« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Stoten of trappen?  (gelezen 1299 keer)
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 04 Augustus 2009, 09:41:09 »

Maakt niet uit of het nou op de straat of in de dojo is, maar wat doen jullie liever? Stoten of trappen? Smiley

Kickoff:

Ikzelf vind trappen wel leuk en ik oefen het redelijk vaak (inc de trappen die we @ de meeting hebben geleerd Tongue), enkel wel met rechts though. Maar toch stoot ik wel liever, dit omdat je bij trappen makkelijker uit balans komt wanneer je niet zo goed bent en ik heb het gevoel dat vooral mijn lowkick amper aankomt, terwijl ik wel zeker weet dat mijn hoek goed aankomt Tongue

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Augustus 2009, 19:48:46 »

Trappen .. need no explanation. :-)
Jesh
Founder

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Augustus 2009, 19:52:34 »

Stoten doe ik liever in bed.

Tongue

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Augustus 2009, 20:24:41 »

Stoten jullie eigenlijk wel eens op Taekwondo?

Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Augustus 2009, 20:53:29 »

Mijn mening: trappen zien er cooler uit, vooral high kicks. En trappen komen harder aan, vooral low kicks. Echter er is een keerzijde en dat is dat stoten veel sneller kunnen worden geplaatst en met name series. Dus stoten zijn effectiever.

Kortom: is het voor de show, dan trappen. Is het voor een gevecht, dan liever stoten.

Ennuh Jimmy, als je lowkick amper aan komt, dan doe je toch echt iets fout. Met een prima geplaatste low kick, trap je iemands knie zo in 2en. Eigenlijk echt wel weer een reden om karate te gaan doen, want daar leer je goed trappen naast ook goed stoten.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Augustus 2009, 22:07:53 »

Tja, zo is het gevoel iig. Rechts is mijn trap niet heel slecht, maar wanneer ik een lowkick maak lijkt het al snel een normale mae giri ofzo, dus niet echt heel zijwaards.  En wanneer ik mijn lichaam erin zet draait mijn hele lichaam om mijn linkerbeen waardoor er veel stress op komt te staan.

Ik heb het ook nooit kunnen oefenen tegen een zak / paal ofzo dus ik zou echt niet weten hoe het moet voelen ofzo.

Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Augustus 2009, 23:11:29 »

Stoten jullie eigenlijk wel eens op Taekwondo?

Jawel hoor. Ook in Taekwondo zitten er diverse arm technieken. Eigenlijk best veel zelfs. :-)
Zonakusu
Founder

« Antwoord #7 Gepost op: 12 September 2009, 14:55:15 »

Bij karate doe ik nu ook veel trappen en ben er achter gekomen dat ik echt maar een minimale basis kon. Simpelweg de mawashi geri kan veel beter, net als de mae geri. Ook doe ik nu wat ushiro geri en ushiro mawashi geri, wel erg stoer.

Beetje leren trappen maakt alweer een groot verschil Smiley

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 12 September 2009, 15:17:57 »

Het is vrij simpel je moet gewoon beiden kunnen anders heb je een afstandsgebied waarin je vrij weinig kan. Over het algemeen wil je trappen als iemand op afstand staat en stoten wanneer hij dichterbij komt.

Een trap is ook erg handig om iemand af te schrikken wanneer je tegen meerdere personen vecht.

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Jesh
Founder

« Antwoord #9 Gepost op: 12 September 2009, 17:58:52 »

Mijn ervaring met trappen:

Alles wat hoger gaat als het middel (dus bandhoogte) is zinloos in een confrontatie. Low kicks e.d. hebben dus mijn voorkeur.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #10 Gepost op: 12 September 2009, 18:23:52 »

Oh ja dat zeker, een lowkick naar het bovenbeen stopt iemands mobiliteit binnen een paar trappen.

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #11 Gepost op: 12 September 2009, 18:32:57 »

Inderdaad als je hoger dan bandhoogte gaat sta je al compleet uit balans. Als dan iets verkeerd gaat is je tegenstander zo bij je.

Maar zonder de combinatie van trappen en stoten zit je dan nog met een gebied waar je niks mee kan.

gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #12 Gepost op: 13 September 2009, 00:50:09 »

Ik heb als ex bokser de meeste ervaring met stoten, dus als ik moet kiezen is dat makkelijk.

afgelopen zomer was ik muay thai aan het trainen in thailand. Het boksen is zwaar ondergeschikt in de training.
Vervolgens zie je op een boksgala dat van alle knockouts er maar 1 kwam door een beentechniek (lowkick) en de rest door stoten op de kin.  Ik heb inderdaad het idee dat je er erg veel hebt om goed te kunnen boksen en op de korte afstand goed en snel te combineren.

Ik vind trappen wel heerlijk om te doen. Op straat zou ik inderdaad geen mooie showtrappen geven. de ballen of knieen zijn hoog zat.
Ik zeg alleen niet dat je NOOIT boven de band zou moeten trappen. Er zijn best situaties waarin dat kan.
En situatie inschatten is een groot onderdeel  van wat je een goede vechter maakt.

Wat ik wel duidelijk zie tijdens stressdrills is dat hoe meer je mensen onder druk zet, hoe liever ze beide voeten gewoon op de grond houden.

Ik ben er trouwens mee eens dat je op alle afstanden je mannetje moet kunnen staan. daar komt dus ook het grappling/ worstelen bij.

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Jesh
Founder

« Antwoord #13 Gepost op: 13 September 2009, 14:19:50 »

Oeh... I loves the grapples.

Wink

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #14 Gepost op: 13 September 2009, 14:41:35 »

Dat weten we ondertussen wel Jesh  Tongue

Jesh
Founder

« Antwoord #15 Gepost op: 14 September 2009, 08:26:47 »

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen...

Wink

TijlV
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #16 Gepost op: 16 September 2009, 09:36:24 »

Gillend wegrennen als een meisje
Zonakusu
Founder

« Antwoord #17 Gepost op: 16 September 2009, 14:38:30 »

Ook een hele goede Tongue

Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 16 September 2009, 18:04:12 »

Inderdaad als je hoger dan bandhoogte gaat sta je al compleet uit balans. Als dan iets verkeerd gaat is je tegenstander zo bij je.

Daarom kan je een hoge trap in een echte situatie ook alleen maar doen als je erg zeker bent van je zaak en het moet ook gelijk het einde zijn. Dus als je een goede trap op het lichaam in de lever geeft kan je het daarna snel afmaken. Of een trap tegen het hoofd, maar die moet dan wel goed zijn en eigenlijk gelijk k.o.
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Oktober 2009, 18:20:13 »

Ik ben zelf lang en heb lange benen.
Ik houd wel van het trappen.. dat is puur omdat ik weet dat mijn trappen meestal toch wel goed aankomen.
Ook houd ik wel van het stoten, ik weet ook wel dat mijn stoten hard aan kunnen komen, maar ik weet niet of dit kan of meer mijn gevoel is... maar.... ik heb in mijn benen veel meer conditie zitten dan in mijn armen. Mijn armen voelen sneller uitgeput aan en mijn benen die kunnen nog wel lang doorgaan dan.

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #20 Gepost op: 23 Maart 2010, 19:56:08 »

Ik geef voorkeur aan stoten, omdat je daar meer controle over heb, en het is sneller+veiliger, je staat niet op 1 been enzo.
toch is een rechte trap op het goede moment op iemands knieschijf ofzo ook wel lekker denk ik Tongue
licht maar beetje aan situatie enzo en afstand blablabla

Escrima Concepts Zaandam
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 26 Maart 2010, 17:28:54 »

Met trappen kun je mensen ook beter op afstand houden he Smiley

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #22 Gepost op: 27 Maart 2010, 11:25:47 »

Over het algemeen zijn hoge trappen zeker niet snel aan te raden, maar als ie aankomt.... Shocked

EDIT: Clip toegevoegd.

« Laatste verandering: 27 Maart 2010, 12:57:42 door Jesh » Gelogd

WWW.ESCRIMA.NU
Jesh
Founder

« Antwoord #23 Gepost op: 27 Maart 2010, 12:58:16 »

Ja, ze noemen hem niet voor niets The Lumberjack he. Die kerel velt gasten als bomen...

LOL !!!

Escrimador
Apprentice

« Antwoord #24 Gepost op: 27 Maart 2010, 13:23:51 »

Mag ook wel als je dagelijks een uur of 11 aan het trainen bent Grin

Escrima Concepts Zaandam
Pagina's: [1] 2  
« vorige volgende »
Ga naar: