie etc.
|
|
|
|
|
|
Souls full of thunder! Hearts of steel!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Th0rdek
Young grasshopper
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 04 Januari 2010, 17:55:48 » |
|
Haha wat grappig! Ik heb zelf Oriëntatiejaar landmacht gedaan, deze heb ik afgerond en daar was ik voor geslaagd  ! maar ben daarna Multimedia gaan doen te Amersfoort (websites bouwen & dingen ontwerpen etc!) Ik zit momenteel in mijn 3de jaar maar ik merk zelf ook dat dit niet is wat ik later wil gaan doen. Van een kantoorbaan word ik zo duf, s'avonds. Dus heb ik besloten om na mijn 4de jaar (als ik mijn diploma heb) bij de politie te gaan  ook erg actief! Iig succes met je keuring en eventuele keuze die je gaat maken, zelf denk ik nog vaak terug aan mijn oriëntatiejaar en stage die ik op de kazerne heb gelopen. Je maakt daar echt een hechte band met je groep en zelfs met de personen die je eigenlijk niet mag  Groetjes, kevin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 05 Januari 2010, 02:00:46 » |
|
Dankjewel!  Succes zullen we beiden nodig hebben  Marinier en Vlieger :| Strenge toelating 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 12 Januari 2010, 18:05:27 » |
|
En en en?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 12 Januari 2010, 22:43:33 » |
|
Lang verhaal: Nee ik heb het in eerste instantie niet gehaald, ik ben tijdelijk ongeschikt beoordeeld. In de ochtend kregen we eerst de Fysiek Belastbaarheid Test (FBT), dit bestond uit maximale kracht test en een conditie / fiets test. De krachttest was als eerst. Dit bestond uit een oefening voor je borst, armen, rug en je benen. Borst en armen had ik boven gemiddeld gescoord, benen en rug was gemiddeld. Op zich dacht ik wel wat ik tevreden kon zijn, ten slotte 2 onderdelen boven gemiddeld. Daarna kreeg ik de conditie test. Dit was simpel op een fiets zitten waarvan de weerstand elke minuut hoger werd. Na 8 minuten begon ik het wel te voelen en net boven de 10 minuten (werd omgeroepen) kreeg ik het erg zwaar en moest ik al erg snel stoppen. Over het algemeen staat er bekend dat het minimum 11 / 12 minuten is (wordt vaak beetje gegist op fora) dus ik begon hem echt te knijpen voor dat onderdeel, ik dacht dat ik op ongeveer 10.30 min zat. Uurtje later kon ik naar de uitsluitende arts. Veel jongens die net zo weinig als mij gefietst hadden (en sommige zelfs minder) kwamen met een bigsmile naar buiten dus ik dacht misschien heb ik nog wel een kans en heb ik het fietsen toch niet verneukt. Dat was ook het geval, ik had uiteindelijk 11.44 gefietst, niet erg hoog maar meer als genoeg om door deze test te komen. (10 min blijkt minimum te zijn) Toen vertelde de arts echter wat slechter nieuws, mijn benen zijn niet sterk genoeg voor mijn solicitatie voor marinier. Heel simpel gezegd moet je 3 van de 4 onderdelen boven gemiddeld hebben voor marinier, en ik had er maar 2. De FBT werkt met clusters, van cluster 1 t/m 4. Voor marinier, luchtmobieler en commando moet je minimaal cluster 4 halen. Cluster 3 is (dacht ik, kan ook fout zijn  ) goed voor soldaat bij de landmacht. Ik had zelf ruim cluster 3 gehaald, net niet cluster 4. Als ik iets beter mijn benen had kunnen doen had ik met hakken over de sloot (net als die andere gasten die dus minder als mij gefietst hadden!) door kunnen gaan naar het middagprogramma. De arts zei ook dat ik er extra moeite mee had door mijn lichaamsbouw, ik ben 1.69m lang / kort, dit is maar 4cm boven het minimum. Daarnaast ben ik maar 2kg zwaarder dan het minimum. Ik ben dus een erg klein ventje in verhouding. Maar dat betekend niet dat ik minder kracht moet hebben dan die grote jongens. Dus hij zei al dat een klein ventje als ik gewoon meer moet doen om op dezelfde kracht te komen als die grote jongens. Al en al vind ik het jammer maar niet zo heel erg. Ik moet nu 3 maanden mijn benen sterker maken en dan kan ik het opnieuw proberen. Erg goed te doen want voor de keuring had ik geen seconde aandacht gegeven aan de kracht in mijn benen, dus die zijn hardstikke ondertraint en kunnen dus nog veel sterker worden. Ook kan ik in deze 3 maanden nog lekker mijn conditie opkrikken, ik wist van te voren dat het niet heel erg zou zijn natuurlijk omdat ik net die knieblesure had gehad. Maarja het is dus niet anders, over 3 maanden kom ik veel sterker terug en dan moet het gewoon te doen zijn! 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 12 Januari 2010, 22:45:36 door Zonakusu »
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 13 Januari 2010, 19:54:46 » |
|
Aw... Toch mooie resultaten zo te horen, alleen dat puntje wat je benen betreft niet. Ben er van overtuigt dat je over 3 maanden zeker door die test heen komt  Ik moet ook nog maar hopen dat ik mijn GVSS of PVS niet verneuk, want dan is er geen herkansing meer :| Maar daar gaan ook nog wel meerdere selecties aan vooraf  Succes nog met de volgende keuring!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Max
Administrator

|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 14 Januari 2010, 16:33:20 » |
|
Heel erg jammer Jimmy.. Volgende keer gaat het alleen wel lukken  . Klimmen is idd geen slecht idee van Roy. De broer van Steven klom vroeger ook veel en is nu net aan zijn commando-training begonnen  .
|
|
|
|
|
|
My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 14 Januari 2010, 19:44:17 » |
|
Het is ook een elite korps he  Je ontvangt een positief antwoord als je het verdient.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Falcor
Young grasshopper
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 20 Januari 2010, 20:19:51 » |
|
Elite Korps?? Pffff Ik ben ook Elite hoor.. Ik noem mezelf Klumando Nee geintje, wat ik alleen niet snap is als je meer tijd wil en/of evenveel tijd wil om te sporten je bij het Mariniers gaat? Dan ben je juist vaak weg.... Ik heb er juist voor gekozen op bij de Luchtmacht te gaan werken omdat ik dan tijd zat heb om te sporten. Als ik op uitzending moet zijn het maar 3 maanden. Maar dan nog moet je cluster 4 hebben want ik werk als hondengeleider
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 21 Januari 2010, 19:00:08 » |
|
Hondengeleider? Wat moet ik daar precies van voorstellen? Pakwerker? Ik heb één keer in zo'n pak gestaan  Hij bleef goed hangen in mijn knieholte  Pijnlijk, maar wel hartstikke vet!! Ik ga bij de Luchtmacht het proberen op vlieger te worden, dat neemt wel veel tijd in beslag. Maargoed, met alleen sport schop je het meestal niet ver in het leven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|