Ik ben 5 jaar geleden begonnen en ben steeds gegroeid. Ik huurde zaalruimte van de gemeente wat uitbreiding moeilijk maakte. Ook had ik daar geen matten en stootzakken etc.
Stootkussens en oefenmateriaal sleepte ik steeds mee in het busje. Afgelopen juli zijn we begonnen in deze ruimte.
Ik heb vorig jaar de stap gewaagd toen ik op zo'n 130 leden zat. Ik ben er gewoon naast blijven werken vanwege de investeringen in materiaal en het gebouw. Er komt nogal wat bij kijken om een kantoorgebouw/werkplaats om te bouwen in een veilige trainingsruimte.
Nu zijn de investeringen grotendeels achter de rug en willen we er van gaan leven.
Ik heb nooit grote doorbraken gehad. Wel een keer een nieuwe locatie geopend in Tilburg dat 30 a 40 leden opleverde.
Het afstoten van een andere locatie omdat ik nu alleen nog maar de school heb kostte een aantal leden.
Sindsdien geven we wel veel meer les. We hebben nu 2 krav maga groepen op een avond op maandag tm donderdag.
op maandag hebben we er ook een jeugdgroep bij. Dinsdags en woensdags geven we kidsafety aan jonge kinderen.
Kidsafety groeit ook hard nu. Op vrijdags geef ik boksles.
Uiteraard wil ik me straks ook meer gaan richten op zelfverdedigingscursussen overdag aan scholen, bedrijven etc.
De hoofdmoot blijft toch vooral de groepslessen die erg goed gaan momenteel. in totaal zit ik nu rond de 200 leden.
Ik vind het echt heerlijk zo. Ik heb 2 gedeeltes die in elkaar overlopen waarvan 1 met een houten vloer en 8 bokszakken. Het andere gedeelte is bedekt met matten en daar hangen nog 2 bokszakken.
Als je een sportschool hebt moet je dus wel verschillende dingen doen om de huur en andere kosten er uit te krijgen.
Maar andere dingen worden makkelijker.
Je organiseert makkelijker seminars etc omdat de huur toch al betaalt is.
Het feit dat mensen lekker kunnen zitten voor en na de lessen maakt het wel gezellig. ook kunnen ouders comfortabel wachten op hun kinderen boven bij de bar. De bar genereert ook extra inkomsten, al is dat nog vrij weinig.
Mijn partner is net afgestudeerd in remydial teaching en was al lerares . Voor haar proberen we nu de ruimte er naast er bij te krijgen zodat we een kantoor hebben om kinderen te begeleiden. Ook kunnen we dat kantoor weer gebruiken als leslokaal als we een instructeursopleiding Kidsafety gaan geven etc.
Het is een drukke bedoeling, maar wel een droom die uitkomt. Ik heb dat loondienst gedoe wel gehad, Daar ben ik veel te eigenwijs voor