Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Gepost op: 30 Juli 2009, 18:05:48 » |
|
Beste vechtvrienden!  Aankomend jaar vervalt 1 van de 2 lessen Yoseikan per week. Dit omdat de opkomst van afgelopen paar maanden op de donderdag avond redelijk minimaal was. Vrijwel alle volwassenen kwamen op de donderdag, ik was een van de weinige die ook op de zaterdag trainde. Maar nu gaat het dus enkel naar de zaterdag wat dus betekend dat ik veel minder zal gaan trainen (vooral aangezien er op donderdag gewoon harder en moeilijker wordt getraint dan zaterdag met jonge kinderen). Daarom heb ik besloten een derde sport erbij te gaan beoefenen zodat ik nog wel gewoon actief kan blijven. Eerst dacht ik meteen aan Jiu Jitsu aangezien het veel op Yoseikan lijkt, maar nu ben ik langs gekomen bij Buken ( buken.org) en klinkt erg goed. Jiu Jitsu is bij mij in de buurt moeilijk te vinden. Ik heb wel genoeg karate en aikido scholen om mij heen, maar in het geval van karate is het shotokan en aikido lijkt me gewoon net iets te soft. Wat denken jullie van Buken? Zover ik op de website kan lezen ziet het er wel goed uit. Als je daar karate beoefend maak je af en toe ook uitstapjes naar iaido wat natuurlijk ook leuk is! Ik heb even een emailtje geschreven, wat denken jullie hiervan? Ik weet nml dat mijn NL slecht is (airwolf  ) Geachte heer / mevrouw,
Sinds twee jaar volg ik Yoseikan Budo in Hillegom, maar wegens slechte opkomst vervalt 1 van de 2 lessen dus ben ik op zoek naar een mooie sport die ik hiernaast kan beoefenen. Jullie manier van Karate klinkt er goed en sluit denk ook wel goed aan op het geen wat ik tot nu toe heb geleerd.
Daarom vroeg ik mij af of ik een proefles Karate bij jullie kan volgen zodra de zomerstop voorbij is?
Met vriendelijke groet,
Jimmy de vries
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
Yantsu
Young grasshopper
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2009, 19:31:44 » |
|
Het karate van Buken lijkt een Amerikaanse oorsprong te hebben als ik het zo lees, vaak zijn dit aangepaste stijlen en meer reality based. Als je een traditionele stijl wil beoefenen kan ik je Itosu Ryu van harte aanbevelen, dat wordt gegeven op drie plekken in Nederland waaronder Kudelstaart. Het is de Stijlgroep van purist Martin Gravestijn shihan. Deze stijl is een voorloper van het Shotokan dat wij kennen. De oprichter van de Itosu ryu was de leraar van Funakoshi de grondlegger van Shotokan. Ook bij Itosu Ryu kun je later als je gevorderd bent kennis maken met Jodo en Iaido in een bijzonder pure vorm.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 30 Juli 2009, 19:33:57 door Yantsu »
|
|
Karate & Lifting weights
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli 2009, 19:41:57 » |
|
Wat is er mis met shotokan? Zoek je iets meer fullcontact zoals kyokushin of juist niet zoals wado? Elke vorm van karate heeft wel zijn charme. Ik heb vroeger jarenlang met heel veel plezier wado karate gedaan. Nu doe ik kyokushin, een wereld van verschil, maar ik doe het ook met veel plezier. Het ligt veel meer aan de leraar of de lessen leuk zijn of niet. Ik zou zeker eens naar karate kijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juli 2009, 22:19:40 » |
|
Shotokan is inderdaad veel van de kata's en als je daar niet van houdt kun je beter een andere stijl zoeken. Maar wordt wado niet het meest beoefend in Nederland? Wado is semi contact, maar wel heel beheerst en stijlvol. Het mooi van wado vond ik vooral de combinaties, countertechnieken en de zelfbeheersing, die je er van krijgt. Bij fullcontact zie je dat vaak minder, omdat die vooral gericht zijn op de directe aanval.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yantsu
Young grasshopper
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Juli 2009, 22:50:43 » |
|
Als je niet veel kata wil leren is Itosu Ryu misschien ook weer iets minder geschikt, ze lopen veel kata nl. Daarnaast is voor 1e kyu een 50 man kumite en voor 100 man kumite een eis. Dus knokken gebeurt ook.
|
|
|
|
|
|
Karate & Lifting weights
|
|
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:15:10 » |
|
Misschien vindt ze dat wel heerlijk zo die rust in huis. Zolang je maar mee helpt met het huishouden en af en toe het eten klaar maakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:39:51 » |
|
Bedenk dat Wado vooral een demonstratiesport is, dus heel stijlvol. Zelfs de kihon kumite's (sparring technieken) moeten perfect worden uitgevoerd. Het is zeker niet bedoeld om te leren er mee effectief op straat te zijn. Maar goed, toen ik het nog trainde waren er genoeg wado karateka's, waar je echt geen ruzie mee wilde hebben. Bij wedstrijden mag je naar het hoofd stoten, maar niet raken. En sparren gaat meestal zonder dikke beschermers, alleen wat scheen en hand bescherming voor jezelf.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 31 Juli 2009, 09:50:14 door Fvddungen »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BertB
Apprentice
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Augustus 2009, 12:18:52 » |
|
Mijn achtergrond is Wing Chun en jiu JItsu. Momenteel Europese Middeleeuwse Krijgskunst (o.a. zwaardvechten): http://www.kdfnederland.nl/cms/page.php?2Ik zou eigenlijk wel Eskrima of Arnis willen doen, ik woon in Tilburg, dus ik ga daar eens actief naar op zoek. Het lijkt me een leuke, zinvolle en nuttige aanvulling. BertB
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Augustus 2009, 12:21:07 door BertB »
|
|
Wars begin where you will, but they do not end where you please
|
|
|