« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Auteur Topic: Een derde sport, welke?  (gelezen 2141 keer)
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 30 Juli 2009, 18:05:48 »

Beste vechtvrienden!  Cool

Aankomend jaar vervalt 1 van de 2 lessen Yoseikan per week. Dit omdat de opkomst van afgelopen paar maanden op de donderdag avond redelijk minimaal was. Vrijwel alle volwassenen kwamen op de donderdag, ik was een van de weinige die ook op de zaterdag trainde. Maar nu gaat het dus enkel naar de zaterdag wat dus betekend dat ik veel minder zal gaan trainen (vooral aangezien er op donderdag gewoon harder en moeilijker wordt getraint dan zaterdag met jonge kinderen).

Daarom heb ik besloten een derde sport erbij te gaan beoefenen zodat ik nog wel gewoon actief kan blijven. Eerst dacht ik meteen aan Jiu Jitsu aangezien het veel op Yoseikan lijkt, maar nu ben ik langs gekomen bij Buken (buken.org) en klinkt erg goed.

Jiu Jitsu is bij mij in de buurt moeilijk te vinden. Ik heb wel genoeg karate en aikido scholen om mij heen, maar in het geval van karate is het shotokan en aikido lijkt me gewoon net iets te soft.

Wat denken jullie van Buken? Zover ik op de website kan lezen ziet het er wel goed uit. Als je daar karate beoefend maak je af en toe ook uitstapjes naar iaido wat natuurlijk ook leuk is!

Ik heb even een emailtje geschreven, wat denken jullie hiervan? Ik weet nml dat mijn NL slecht is (airwolf Tongue)

Citaat
Geachte heer / mevrouw,

Sinds twee jaar volg ik Yoseikan Budo in Hillegom, maar wegens slechte opkomst vervalt 1 van de 2 lessen dus ben ik op zoek naar een mooie sport die ik hiernaast kan beoefenen. Jullie manier van Karate klinkt er goed en sluit denk ook wel goed aan op het geen wat ik tot nu toe heb geleerd.

Daarom vroeg ik mij af of ik een proefles Karate bij jullie kan volgen zodra de zomerstop voorbij is?

Met vriendelijke groet,

Jimmy de vries

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Yantsu
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2009, 19:31:44 »

Het karate van Buken lijkt een Amerikaanse oorsprong te hebben als ik het zo lees, vaak zijn dit aangepaste stijlen en meer reality based. Als je een traditionele stijl wil beoefenen kan ik je Itosu Ryu van harte aanbevelen, dat wordt gegeven op drie plekken in Nederland waaronder Kudelstaart. Het is de Stijlgroep van purist Martin Gravestijn shihan. Deze stijl is een voorloper van het Shotokan dat wij kennen. De oprichter van de Itosu ryu was de leraar van Funakoshi de grondlegger van Shotokan. Ook bij Itosu Ryu kun je later als je gevorderd bent kennis maken met Jodo en Iaido in een bijzonder pure vorm.
« Laatste verandering: 30 Juli 2009, 19:33:57 door Yantsu » Gelogd

Karate & Lifting weights
Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli 2009, 19:41:57 »

Wat is er mis met shotokan? Zoek je iets meer fullcontact zoals kyokushin of juist niet zoals wado? Elke vorm van karate heeft wel zijn charme. Ik heb vroeger jarenlang met heel veel plezier wado karate gedaan. Nu doe ik kyokushin, een wereld van verschil, maar ik doe het ook met veel plezier. Het ligt veel meer aan de leraar of de lessen leuk zijn of niet. Ik zou zeker eens naar karate kijken.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Juli 2009, 19:56:38 »

Ik ken shotokan als een stijl die veel bezig is met kata's, en dat is gewoon niet leuk om zoveel te doen (imo) ik hoef niet perse full contact te gaan. Ik wil gewoon een realistische stijl beoefenen waar deze stijl goed in blijkt te zijn.

Itosu Ryu ken ik niet, ik zal de wiki even doorlezen Smiley

Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juli 2009, 22:19:40 »

Shotokan is inderdaad veel van de kata's en als je daar niet van houdt kun je beter een andere stijl zoeken. Maar wordt wado niet het meest beoefend in Nederland? Wado is semi contact, maar wel heel beheerst en stijlvol. Het mooi van wado vond ik vooral de combinaties, countertechnieken en de zelfbeheersing, die je er van krijgt. Bij fullcontact zie je dat vaak minder, omdat die vooral gericht zijn op de directe aanval.
Yantsu
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Juli 2009, 22:50:43 »

Als je niet veel kata wil leren is Itosu Ryu misschien ook weer iets minder geschikt, ze lopen veel kata nl. Daarnaast is voor 1e kyu een 50 man kumite en voor 100 man kumite een eis. Dus knokken gebeurt ook.

Karate & Lifting weights
Jesh
Founder

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Juli 2009, 08:52:02 »

Als ik er nog een derde sport bij ga doen is het BJJ in Maastricht. Uiteraard nadat we de opleiding bij Frans afgerond hebben.

Ik moet het idee alleen nog even langs mijn vriendin loodsen, want die wordt denk ik gek. Dan ben ik bijna elke dag trainen. LOL !!!

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:15:10 »

Misschien vindt ze dat wel heerlijk zo die rust in huis. Zolang je maar mee helpt met het huishouden en af en toe het eten klaar maakt.
Jesh
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:20:58 »

Kerel, ik maak elke dag het eten klaar en help altijd in de huishouding.

GOED BEZIG !!!

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #9 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:35:08 »

Wado klinkt ook wel interessant dan ja! Vooral counters op andere aanvallen klinkt heel mooi. Maar eens een school in de buurt zoeken Smiley

50 man kumite is natuurlijk helemaal stoer! Tongue Maar volgens wiki (had ik eens gelezen) was die 50 en 100man kumite echt super zwaar en moeilijk om te halen? Met andere woorden: als eerste dan itosu ryu karate ben je super sterk? clown

@ Jesh: nee dan ben je juist niet goed bezig Tongue

Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:39:51 »

Bedenk dat Wado vooral een demonstratiesport is, dus heel stijlvol. Zelfs de kihon kumite's (sparring technieken) moeten perfect worden uitgevoerd. Het is zeker niet bedoeld om te leren er mee effectief op straat te zijn. Maar goed, toen ik het nog trainde waren er genoeg wado karateka's, waar je echt geen ruzie mee wilde hebben. Bij wedstrijden mag je naar het hoofd stoten, maar niet raken. En sparren gaat meestal zonder dikke beschermers, alleen wat scheen en hand bescherming voor jezelf.
« Laatste verandering: 31 Juli 2009, 09:50:14 door Fvddungen » Gelogd
Jesh
Founder

« Antwoord #11 Gepost op: 31 Juli 2009, 10:11:57 »

@ Jesh: nee dan ben je juist niet goed bezig Tongue

STFU n00b...

Wink

Zonakusu
Founder

« Antwoord #12 Gepost op: 03 Augustus 2009, 13:19:41 »

And it's settled, zodra de lessen weer beginnen mag ik langskomen en een lesje meedoen. Hopen dat het ook inderdaad zo leuk is als ik verwacht Smiley

Jesh
Founder

« Antwoord #13 Gepost op: 03 Augustus 2009, 14:17:57 »

Nou, houd ons op de hoogte zou ik zeggen.

Zonakusu
Founder

« Antwoord #14 Gepost op: 03 Augustus 2009, 14:35:57 »

Zal ik zeker doen Grin

Zonakusu
Founder

« Antwoord #15 Gepost op: 18 Augustus 2009, 14:13:31 »

Nog een weekie en ik ga aan de karate Cool Best wel (erg) zin in btw, wil wel graag lekker straight forward stoten en trappen. Nu nog grappling erbij en ik ben helemaal blij Grin

Jesh
Founder

« Antwoord #16 Gepost op: 18 Augustus 2009, 14:23:46 »

Goed bezig !!!

Ja, jammer dat je zo ver weg woont.

Sad

Zonakusu
Founder

« Antwoord #17 Gepost op: 18 Augustus 2009, 14:26:07 »

Inderdaad! Ik heb hier zover nog geen specifieke grappling of bjj school gevonden Sad

Jesh
Founder

« Antwoord #18 Gepost op: 18 Augustus 2009, 14:49:06 »

CRAAAAAP !!!

Zonakusu
Founder

« Antwoord #19 Gepost op: 26 Augustus 2009, 23:00:03 »

Zo, even een snelle update via mijn telefoon.

Net eerste les Buken ryu karate gehad. Beviel erg goed! Leuke mensen, voelde mij direct thuis.  Op het begin begon het wat apart (vertel ik morgen achter een normaal toetsenbord) maar daarna was het helemaal goed en ook nog drie ronden gespard Smiley

Zonakusu
Founder

« Antwoord #20 Gepost op: 27 Augustus 2009, 17:39:46 »

Oeh dag na de eerste les... Mijn benen voelen aan als lood! Tongue Kortom, perfecte day-after!

Jesh
Founder

« Antwoord #21 Gepost op: 28 Augustus 2009, 08:08:07 »

Nice...

Dus je blijft daar hangen denk je ???

Zonakusu
Founder

« Antwoord #22 Gepost op: 28 Augustus 2009, 08:40:33 »

Yesh! Het is een realitische stijl karate dus dat is sowieso goed. Ze zijn enkel wel erg bezig met consentratie op het individu wat ik (nog) niet gewend ben.

Jesh
Founder

« Antwoord #23 Gepost op: 28 Augustus 2009, 09:22:15 »

Altijd goed om eens dingen met een andere invalshoek te doen.

BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Augustus 2009, 12:18:52 »

Mijn achtergrond is Wing Chun en jiu JItsu. Momenteel Europese Middeleeuwse Krijgskunst (o.a. zwaardvechten):  http://www.kdfnederland.nl/cms/page.php?2

Ik zou eigenlijk wel Eskrima of Arnis willen doen, ik woon in Tilburg, dus ik ga daar eens actief naar op zoek. Het lijkt me een leuke, zinvolle en nuttige aanvulling.

BertB
« Laatste verandering: 28 Augustus 2009, 12:21:07 door BertB » Gelogd

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Pagina's: [1] 2 3  
« vorige volgende »
Ga naar: