Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Gepost op: 16 Augustus 2009, 19:36:15 » |
|
Vechtvrienden!  Ik ben al een flink aantal maanden aan het nadenken wat ik verder met mijn leven wil doen. Ik maak dit jaar mijn ICT Niveau 4 opleiding af, maar na (veel) stage ben ik er toch achter gekomen dat zo'n passieve baan helemaal niks voor mij is. Ik wil een actieve baan waar je echt wat nuttigs doet en echt wat beleefd. Daarom ben ik bij defensie gekomen. Het eerste idee was om proberen als marechaussee te werk te gaan, maar ik ben toch aan het twijfelen of de landmacht of marine ook niet erg interessant is. Sterker nog, ik denk dat de landmacht / marine een betere baan is dan de marechaussee. Het enige grote nadeel van de landmacht / marine is dat je met regelmaat 5 maanden uitgestuurd kan worden, wat betekend dat ik 5 maanden niet kan sporten. Het klinkt misschien wel erg dramatisch, maar mijn sport betekend veel voor mij  Hebben jullie misschien tips voor mij om erachter te komen wat het beste is? Ik wil sowieso al naar de open dagen om wat meer bekend te worden met de 3 instellingen (ik heb de sites al doorgelezen maargoed....)
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
|
|
Max
Administrator

|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Augustus 2009, 22:55:52 » |
|
wat betekend dat ik 5 maanden niet kan sporten Volgens mij valt dat reuze mee. Nunchaku kan je sowieso wel altijd doen in je eentje (en sparren als je effe iemand anders daar ook een nunchaku geeft). Yoseikan gaat misschien wat minder goed, maar in plaats van dat kun je daar vast tig andere gevechtssporten beoefenen, dan leer je nog wat nieuws ook!
|
|
|
|
|
|
My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Augustus 2009, 07:23:49 » |
|
Kantoorbaan achter de computer is niet nuttig? Nou, dank je wel  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Max
Administrator

|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Augustus 2009, 14:47:39 » |
|
Tja na 2 maanden kunnen die mensen niet sparren hoor  Jij doet het 2 jaar en nog versla ik jou redelijk makkelijk >=) True, maar het is toch wel leuk om met mij te sparren? :$
|
|
|
|
|
|
My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
|
|
|
|
|
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Augustus 2009, 08:54:38 » |
|
Update: Gister met mijn Opa over gehad, hij heeft namelijk in de marine gezeten. Het blijkt volgens hem zo te zijn dat de marine beter opgeleid wordt en ook een zwaardere keuring heeft. Dat geloof ik ook wel want voor de marine moet ik minimaal 65kg wegen (ik schommel tussen de 63 en 65.5  ). Het enige minpunt is dat ik het liefst niet in een onderzeeër wil varen. Dan wel op een boot
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
|
|