« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Interesse voor het opstarten van Sayoc club ?  (gelezen 2050 keer)
Kali
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 17 Juli 2009, 17:26:02 »

Hi,

Zijn er in regio Utrecht mensen of clubs die interesse hebben om ook een Sayoc club op te starten of de stijl te beoefenen ?

Dit is een stijl waarbij er getraind wordt met mes, stok en zonder wapens.
De empty hand stijl wordt ook panantukan genoemd en heeft sterke gelijkenissen met Muay Thai/Muay Boran en Jeet kun do.

Op youtube kan je heel veel filmpjes vonden door te zoeken op : sayoc, Tom Kier, Tom Sayoc, Panantukan, panajakman, dumoc, tuhon felix cortes.

Groeten
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Juli 2009, 17:31:39 »

Hmm wel interessant. Op het forum zijn er hier wat mensen die Escrima doen, wel vergelijkbaar toch?

Jammer dat ik niet in de buurt woon Smiley

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Airwolf
Jr. fighter

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Juli 2009, 18:36:05 »

Ik zal eens kijken wat het is. Ik woon in Ijsselstein.
Jesh
Founder

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Juli 2009, 22:35:30 »

Ja ik ken Sayoc Kali. Ik doe zelf Doce Pares Eskrima en heb een tijd Inayan Eskrima gedaan...

Helaas zit je te ver weg. Ik heb wel met een maat van mij les bij Frans Stroeven in Utrecht, maar we moeten al vaak reizen dus nog meer zit er echt niet in.

Maar welkom, en vertel graag meer over Sayoc voor de mensen die het nog niet kennen.

Wink
« Laatste verandering: 17 Juli 2009, 22:37:20 door Jesh » Gelogd

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Kali
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juli 2009, 14:15:07 »

Hi,

Bedankt alvast voor alle reacties. Ikzelf ben een 27 jaar en train zelf bij de Sayoc Belgium club. Sinds april werk en woon ik nu in Nederland tijdens de weekdagen en omdat er hier momenteel nog geen Sayoc club is, ben ik aan het zoeken naar mensen met interesse om samen te trainen en moglijks een training group te starten . In de weekends verblijf ik in Belgie en dan train ik steeds daar.

Het Sayoc systeem is een zeer effectief systeem met stok, mes en empty hand. Het is allround dus ook grondgevechten, klemmen, ed. Persoonlijk hou ik vooral van hun manier van trainen.
De meeste technieken worden aangeleerd in de vorm van drills en niet zozeer door talrijke programmas vanbuiten te leren. Het systeem is 'sensitivity based' , zoals ook in wing tsun en grappling stijlen. De energie en beweging van de tegenstander bepaalt voor een groot stuk de tegenaanval die je doet. Ook staan zij erg open voor alle andere stijlen; het is dus niet zo dat we beweren dat dit het allerbeste systeem is en dat er niets anders zogoed werkt als dit.
Tijdens trainingen mag je evenzeer technieken gebruiken die je kent uit andere stijlen, als het voor jou werkt dan zou het stom zijn om niet toe te passen.

De Sayoc organiseren elk jaar ook seminars, stages en zelfs een trainingskamp van een week georganiseerd samen met de Navy Seals in Amerika. Onze belgische club is daar dit jaar ook aanwezig geweest en we zijn net erkend als official training group. UIteraard is dit interessant voor diegenen die van dit soort activiteiten houden. Info kan je vinden op www.sayoc.com en http://users.telenet.be/sayocbelgium/.

Voor mij hangen er ook geen financiėle bijbedoelingen aanvast en het is ook niet mijn ambitie om er een grote commercie van te maken. Ik train heel graag als hobby en ben dus op zoek naar gelijkgezinden. Welke gevechtsportachtergrond je hebt maakt niet uit, iedereen is welkom Smiley Het hoeft ook niet per se regio Utrecht te zijn.

Bij vragen of interesse, just shoot. Je kan me ook mailen op jurgen_wagemans@hotmail.com.

Groeten

Jesh
Founder

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juli 2009, 14:37:42 »

Nogmaals, ik ben altijd geinteresseerd... alleen train ik zelf momenteel al 4 keer in de week. Dus de komende tijd kan ik er moeilijk tijd voor vrijmaken (anders krijg ik ruzie met de vrouw... Wink )...

Maar er is altijd wel een keer een meet-up te regelen met wat mensen... hebben we recentelijk nog gedaan.

Tongue

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #6 Gepost op: 18 Juli 2009, 15:21:05 »

Ja dat wou ik ook zeggen Smiley

We hebben met regelmaat een meeting met alle leden dat we bij elkaar komen en sporten uitwisselen een dag lang. De volgende meeting zal gehouden worden in Utrecht (toeval? Tongue) dus blijf en toe nog even rondkijken op het forum en tegen de tijd dat we meeten wil ik wel een les volgen van jou Grin

ultimatekenpo
Apprentice

Jeff Speakman's Kenpo 5.0 - The Netherlands

thunderinghammers@hotmai.com
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juli 2009, 00:03:07 »

Shoot me a mail! Wellicht kunnen we eens meeten! Ik woon zelf ook in Utrecht! Ik train ook Doce Pares bij Frans Stroeven en zou best graag een keer kennis willen maken met Sayoc!
Mijn email is: ultimate-kenpo@live.nl

Osu, Mabuhay, Respect!!!

Richard Baarspul
www.jeffspeakman.nl
www.ultimatekenpo.blogspot.com
Zonakusu
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Juli 2009, 01:49:33 »

Oh dan ken je Jesh en Micha (mipe op forum) misschien wel?

Jesh
Founder

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Juli 2009, 10:37:32 »

Ja, wij kennen Richard.

Ik heb hem ff hierheen geleid, want hij heeft goede ideeen voor een volgende meeting. Hij wil zelf wel lesgeven en ook een locatie in Utrecht kan door hem wel geregeld worden.

Mooi he... zo'n kleine wereld. I LOVE IT !!!

Wink

Ow Richard, voor de meeting moet je ff naar het relevante topic gaan.

ultimatekenpo
Apprentice

Jeff Speakman's Kenpo 5.0 - The Netherlands

thunderinghammers@hotmai.com
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juli 2009, 13:28:41 »

@Jesh: I allready did!

Osu, Mabuhay, Respect!!!

Richard Baarspul
www.jeffspeakman.nl
www.ultimatekenpo.blogspot.com
Pagina's: [1]