Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Gepost op: 25 Juli 2009, 19:39:40 » |
|
Ik zit al tijden met het idee om eens naar Japan te gaan. En nu ik tijdens de vakantie werk kan ik redelijk wat geld bij elkaar verzamelen om uiteindelijk misschien wel volgend jaar naar Japan te kunnen gaan. Japan is enkel een duur land om een tijd te verblijven, een vliegticket alleen kan al snel richting de 1000 euro gaan. Laat staan hoe duur het is om daar in een hotel te verblijven. In japan zou ik graag de gehele cultuur willen leren kennen, ik wil het moderne bekijken in Tokyo en het traditionele in Kyoto. Daarnaast wil ik natuurlijk diverse dojo opzoeken om een kijkje te nemen (de Yoseikan dojo natuurlijk het liefst!  ) Zijn er mensen die al eens naar Japan zijn geweest? En hebben jullie tips om de reis beter betaalbaar te maken?
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli 2009, 09:14:29 » |
|
Zijn er mensen die al eens naar Japan zijn geweest? En hebben jullie tips om de reis beter betaalbaar te maken?
Je zou kunnen gaan fietsen of roeien naar Japan toe. Is nog goed voor je conditie ook. En qua verblijf een maandje in een Shaolin klooster ofzo (en ja, die zijn er ook in Japan).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juli 2009, 18:18:51 » |
|
Maar om er even serieus op in te gaan ... Waar ben je al allemaal alleen op vakantie heen geweest en hoelang? Want volgens mij woon je nog gewoon thuis toch? En dan doet mama gewoon de was voor je.  Je moet er rekening mee houden dat landen in azie gewoon een totaal andere cultuur hebben dan hier in europa/amerika. Onze cultuur is gevormd onder invloed van het christendom (of we dat allemaal leuk vinden of niet) en daar komen ook onze normen en waarden vandaan (vandaar de botsing met de arabische wereld). Ook het martial arts is daar gewoon heel anders. Je kan wel gaan kijken naar iets, maar je moet er rekening mee houden dat je geen vraag kan stellen daar. Meester zegt, jij doet en als je het niet goed doet dan doe je het nog maar 100 keer, totdat je het goed doet en je hoeft al helemaal niet aan te komen met een nieuw idee.  Maargoed, je zegt als laatste "het ligt eraan wat er allemaal te doen is". Ik zou aanraden om eens te gaan kijken wat de cultuur van het land is en wat je allemaal wilt zien en hoelang je wilt blijven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2009, 13:51:25 » |
|
Mja, als je gewoon de toerist wilt uithangen ... koop een lonely planet op het vliegveld voordat je weg gaat. Simple.
Als je een leuke vakantie wilt hebben en echt wat wilt snappen van de cultuur, dan zou ik me echt wat meer inlezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli 2009, 16:40:12 » |
|
Mja, IMHO ... als jij nu niet weet hoe je je een maand in Japan zou kunnen vermaken dan heb je nog niet genoeg gelezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fvddungen
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 31 Juli 2009, 07:11:28 » |
|
Japans is ook voornamelijk vis, he. Leer maar alvast sushi eten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Oktober 2009, 01:58:38 » |
|
Japan lijkt me idd een heel mooi land, wat het gebied betreft. Volgens mij staan ze alleen niet echt te popelen op een westerling :O
|
|
|
|
|
|
Souls full of thunder! Hearts of steel!
|
|
|