« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Instructionals en documentaires  (gelezen 1272 keer)
Jesh
Founder

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 06 Juli 2009, 20:13:07 »

Zoals jullie weten ben ik een verwoed verzamelaar van instructievideos en documentaires met betrekking tot vechtsport, en zeker van de sporten waarin ik met name geinteresseerd ben.

Ik denk dat het leuk is om een topic te hebben waarin we dit soort video's kunnen bespreken.

Dus heb je een goeie instructional gezien of een vette docu gespot ? Dan laat het hier weten en geef een review of gewoon je mening.

Smiley

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juli 2009, 20:16:19 »

Traditional Yoseikan Budo

Wel een interessante DVD als je Yoseikan leuk vind. Het is wel echt een DVD waar ze heel lang in gaan op 1 techniek was soms wat saai wordt, maargoed dan leer je het wel beter. Het is niet echt een DVD wat je als naslag kan gebruiken voor je band ofzo (zover ik weet) maar de technieken die ze laten zien zijn wel heel erg interessant. Beide simpel en ingewikkeld.

Cijfer: 7.5/10

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Jesh
Founder

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juli 2009, 20:18:14 »

Heb je die ??? En zo ja wanna share ???

Tongue

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Jesh
Founder

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Juli 2009, 20:51:16 »

Oke, dan zal ik er ook maar ff eentje doen he...

Brandon Quick (10th Planet Jiu-Jitsu) - Fade To Black Serie

Een serie over diverse chokes. D' Arce chokes, armtriangles en nog veel meer... het komt allemaal voorbij. Alles duidelijk uitgelegd en voorgedaan vanuit meerdere camerahoeken.

Er is inmiddels wat controverse ontstaan omtrent Brandon Quick omdat hij gelogen zou hebben over zijn rang in BJJ (foei Brandon !!!). Desalniettemin denk ik dat deze videoserie het waard is om te bekijken en ik denk dat elke serieuze Grappler hier iets uit kan halen.

Cijfer: 8/10

Voor meer info omtrent de controverse:

http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=86931

Wink
« Laatste verandering: 07 Juli 2009, 20:56:40 door Jesh » Gelogd

Zonakusu
Founder

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Februari 2010, 15:17:26 »

Ik heb gister via Youtube een nieuwe vechtsport documentaire serie gevonden, lijkt erg veel op FightQuest van discovery maar zijn dit keer twee andere gasten. Ze gaan onderandere aan de Krav Maga, Karate, Ninjutsu, Escrima, Kung fu, Samba, Muay Thai, MMA en nog een huge shitload aan stijlen.

Het heet Human Weapon, ik heb de serie besteld en zal binnenkort aankomen. Als iemand ze wil lenen moeten jullie het zeggen Smiley

Jesh
Founder

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Februari 2010, 15:20:39 »

Ik heb ze (natuurlijk) al. Overigens vond ik Fight Quest echt stukken beter.

Wink

Zonakusu
Founder

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Februari 2010, 15:35:00 »

Ik vond die amateur bokser bij FightQuest dodelijk irritant, alsof hij vechtsport pro was. Jimmy was daarintegen geniaal (its in the name Tongue)

Ik heb 15min van de Krav Maga episode gezien en dat zag er wel cool uit.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Februari 2010, 19:35:53 »

@Zonakusu, true true true...
Doug was inderdaad IRRI-FREAKING-TANT! Jimmy is echt vet. Ook een menselijker figuur, Doug is echt een show-off en zeikerd

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Jesh
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Februari 2010, 20:37:24 »

Mwoah, ik vond dat wel meevallen... maar goed.

Enniewee, er is ook nog een andere serie (die ik toevallig ook nog heb liggen): Mind, Body & Kick Ass Moves, gepresenteerd door Chris Crudelli.

Is ook wel grappig, maar mist de kwaliteit van bijvoorbeeld Fight Quest (mijn mening). Wat wel echt superdope is is een aflevering in de Filipijnen waar een of andere Eskrima meester op een gegeven moment zegt dat hij niet geraakt kan worden en dan hakt hij in zijn eigen arm met een vlijmscherpe machete. Uiteraard gaat hij erin.

Hilarisch.

(Dat clipje staat ergens maar ik kan het zo snel even niet opduikelen.)

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Februari 2010, 21:40:53 »

Voila:

http://www.youtube.com/watch?v=zlybPPTAvx4

Tsja......

WWW.ESCRIMA.NU
BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Februari 2010, 06:31:56 »

Het heet Human Weapon, ik heb de serie besteld en zal binnenkort aankomen. Als iemand ze wil lenen moeten jullie het zeggen Smiley

Je kunt Human Weapon ook downloaden via ****
« Laatste verandering: 16 Februari 2010, 15:47:40 door Zonakusu » Gelogd

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Jesh
Founder

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Februari 2010, 09:13:30 »

Thanks mate !!!

Smiley

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Februari 2010, 12:49:38 »

And what I was thinking: "Hmmm... god...he's gonna hack his arm, we're definitely gonna see some juice today"

Whaha xD
Awesome >.<

Zonakusu
Founder

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Februari 2010, 15:48:09 »

Je kunt Human Weapon ook downloaden via ****

Het versprijden van illigale content is hier helaas niet toegestaan Smiley

Jesh
Founder

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Februari 2010, 16:03:52 »

Kijk hij begint het te leren.

Wink

Jesh
Founder

« Antwoord #15 Gepost op: 16 Februari 2010, 16:11:06 »

Enniewee... back to the topic at hand:

Dog Brothers - Los Triques

In het kort: de integratie van Krabi Krabong met Kali. Oftewel, stickfighting Dog Brothers style. Wie kent ze niet... deze gasten werden zelfs "too extreme for UFC" genoemd.

Een van mijn all-time favoriete systemen en leraren. Deze jongens hebben echt wat te bieden voor de serieuze stickfighter, maar hun filosofie reikt verder. Ze hebben ook grappling in hun systeem geïntegreerd en kijken altijd verder naar nieuwe ontwikkelingen die ze kunnen gebruiken.

Ik kan maar een ding doen, en dat is echt ALLE video's aanraden die ze gemaakt hebben. Ik heb ze bijna allemaal en kijk ze ook op regelmatige basis. Mocht je interesse hebben dan is de eerste serie die ze gemaakt hebben een echte must have. Dit is de Real Contact Stick Fighting serie, die uit 6 delen bestaat.

Ik ben helaas bevooroordeeld, dus het cijfer is dan ook een dikke 9/10

« Laatste verandering: 16 Februari 2010, 16:16:22 door Jesh » Gelogd

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 18 Februari 2010, 13:11:22 »

Enniewee... back to the topic at hand:

Dog Brothers - Los Triques

In het kort: de integratie van Krabi Krabong met Kali. Oftewel, stickfighting Dog Brothers style. Wie kent ze niet... deze gasten werden zelfs "too extreme for UFC" genoemd.

Een van mijn all-time favoriete systemen en leraren. Deze jongens hebben echt wat te bieden voor de serieuze stickfighter, maar hun filosofie reikt verder. Ze hebben ook grappling in hun systeem geïntegreerd en kijken altijd verder naar nieuwe ontwikkelingen die ze kunnen gebruiken.

Ik kan maar een ding doen, en dat is echt ALLE video's aanraden die ze gemaakt hebben. Ik heb ze bijna allemaal en kijk ze ook op regelmatige basis. Mocht je interesse hebben dan is de eerste serie die ze gemaakt hebben een echte must have. Dit is de Real Contact Stick Fighting serie, die uit 6 delen bestaat.

Ik ben helaas bevooroordeeld, dus het cijfer is dan ook een dikke 9/10

Too extreme for UFC kan ik me heel goed voorstellen. UFC is ook bruut, maar dit? BEYOND BRUTAL!

Zonakusu
Founder

« Antwoord #17 Gepost op: 28 Februari 2010, 14:45:12 »

Ik heb ze (natuurlijk) al. Overigens vond ik Fight Quest echt stukken beter.

Wink

Nog even over human weapon, ik vind het naderhand best een irritant programma. Net alsof ze met 1 keer trainen bij een dojo meteen een nieuwe techniek hebben die ze in dat laatste gevecht kunnen gaan gebruiken. Maw, ze doen net alsof je een sport kan leren in een week tijd -_-

Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: