Jesh
Founder

|
|
« Gepost op: 06 Juli 2009, 20:13:07 » |
|
Zoals jullie weten ben ik een verwoed verzamelaar van instructievideos en documentaires met betrekking tot vechtsport, en zeker van de sporten waarin ik met name geinteresseerd ben. Ik denk dat het leuk is om een topic te hebben waarin we dit soort video's kunnen bespreken. Dus heb je een goeie instructional gezien of een vette docu gespot ? Dan laat het hier weten en geef een review of gewoon je mening. 
|
|
|
|
|
|
The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Juli 2009, 20:51:16 » |
|
Oke, dan zal ik er ook maar ff eentje doen he... Brandon Quick (10th Planet Jiu-Jitsu) - Fade To Black Serie Een serie over diverse chokes. D' Arce chokes, armtriangles en nog veel meer... het komt allemaal voorbij. Alles duidelijk uitgelegd en voorgedaan vanuit meerdere camerahoeken. Er is inmiddels wat controverse ontstaan omtrent Brandon Quick omdat hij gelogen zou hebben over zijn rang in BJJ (foei Brandon !!!). Desalniettemin denk ik dat deze videoserie het waard is om te bekijken en ik denk dat elke serieuze Grappler hier iets uit kan halen. Cijfer: 8/10Voor meer info omtrent de controverse: http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=86931
|
|
|
|
« Laatste verandering: 07 Juli 2009, 20:56:40 door Jesh »
|
|
The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
|
|
|
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Februari 2010, 15:17:26 » |
|
Ik heb gister via Youtube een nieuwe vechtsport documentaire serie gevonden, lijkt erg veel op FightQuest van discovery maar zijn dit keer twee andere gasten. Ze gaan onderandere aan de Krav Maga, Karate, Ninjutsu, Escrima, Kung fu, Samba, Muay Thai, MMA en nog een huge shitload aan stijlen. Het heet Human Weapon, ik heb de serie besteld en zal binnenkort aankomen. Als iemand ze wil lenen moeten jullie het zeggen
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
|
|
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Februari 2010, 15:35:00 » |
|
Ik vond die amateur bokser bij FightQuest dodelijk irritant, alsof hij vechtsport pro was. Jimmy was daarintegen geniaal (its in the name  ) Ik heb 15min van de Krav Maga episode gezien en dat zag er wel cool uit.
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Februari 2010, 19:35:53 » |
|
@Zonakusu, true true true... Doug was inderdaad IRRI-FREAKING-TANT! Jimmy is echt vet. Ook een menselijker figuur, Doug is echt een show-off en zeikerd 
|
|
|
|
|
|
Souls full of thunder! Hearts of steel!
|
|
|
|
|
|
|
BertB
Apprentice
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Februari 2010, 06:31:56 » |
|
Het heet Human Weapon, ik heb de serie besteld en zal binnenkort aankomen. Als iemand ze wil lenen moeten jullie het zeggen Je kunt Human Weapon ook downloaden via ****
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Februari 2010, 15:47:40 door Zonakusu »
|
|
Wars begin where you will, but they do not end where you please
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Februari 2010, 12:49:38 » |
|
And what I was thinking: "Hmmm... god...he's gonna hack his arm, we're definitely gonna see some juice today"
Whaha xD Awesome >.<
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 16 Februari 2010, 16:11:06 » |
|
Enniewee... back to the topic at hand: Dog Brothers - Los Triques In het kort: de integratie van Krabi Krabong met Kali. Oftewel, stickfighting Dog Brothers style. Wie kent ze niet... deze gasten werden zelfs "too extreme for UFC" genoemd. Een van mijn all-time favoriete systemen en leraren. Deze jongens hebben echt wat te bieden voor de serieuze stickfighter, maar hun filosofie reikt verder. Ze hebben ook grappling in hun systeem geïntegreerd en kijken altijd verder naar nieuwe ontwikkelingen die ze kunnen gebruiken. Ik kan maar een ding doen, en dat is echt ALLE video's aanraden die ze gemaakt hebben. Ik heb ze bijna allemaal en kijk ze ook op regelmatige basis. Mocht je interesse hebben dan is de eerste serie die ze gemaakt hebben een echte must have. Dit is de Real Contact Stick Fighting serie, die uit 6 delen bestaat.  Ik ben helaas bevooroordeeld, dus het cijfer is dan ook een dikke 9/10
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Februari 2010, 16:16:22 door Jesh »
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 18 Februari 2010, 13:11:22 » |
|
Enniewee... back to the topic at hand: Dog Brothers - Los Triques In het kort: de integratie van Krabi Krabong met Kali. Oftewel, stickfighting Dog Brothers style. Wie kent ze niet... deze gasten werden zelfs "too extreme for UFC" genoemd. Een van mijn all-time favoriete systemen en leraren. Deze jongens hebben echt wat te bieden voor de serieuze stickfighter, maar hun filosofie reikt verder. Ze hebben ook grappling in hun systeem geïntegreerd en kijken altijd verder naar nieuwe ontwikkelingen die ze kunnen gebruiken. Ik kan maar een ding doen, en dat is echt ALLE video's aanraden die ze gemaakt hebben. Ik heb ze bijna allemaal en kijk ze ook op regelmatige basis. Mocht je interesse hebben dan is de eerste serie die ze gemaakt hebben een echte must have. Dit is de Real Contact Stick Fighting serie, die uit 6 delen bestaat.  Ik ben helaas bevooroordeeld, dus het cijfer is dan ook een dikke 9/10Too extreme for UFC kan ik me heel goed voorstellen. UFC is ook bruut, maar dit? BEYOND BRUTAL!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|