« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Reis naar Japan  (gelezen 2025 keer)
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 25 Juli 2009, 19:39:40 »

Ik zit al tijden met het idee om eens naar Japan te gaan. En nu ik tijdens de vakantie werk kan ik redelijk wat geld bij elkaar verzamelen om uiteindelijk misschien wel volgend jaar naar Japan te kunnen gaan.

Japan is enkel een duur land om een tijd te verblijven, een vliegticket alleen kan al snel richting de 1000 euro gaan. Laat staan hoe duur het is om daar in een hotel te verblijven.

In japan zou ik graag de gehele cultuur willen leren kennen, ik wil het moderne bekijken in Tokyo en het traditionele in Kyoto. Daarnaast wil ik natuurlijk diverse dojo opzoeken om een kijkje te nemen (de Yoseikan dojo natuurlijk het liefst! Cool)

Zijn er mensen die al eens naar Japan zijn geweest? En hebben jullie tips om de reis beter betaalbaar te maken?

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juli 2009, 02:34:46 »

owja, japanse meiden vallen niet op europese jongens Jimmy. Tongue
Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli 2009, 09:14:29 »

Zijn er mensen die al eens naar Japan zijn geweest? En hebben jullie tips om de reis beter betaalbaar te maken?
Je zou kunnen gaan fietsen of roeien naar Japan toe. Is nog goed voor je conditie ook.

En qua verblijf een maandje in een Shaolin klooster ofzo (en ja, die zijn er ook in Japan).
Jesh
Founder

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juli 2009, 10:35:05 »

owja, japanse meiden vallen niet op europese jongens Jimmy. Tongue

Are you sure ?

Enniewee, ik wil zeker nog een keer naar Japan en de Filipijnen. Dus misschien de volgende meeting in Japan ?

Tongue

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juli 2009, 11:22:08 »

Is cool even sponsortje regelen Maar airwolf, echt wel dat ik daar een paar scharreltjes kan krijgen    

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juli 2009, 13:03:15 »

de vraag is alleen voor hoelang Jimmy  Wink

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Zonakusu
Founder

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Juli 2009, 16:50:22 »

Tja, als ik ga wil ik niet maar een weekie blijven. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat er dan allemaal te doen is...

Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juli 2009, 18:18:51 »

Maar om er even serieus op in te gaan ...

Waar ben je al allemaal alleen op vakantie heen geweest en hoelang? Want volgens mij woon je nog gewoon thuis toch? En dan doet mama gewoon de was voor je. Wink

Je moet er rekening mee houden dat landen in azie gewoon een totaal andere cultuur hebben dan hier in europa/amerika. Onze cultuur is gevormd onder invloed van het christendom (of we dat allemaal leuk vinden of niet) en daar komen ook onze normen en waarden vandaan (vandaar de botsing met de arabische wereld).

Ook het martial arts is daar gewoon heel anders. Je kan wel gaan kijken naar iets, maar je moet er rekening mee houden dat je geen vraag kan stellen daar. Meester zegt, jij doet en als je het niet goed doet dan doe je het nog maar 100 keer, totdat je het goed doet en je hoeft al helemaal niet aan te komen met een nieuw idee. Smiley

Maargoed, je zegt als laatste "het ligt eraan wat er allemaal te doen is". Ik zou aanraden om eens te gaan kijken wat de cultuur van het land is en wat je allemaal wilt zien en hoelang je wilt blijven.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juli 2009, 12:48:06 »

Oh wat cultuur betreft weet ik al wat ik moet weten. Het punt gaat er voor mij om hoeveel tempels je kan bekijken tot je het zat wordt, hoeveel cosplayers je kan uitlachen tot je het zat wordt...

Martial arts denk ik er niet te gaan beoefenen, misschien als er speciale scholen zijn die voor westerse vakantiegangers lessen aanbieden. Ik denk dat als ik bij een random school naar binnen stap dat ik er best moeite mee zal krijgen.

Ik ben er nog niet geweest maar ik denk er al jaren over. En aangezien ik over een jaar klaar ben met deze opleiding en (via marechaussee is het idee) ga werken waardoor ik het geld snel binnen heb. Een reis kan namelijk makkelijk 3000 euro kosten

Jesh
Founder

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juli 2009, 13:03:18 »

Er zijn in de meeste landen wel opleidingscentra, Hombu dojo's etc. waar ze speciaal lessen/verblijven etc. hebben voor buitenlanders die komen trainen.

For God's sake man, we're living in the 21st century.

Tongue

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2009, 13:51:25 »

Mja, als je gewoon de toerist wilt uithangen ... koop een lonely planet op het vliegveld voordat je weg gaat. Simple.

Als je een leuke vakantie wilt hebben en echt wat wilt snappen van de cultuur, dan zou ik me echt wat meer inlezen.
Jesh
Founder

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juli 2009, 14:07:26 »

Inderdaad.

Ik snap die lui ook nooit die ergens heen gaan zonder zich van te voren erin verdiept te hebben. Maar goed, misschien zit ik anders in elkaar.

Zonakusu
Founder

« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juli 2009, 15:43:06 »

Tja dat spreekt voor zich dus dat is het probleem niet. Maar vaak wordt gezegt dat je makkelijk een maand naar Japan kan gaan, maar ik vraag me dan af of dat niet een beetje saai gaat worden... En daarbij kan je niet van andermans mening uit gaan Tongue

Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli 2009, 16:40:12 »

Mja, IMHO ... als jij nu niet weet hoe je je een maand in Japan zou kunnen vermaken dan heb je nog niet genoeg gelezen.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juli 2009, 17:07:11 »

Gaaast ik zeg dat ik het me af vraag. Ik ben al zo'n 5 jaar bezig met Japanse cultuur, ik heb zelfs nog brieven liggen hier van mensen die ik ken / kon uit Japan. Dat is het probleem echt niet. Smiley

Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Juli 2009, 19:46:27 »

Uhm ja ok. Zal wel. dan. Tongue
« Laatste verandering: 28 Juli 2009, 19:48:25 door Airwolf » Gelogd
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 30 Juli 2009, 17:02:41 »

Ik kan je enkel als advies geven om als je het aandurft, bij steegrestaurants te eten. Scheelt een hoop geld vergeleken met mooie restaurants. Maar met het risico dat je geen Engels/eetbaar voedsel aantreft Smiley
Zonakusu
Founder

« Antwoord #17 Gepost op: 30 Juli 2009, 18:07:21 »

Hmmm, het eten is ook een punt ja Tongue Ik heb hier in het dorp een winkeltje dat Japans eten importeert en verkoopt. Ik heb er 1 keer wat noodles gehaald (freaking 6 euro! Shocked) maar zodra ik dat open maakte rook het meteen naar vissevoer, echt super vies was dat! Tongue

Fvddungen
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 31 Juli 2009, 07:11:28 »

Japans is ook voornamelijk vis, he. Leer maar alvast sushi eten.
Jesh
Founder

« Antwoord #19 Gepost op: 31 Juli 2009, 08:49:53 »

Ja da's dus minder... want daar houd ik helemaal niet van.

Dat wordt dus veel Beef Teriyaki...

Wink

Zonakusu
Founder

« Antwoord #20 Gepost op: 31 Juli 2009, 09:36:33 »

Mja da's wel zo, ze hebben veel grill places though. Dat is voornamelijk vlees met wat groente ernaast als afwisseling. Niet zo goedkoop als een bord noodles maar wel lekker! Grin

Jesh
Founder

« Antwoord #21 Gepost op: 03 Augustus 2009, 14:17:25 »

You gotta loves the meat... op noodles alleen kan je niet leven man.

Zonakusu
Founder

« Antwoord #22 Gepost op: 03 Augustus 2009, 14:35:44 »

Jappies wel Tongue

Jesh
Founder

« Antwoord #23 Gepost op: 03 Augustus 2009, 15:03:13 »

Psies. Ik iig niet.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Oktober 2009, 01:58:38 »

Japan lijkt me idd een heel mooi land, wat het gebied betreft. Volgens mij staan ze alleen niet echt te popelen op een westerling :O

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Pagina's: [1] 2  
« vorige volgende »
Ga naar: