« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Vechtsport uitkiezen voor mijn zoon  (gelezen 313 keer)
De onwetende
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 April 2011, 10:09:01 »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag wat advies van jullie als martial arts deskundigen.

Ik heb een zoon van 2 jaar. Omdat ik al kind voor een korte periode aan karate heb gedaan waar ik veel van heb geleerd (niet alleen met betrekking tot de vechtsport, maar het bracht me ook andere zaken zoals discipline, respect, rust, enz) vind ik het belangrijk dat hij ook op jonge leeftijd aan een vechtsport doet. Ik merk nu al dat hij dat wel leuk zou vinden. Hij houdt enorm van stoeien, slaan en schoppen (bij mij dan, gelukkig niet bij anderen). Daarnaast is het ook soms een driftkopje en denk ik dat hij bij een vechtsport ook wel de rust kan krijgen die ik destijds kreeg.

Nu heb ik twee vragen.
-Vanaf welk leeftijd is het mogelijk om je kind op een vechtsport in te schrijven?
-Omdat er zoveel sporten zijn, vind ik het moeilijk om te kunnen kiezen. Ik wil een wel dat het een allround vechtsport is waarbij je zowel grondgevechten (zoals bij judo) als staande gevechten kan leren. Hoewel ik begrijp dat hij in het begin wel te klein zal zijn om dit alles te leren, lijkt het me wel goed dat hij vanaf het begin hier al mee in aanraking komt. Hebben jullie suggesties welke vechtsporten hiervoor in aanmerking komen? Aanvankelijk dacht ik zelf aan judo, echter hierbij zijn er voornamelijk alleen grondgevechten. Daarna dacht ik aan ninjitsu (ik weet niet of ik het goed schrijf), maar daar moet je misschien ouder voor zijn.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden.

Groet,

CB
De onwetende
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 April 2011, 08:02:28 »

Is er helemaal niemand die mij adviezen hierover kunnen geven?
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Mei 2011, 14:41:08 »

Um, op zo'n jonge leeftijd denk ik alleen aan Judo eigenlijk. Dat is dan voornamelijk leren vallen, balans krijgen enz enz. Gewoon de basis dingen waar je ook bij andere vechtsporten profijt van hebt. En daar kan je volgens mij best vroeg mee beginnen. Hoewel 2 wel erg jong is, dus je kan altijd even bij de plaatselijke judo club even navragen.
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 01 Mei 2011, 17:48:38 »

Judo lijkt mij ook de beste keus. Afhankelijk van hoe dat gaat/bevalt verderder kijken naar andere martial arts. Bij mijn eigen club zijn de jongste leden 4 jaar. Dit is al uitzonderlijk jong. Wachten tot op een latere leeftijd lijkt mij de juiste keus.

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Mei 2011, 18:09:04 »

Eens dat een goede sport om mee te beginnen Judo is. Er zijn wel sportscholen met andere sporten die zulke jonkies al toelaten maar vaak zijn die stijlen dan toch nog iets te ingewikkeld. Gezien de natuurlijke aard van Judo is het goed te doen om als jong kereltje hiermee te beginnen. Met een technische sport als Jiu Jitsu kan je beter op een iets latere leeftijd mee beginnen.

Yoseikan Budo + Nunchakudo
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Mei 2011, 09:34:34 »

Wij geven vanaf een jaar of 6 Kidsafety. Qua fysieke technieken is het erg allround met zowel staande als grondtechnieken.
Daarnaast is er een grote nadruk op preventie en sociale weerbaarheid. www.kidsafety.nl

Vanaf een jaar of 4 kun je meestal wel terecht op een judoschool wat voor kleine kinderen een zeer goede basis is voor andere vechtsporten , maar ook motoriek etc.

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: