Hi,
Bedankt alvast voor alle reacties. Ikzelf ben een 27 jaar en train zelf bij de Sayoc Belgium club. Sinds april werk en woon ik nu in Nederland tijdens de weekdagen en omdat er hier momenteel nog geen Sayoc club is, ben ik aan het zoeken naar mensen met interesse om samen te trainen en moglijks een training group te starten . In de weekends verblijf ik in Belgie en dan train ik steeds daar.
Het Sayoc systeem is een zeer effectief systeem met stok, mes en empty hand. Het is allround dus ook grondgevechten, klemmen, ed. Persoonlijk hou ik vooral van hun manier van trainen.
De meeste technieken worden aangeleerd in de vorm van drills en niet zozeer door talrijke programmas vanbuiten te leren. Het systeem is 'sensitivity based' , zoals ook in wing tsun en grappling stijlen. De energie en beweging van de tegenstander bepaalt voor een groot stuk de tegenaanval die je doet. Ook staan zij erg open voor alle andere stijlen; het is dus niet zo dat we beweren dat dit het allerbeste systeem is en dat er niets anders zogoed werkt als dit.
Tijdens trainingen mag je evenzeer technieken gebruiken die je kent uit andere stijlen, als het voor jou werkt dan zou het stom zijn om niet toe te passen.
De Sayoc organiseren elk jaar ook seminars, stages en zelfs een trainingskamp van een week georganiseerd samen met de Navy Seals in Amerika. Onze belgische club is daar dit jaar ook aanwezig geweest en we zijn net erkend als official training group. UIteraard is dit interessant voor diegenen die van dit soort activiteiten houden. Info kan je vinden op
www.sayoc.com en
http://users.telenet.be/sayocbelgium/.
Voor mij hangen er ook geen financiėle bijbedoelingen aanvast en het is ook niet mijn ambitie om er een grote commercie van te maken. Ik train heel graag als hobby en ben dus op zoek naar gelijkgezinden. Welke gevechtsportachtergrond je hebt maakt niet uit, iedereen is welkom

Het hoeft ook niet per se regio Utrecht te zijn.
Bij vragen of interesse, just shoot. Je kan me ook mailen op
jurgen_wagemans@hotmail.com.
Groeten