« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3]
Auteur Topic: Welke sport doe je en waarom?  (gelezen 3636 keer)
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #50 Gepost op: 26 September 2009, 17:12:35 »

Best fightingartists,

Ik zit nu op een Wing Chun en Muay Thai school in Rotterdam. Ik heb eerder al 6 jaar tae kwondo gedaan. Ben 14 trouwens.

Leuke site trouwens.
Max
Administrator

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #51 Gepost op: 26 September 2009, 17:56:31 »

Waarom ben je zo drastisch van sport verandert toen je Taekwondo vereniging ermee stopte? Want er zit toch een hoop verschil tussen Wing Chun en Taekwondo. Vond je Taekwondo niet meer zo leuk en was het eens wat tijd voor wat anders?

My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #52 Gepost op: 26 September 2009, 18:55:26 »

Ik vond taekwondo erg leuk, maar ik had vooral zin in iets anders ja. Wing Chun vond ik altijd al tof en ik wilde het altijd al doen, toen mij vereniging ermee stopte zocht ik naar Wing Chun scholen in Rotterdam en tada, daar was er een Grin.
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #53 Gepost op: 26 September 2009, 19:02:09 »

Dan heb je geluk gehad, meestal is de vecht sport die je leuk vind niet te vinden in je omgeving.

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #54 Gepost op: 27 September 2009, 13:21:41 »

Welkom inhuman! Leuk dat je zo jong al actief was in vechtsport. Hoe lang doe je nu Wing Chun en Muay Thai?

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #55 Gepost op: 27 September 2009, 18:28:43 »

Net pas Tongue. Voor de zomerstop was mijn taekwondo vereniging gestopt. Maar ik heb wel ervaring met muay thai, aangezien onze vereniging een mix was van taekwondo/boksen/muaythai. Alleen ben ik wel nieuw in de Wing Chun wereld.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #56 Gepost op: 27 September 2009, 20:04:57 »

Oke cool Smiley We hebben op een meeting in Juni (was het Juni? ja toch?) een lesje Wing Chun gehad van Fikkie, was wel erg interessant Smiley

Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 28 September 2009, 09:04:29 »

Grin Ben wel benieuwd, hoeveel mijn VT verschilt met hun WC Grin Next meeting Grin

En heb je nu al last van slecht geheugen Zonakusu?
Zonakusu
Founder

« Antwoord #58 Gepost op: 28 September 2009, 09:15:51 »

Ik ben de laatste paar dagen niet zo scherp nee clown

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 27 Oktober 2009, 18:10:27 »

Ik doe sinds mn 5e Judo, omdat voetbal niet mijn ding was en worstelen ook niet zo...'cause I didn't like the tight wrestling gearzz. Tongue
en ben ongeveer 4 jaar geleden begonnen met Jiu-Jitsu, of 5 jaar? Weet 't niet zeker.. omdat ik toen mee mocht doen van mijn Sensei Smiley Sindsdien beviel Jiu-Jitsu mij dan ook heel erg. Rond die tijd ben ik ook met Pancrase begonnen ongeveer, grapplen deed ik ook wel vaker bij Judo maargoed...
Ben dus veel actiever geworden sinds Jiu-Jitsu eigenlijk.

En doe sinds kort (4 maandjes) Doce Pares Eskrima... omdat 't ownt? :O
I like weaponz man! Tongue
Ik wil niet weten hoeveel PVC buizen ik al heb over gemept omdat ik de ninja was en een vriendje van mij Darth Vader hahaha Tongue  ik heb op vroege leeftijd ook met een dikke stok gevochten in de kelder bij een vriend... dat was een 4kante balk en was ongeveer 10 cm x 10 cm dik en 1 m lang ofzo? Opeens was 't licht uit en had kleine Maiko de TL buis van iemand anders gesloopt.... Tongue

Haha.... gud times! Grin

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #60 Gepost op: 21 Maart 2010, 19:06:23 »

Ik doe Escrima Concepts.
Het lijkt niet echt veel op het filipijnse escrima (zo ver ik weet) en ik heb het gekozen omdat ik iets wou waar behalve ongewapend ook gewapend werd getraint.
Het leuke eraan vind ik dat het echt een systeem is, ipv. allerlij technieken die je stuk voor stuk moet kunnen om goed in je vechtsport te zijn. er zitten niet echt technieken in EC maar concepten en principels ofzo.
Ik kanniet uitleggen wat dat is dusvraag dat maar aan stefan (escrimaweert)
Ik heb in me (nog) jongere jaren muay thai gedaan, en ik zat er over te denken misschien een BJJ, Krav Maga of WC/WT class te ''joinen'' Tongue

Escrima Concepts Zaandam
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #61 Gepost op: 06 Oktober 2010, 14:31:02 »

Long time no see mensen Tongue. Nu ik terug ben heb ik wel te vermelden dat ik geen Wing Chun meer doe, maar boksen. Wing Chun was leuk, maar ik wilde wat explosievers en zwaardere trainingen. Ik kwam uit op boksen en beoefen het nu met veel (meer dan Wing Chun) plezier. Zijn er hier boksers btw ?
Ik had trouwens nog een vraagje aan de experts. Ik heb een vriend met nihil techniek en niet zo een goede motoriek voor het boksen en thaiboksen. Ik raadde hem aan een proefles Jiu Jitsu te nemen, dit aangezien hij toch wel redelijk kan worstelen. Hij is 15 trouwens. Iemand nog beter advies ?
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #62 Gepost op: 06 Oktober 2010, 15:24:22 »

Hoi 'onmenselijke',

Ben een 'hobby-bokser', prioriteit ligt bij escrima. Die vriend van je kan denk ik het beste judo gaan doen. Lijkt me wel geschikt, meer dan jiu jitsu, voor hem.

Succes,

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #63 Gepost op: 06 Oktober 2010, 15:31:51 »

Dankjewel. Maar wat is het verschil in judo tegenover jiu jitsu. Beiden hebben volgens mij met grappling te maken. Vergt jiu jitsu een betere motoriek oid ? Dank alvast.
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 06 Oktober 2010, 19:15:50 »

awwww. no more wing chun Sad Lag zeker aan je leraar Tongue
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #65 Gepost op: 06 Oktober 2010, 19:24:43 »

Nee, niet echt. Lag meer aan dat ik er maar een keer per week naar toe kon eigenlijk. De andere locaties waren wat moeilijker te bereiken. Maar het boksen vind ik nu wel leuker dan Wing Chun, ben er actiever bezig. En het zit ook dichterbij. In de nabije toekomst zou ik het wel weer opnieuw willen proberen.
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #66 Gepost op: 06 Oktober 2010, 22:35:16 »

ik ben ook bokser , maar doe geen wedstrijden meer op mijn oude dag.
Wanneer je motoriek minder is kun je natuurlijk iets anders proberen, maar je bent nog niet verloren op je 15e hoor.
Kwestie van kijken of je er lol in hebt en voor de rest van club om desnoods even rekening met je te houden.
Dus laat je vriend gewoon boksen Smiley

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #67 Gepost op: 07 Oktober 2010, 07:57:55 »

Hoi,

Ik denk dat judo geschikter is omdat het, zeker in het begin, wat meer draait om de grove motoriek dan de fijne. Je kunt lekker een beetje duwen en trekken wat natuurlijk heel goed is voor zijn balans. Jiu jitsu is wat 'uitgebreider'.

Maar zoals gezegd door gimgamgommetje, boksen moet toch ook wel lukken. Verder is elke balsport natuurlijk goed voor de ontwikkeling van een goede motoriek.

Stefan

ps: ik heb mensen gekend die nooit een goede motoriek hebben kunnen ontwikkelen, heel appart.

WWW.ESCRIMA.NU
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #68 Gepost op: 07 Oktober 2010, 12:40:04 »

Bedankt voor de info iedereen, ik zal het doorgeven aan hem. Wink
@ Escrima Weert,
Is Escrima puur gewapend of ook ongewapend ? En heb je ook te maken met situaties dat je in houdgrepen zit etc? Lijkt me toch wel leuk naast het boksen, met wapens om te leren gaan en goede "grappling" technieken te kennen Grin.
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #69 Gepost op: 08 Oktober 2010, 08:15:10 »

Er zit behoorlijk wat ongewapend in escrima.

Escrima Concepts Zaandam
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #70 Gepost op: 08 Oktober 2010, 09:39:58 »

Hoi Inhuman

Het escrima dat ik doe is bijna niet meer te vergelijken met het 'Filippijnse' escrima. Het belangrijkste doel is om een zo effectief mogelijk zelfverdedingssysteem te creëren. Dat wil zeggen dat het absoluut niet alleen gewapend is, tenzij je vuisten, ellebogen ect. als wapen ziet Smiley. Er zitten niet de traditionele houdgrepen op de grond in, maar een belangrijk onderdeel van escrima  is het staand grappling, met name de 'spine compressions' , weet even geen goede vertaling, zijn daarin van belang.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Inhuman
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #71 Gepost op: 08 Oktober 2010, 22:42:53 »

Bedankt voor de info. Ik zag op je site dat je het alleen vanaf je 18e kan beoefenen, helaas....
Pagina's: 1 2 [3]  
« vorige volgende »
Ga naar: