|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 27 Oktober 2009, 18:10:27 » |
|
Ik doe sinds mn 5e Judo, omdat voetbal niet mijn ding was en worstelen ook niet zo...'cause I didn't like the tight wrestling gearzz.  en ben ongeveer 4 jaar geleden begonnen met Jiu-Jitsu, of 5 jaar? Weet 't niet zeker.. omdat ik toen mee mocht doen van mijn Sensei  Sindsdien beviel Jiu-Jitsu mij dan ook heel erg. Rond die tijd ben ik ook met Pancrase begonnen ongeveer, grapplen deed ik ook wel vaker bij Judo maargoed... Ben dus veel actiever geworden sinds Jiu-Jitsu eigenlijk. En doe sinds kort (4 maandjes) Doce Pares Eskrima... omdat 't ownt? :O I like weaponz man! Ik wil niet weten hoeveel PVC buizen ik al heb over gemept omdat ik de ninja was en een vriendje van mij Darth Vader hahaha  ik heb op vroege leeftijd ook met een dikke stok gevochten in de kelder bij een vriend... dat was een 4kante balk en was ongeveer 10 cm x 10 cm dik en 1 m lang ofzo? Opeens was 't licht uit en had kleine Maiko de TL buis van iemand anders gesloopt....  Haha.... gud times! 
|
|
|
|
|
|
Souls full of thunder! Hearts of steel!
|
|
|
Escrimador
Apprentice
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 21 Maart 2010, 19:06:23 » |
|
Ik doe Escrima Concepts. Het lijkt niet echt veel op het filipijnse escrima (zo ver ik weet) en ik heb het gekozen omdat ik iets wou waar behalve ongewapend ook gewapend werd getraint. Het leuke eraan vind ik dat het echt een systeem is, ipv. allerlij technieken die je stuk voor stuk moet kunnen om goed in je vechtsport te zijn. er zitten niet echt technieken in EC maar concepten en principels ofzo. Ik kanniet uitleggen wat dat is dusvraag dat maar aan stefan (escrimaweert) Ik heb in me (nog) jongere jaren muay thai gedaan, en ik zat er over te denken misschien een BJJ, Krav Maga of WC/WT class te ''joinen'' 
|
|
|
|
|
|
Escrima Concepts Zaandam
|
|
|
Inhuman
Young grasshopper
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 06 Oktober 2010, 14:31:02 » |
|
Long time no see mensen  . Nu ik terug ben heb ik wel te vermelden dat ik geen Wing Chun meer doe, maar boksen. Wing Chun was leuk, maar ik wilde wat explosievers en zwaardere trainingen. Ik kwam uit op boksen en beoefen het nu met veel (meer dan Wing Chun) plezier. Zijn er hier boksers btw ? Ik had trouwens nog een vraagje aan de experts. Ik heb een vriend met nihil techniek en niet zo een goede motoriek voor het boksen en thaiboksen. Ik raadde hem aan een proefles Jiu Jitsu te nemen, dit aangezien hij toch wel redelijk kan worstelen. Hij is 15 trouwens. Iemand nog beter advies ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gimgamgommetje
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 06 Oktober 2010, 22:35:16 » |
|
ik ben ook bokser , maar doe geen wedstrijden meer op mijn oude dag. Wanneer je motoriek minder is kun je natuurlijk iets anders proberen, maar je bent nog niet verloren op je 15e hoor. Kwestie van kijken of je er lol in hebt en voor de rest van club om desnoods even rekening met je te houden. Dus laat je vriend gewoon boksen
|
|
|
|
|
|
si vis pacem para bellum zelfverdediging013.nl
|
|
|
|
|
Inhuman
Young grasshopper
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 07 Oktober 2010, 12:40:04 » |
|
Bedankt voor de info iedereen, ik zal het doorgeven aan hem.  @ Escrima Weert, Is Escrima puur gewapend of ook ongewapend ? En heb je ook te maken met situaties dat je in houdgrepen zit etc? Lijkt me toch wel leuk naast het boksen, met wapens om te leren gaan en goede "grappling" technieken te kennen  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Escrima Weert
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 08 Oktober 2010, 09:39:58 » |
|
Hoi Inhuman Het escrima dat ik doe is bijna niet meer te vergelijken met het 'Filippijnse' escrima. Het belangrijkste doel is om een zo effectief mogelijk zelfverdedingssysteem te creëren. Dat wil zeggen dat het absoluut niet alleen gewapend is, tenzij je vuisten, ellebogen ect. als wapen ziet  . Er zitten niet de traditionele houdgrepen op de grond in, maar een belangrijk onderdeel van escrima is het staand grappling, met name de 'spine compressions' , weet even geen goede vertaling, zijn daarin van belang. Stefan
|
|
|
|
|
|
WWW.ESCRIMA.NU
|
|
|
|
|