|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Augustus 2009, 19:48:46 » |
|
Trappen .. need no explanation. :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Augustus 2009, 20:53:29 » |
|
Mijn mening: trappen zien er cooler uit, vooral high kicks. En trappen komen harder aan, vooral low kicks. Echter er is een keerzijde en dat is dat stoten veel sneller kunnen worden geplaatst en met name series. Dus stoten zijn effectiever.
Kortom: is het voor de show, dan trappen. Is het voor een gevecht, dan liever stoten.
Ennuh Jimmy, als je lowkick amper aan komt, dan doe je toch echt iets fout. Met een prima geplaatste low kick, trap je iemands knie zo in 2en. Eigenlijk echt wel weer een reden om karate te gaan doen, want daar leer je goed trappen naast ook goed stoten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Augustus 2009, 23:11:29 » |
|
Trappen .. need no explanation. :-)
Stoten jullie eigenlijk wel eens op Taekwondo? Jawel hoor. Ook in Taekwondo zitten er diverse arm technieken. Eigenlijk best veel zelfs. :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 16 September 2009, 18:04:12 » |
|
Inderdaad als je hoger dan bandhoogte gaat sta je al compleet uit balans. Als dan iets verkeerd gaat is je tegenstander zo bij je.
Daarom kan je een hoge trap in een echte situatie ook alleen maar doen als je erg zeker bent van je zaak en het moet ook gelijk het einde zijn. Dus als je een goede trap op het lichaam in de lever geeft kan je het daarna snel afmaken. Of een trap tegen het hoofd, maar die moet dan wel goed zijn en eigenlijk gelijk k.o.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Oktober 2009, 18:20:13 » |
|
Ik ben zelf lang en heb lange benen. Ik houd wel van het trappen.. dat is puur omdat ik weet dat mijn trappen meestal toch wel goed aankomen. Ook houd ik wel van het stoten, ik weet ook wel dat mijn stoten hard aan kunnen komen, maar ik weet niet of dit kan of meer mijn gevoel is... maar.... ik heb in mijn benen veel meer conditie zitten dan in mijn armen. Mijn armen voelen sneller uitgeput aan en mijn benen die kunnen nog wel lang doorgaan dan.
|
|
|
|
|
|
Souls full of thunder! Hearts of steel!
|
|
|
Escrimador
Apprentice
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 23 Maart 2010, 19:56:08 » |
|
Ik geef voorkeur aan stoten, omdat je daar meer controle over heb, en het is sneller+veiliger, je staat niet op 1 been enzo. toch is een rechte trap op het goede moment op iemands knieschijf ofzo ook wel lekker denk ik  licht maar beetje aan situatie enzo en afstand blablabla
|
|
|
|
|
|
Escrima Concepts Zaandam
|
|
|
|
|