« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Hoe ziet jullie training uit?  (gelezen 1200 keer)
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 15 Mei 2009, 13:54:52 »

Misschien wel leuk om elkaar te vertellen hoe je traint en hoe je lessen uitzien.

Bij Judo (1 uurtje ) beginnen wij altijd met een warming up. Rondjes rennen ondertussen het rennen krijgen wij opdrachten, valbreken situps en opdrukken of een korte randori. Na 20 minuten beginnen we dan met technieken te oefenen. Meestal eerst statisch en later na vanuit beweging eenmaal klaar blijft er meestal een kwartiertje over om tegen elkaar te vechten.

Voor de vakantie doen wij altijd rugby aan het eind van de les. Judo technieken toegestaan Wink Is altijd wel interessant op te doen. Heb wel een keer iemands pak kapot getrokken met rugby slingerde hem 180 graden de andere kant uit tegen 3 anderen aan  Tongue

Jiu Jitsu (1.5 uur) begint eerst met wat warmlopen met valbreken al lopend.  Daarna afweren/doorsturen als warming up en om een beetje wakker te worden. Dan worden wij dood gegooid met een 5 tot 8 technieken om te oefenen. Hierna oefenen wij alles nog eens door elkaar in een randori. Is altijd wel het leukste Smiley

Tendoryu Aikido (1.5 uur) is wat anders. We beginnen direct met wat rustige technieken om valbreken bij te kunnen oefenen. Daarna oefenen wij soms individueel met wapens. En daarna weer technieken.

Dit was wel zo bij de afgelopen 2 lessen die ik heb meegedaan bij de jeugd-groep. Volgende week vrijdag ga ik eens bij de wat oudere mee-trainen als dan les is  Tongue

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Mei 2009, 14:48:41 »

Nunchaku is meteen 2 uur maar ondanks dat hebben we vaak een snelle 10 minuut durende warming up. Dat verschilt vaak, soms door technieken te draaien, soms door te lopen en heel soms met een spelletje als tikkertje ofzo.

Dan de rest van het uur is het vrijwel altijd zo'n 20 minuten target trainen (stootkussens). De rest van dat uur is heel erg random, soms kata, soms technieken voor het examen en soms sparren.

Het tweede uur is meer voor de gevorderde en gaan de kleintjes van het eerste uur naar huis. De warming up (voor mensen die pas het 2e uur binnen komen) is ook wat milder aangezien de helft gewoon warm zijn omdat zij 2 uur trainen. Het tweede uur is voor de rest redelijk hetzelfde als het eerste uur enkel een stuk harder, dus meer sparren en gewoon zwaarder trainen.

Yoseikan doe ik 2 keer een uur in de week, daar beginnen we of met warm worden door stoten en trappen te oefenen, of simpelweg lopen met opdrukken etc. Meestal doen we in een les zo'n half uur Yoseikan Aikido maar dit verschilt ook heel sterk, geen een les is hetzelfde.

Als we bij Yoseikan partijtjes gaan draaien doen we dat vaak op het einde nog even een kwartiertje.

Maar er zit (vooral bij Yoseikan) zeker geen vaste lijn in het trainen, wat het een stuk leuker maakt omdat het altijd weer anders is Smiley

Yoseikan Budo + Nunchakudo
MiPe79
Administrator

Hit first, hit fast, hit hard and keep on hitting!

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Mei 2009, 16:52:31 »

Onze training begint toch altijd met een 15 tot 20 minuten warming up..  dan nog even valbreken.. ( ooh zo belangrijk )
vandaaruit kijken check ik meestal met onze trainer en kijk of er nog wat extra warming up kan komen maar dan gericht op de technieken die we gaan oefenen..

gaan we bv. veel grondgevecht doen.. dan zal ik onze mensen wat shrimp-oefeningen laten doen. is ie gebaseerd op trappen.. dan zal het rekken van de benen een pre zijn.. het liefst is het in iedergeval gericht op de te oefenen technieken.

na ongeveel een half uur warming up en warm rollen. hebben we nog een uur voor technieken.. hier kan dus wat pankratse eskrima of jiu-jitsu in voorkomen.
als een van onze danhouders een idee heeft dan wordt dat wel doorgevoerd.. laatst hebben we bv zo goed als de hele les randori gedaan..
nou super.. het is intensief, straight to the point en zeer leerzaam.. je ziet meteen wat in je mars ligt of technieken uitvoerbaar zijn en wat je zou doen als je geen of weinig tijd krijgt om na te denken.

zelf vind ik dat een training nooit het zelfde moet zijn.. je moet een beetje creatief handelen met warming up en technieken.. maar wel goed zorgen dat je mensen goed warm zijn.

smile and wave boys......
yust smile and wave!
Max
Administrator

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Mei 2009, 17:24:03 »

Nunchaku is meteen 2 uur maar ondanks dat hebben we vaak een snelle 10 minuut durende warming up. Dat verschilt vaak, soms door technieken te draaien, soms door te lopen en heel soms met een spelletje als tikkertje ofzo.

Dan de rest van het uur is het vrijwel altijd zo'n 20 minuten target trainen (stootkussens). De rest van dat uur is heel erg random, soms kata, soms technieken voor het examen en soms sparren.

Het tweede uur is meer voor de gevorderde en gaan de kleintjes van het eerste uur naar huis. De warming up (voor mensen die pas het 2e uur binnen komen) is ook wat milder aangezien de helft gewoon warm zijn omdat zij 2 uur trainen. Het tweede uur is voor de rest redelijk hetzelfde als het eerste uur enkel een stuk harder, dus meer sparren en gewoon zwaarder trainen.

Natuurlijk is Jimmy mij weer voor.. Maar ik kan nog wel wat aanvulling geven.
Zoals Jimmy al vertelt trainen we twee uur. Dit zijn echter twee aparte lessen (dus met groeten ertussen).

De eerste les is vaak wat kindvriendelijker, aangezien de jongste persoon 6 jaar (?) is en de oudste is meestal Jimmy. Als opwarming rennen we soms rondjes, maar de laatste tijd doen we vooral korte sprintjes (van ene kant van de zaal naar de andere kant), waar we tussendoor wat draaiingen oefenen.

Na de warm-up gaan we verspreid over de hele zaal ieder voor zich wat draaien. Tussendoor geeft onze leraar wat commando's (aanvallen, terugvallen, sneller draaien, dat soort dingen). Hierna kunnen we heel wat verschillende dingen gaan doen in het eerste uur:

Kata trainen
Sparren
Target training (ook nog veel variaties in)
Jutsu (een enkele keer, in totaal 4x sinds ik erbij ben, al zo'n 1,5jaar..)
Freestyle (vergeet Jimmy helemaal te melden, geen idee waarom, want dat vindt hij net leuk).

Tijdens het tweede uur zijn alle kleintjes weg en komen er een paar 'oude rotten' bij. Een opwarming doen we hier zelden.. Dit omdat de jongeren al warm zijn en 70% van de ouderen te laat zijn en niet mee doen aan de opwarming. Meestal gaan we gewoon eventjes allemaal voor onszelf draaien met wat opdrachten van de leraar. Daarna gaan we meestal alleen maar sparren (ook met opdrachten zoals alleen met links aanvallen) en target training. Dat komt omdat de ouderen niet gaan voor een hogere graad, maar alleen maar voor wedstrijden in het sparren te winnen.

Dus tja.. het tweede uur is vooral klappen geven en klappen krijgen. Af en toen worden er ook gewoon groepjes gemaakt, zodat iedereen kan gaan doen waar hij zin in heeft (kata, freestyle, kumite).

Nu moet ik er snel vandoor.. want les begint om 18:00 en is een eindje fietsen voor mij!

My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
M-Funky
Young grasshopper

Only you Can Stop me...But You Dont

Myronneeijgelaar@hotmail.com
Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2009, 22:26:35 »

Klopt helemaal wat Mipe zegt ik train daar zelf ook en ben altijd goed warm om door naar hem te kijken
Onze training begint toch altijd met een 15 tot 20 minuten warming up..  dan nog even valbreken.. ( ooh zo belangrijk )
vandaaruit kijken check ik meestal met onze trainer en kijk of er nog wat extra warming up kan komen maar dan gericht op de technieken die we gaan oefenen..

gaan we bv. veel grondgevecht doen.. dan zal ik onze mensen wat shrimp-oefeningen laten doen. is ie gebaseerd op trappen.. dan zal het rekken van de benen een pre zijn.. het liefst is het in iedergeval gericht op de te oefenen technieken.

na ongeveel een half uur warming up en warm rollen. hebben we nog een uur voor technieken.. hier kan dus wat pankratse eskrima of jiu-jitsu in voorkomen.
als een van onze danhouders een idee heeft dan wordt dat wel doorgevoerd.. laatst hebben we bv zo goed als de hele les randori gedaan..
nou super.. het is intensief, straight to the point en zeer leerzaam.. je ziet meteen wat in je mars ligt of technieken uitvoerbaar zijn en wat je zou doen als je geen of weinig tijd krijgt om na te denken.

zelf vind ik dat een training nooit het zelfde moet zijn.. je moet een beetje creatief handelen met warming up en technieken.. maar wel goed zorgen dat je mensen goed warm zijn.

Only you Can Stop me...But You Dont!
Zonakusu
Founder

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2009, 09:37:51 »

Lol jij bent zo iemand die de warming up overslaat? Tongue

M-Funky
Young grasshopper

Only you Can Stop me...But You Dont

Myronneeijgelaar@hotmail.com
Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2009, 17:57:37 »

Soms dan smeer ik me goed in met tijgerbalsem word je ook warm van.
Zelf vind ik warming up ook belangrijk maar me hoofd staat er niet altijd na & aangezien ik nu met mijn rug zit kan ik nog niet alles doen dus moet geleidelijk.

Maar als je Mipe ziet gaan word je wel warm door zijn bewegingen haha

Only you Can Stop me...But You Dont!
Jesh
Founder

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Juni 2009, 20:12:09 »

Even ter verduidelijking:

Mr. M-Funky heeft een tijdje geleden op de training een zeer ernstige rugblessure opgelopen. We zijn blij dat hij inmiddels weer kan deelnemen.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
MiPe79
Administrator

Hit first, hit fast, hit hard and keep on hitting!

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Juni 2009, 13:15:47 »

alhoewel ik vind dat M-fucky het deelnemen een beetje overdrijft.. ( je weet he swa... low profile dude. )
Wink hahaha

smile and wave boys......
yust smile and wave!
Jesh
Founder

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Juni 2009, 20:18:59 »

alhoewel ik vind dat M-fucky het deelnemen een beetje overdrijft.. ( je weet he swa... low profile dude. )
Wink hahaha

M-Fucky ?

Wink

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Juni 2009, 21:28:10 »

Oh lol dat viel me niet eens op Tongue

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Oktober 2009, 19:12:14 »

Haha.... warming up is dus hartstikke belangrijk!!

Dan kan M-Funky dan ook wel zelf bevestigen lijkt me :O

OT: Mijn les is hetzelfde als bij Jesh en MiPe Smiley Logisch als je samen traint haha

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Oktober 2009, 19:17:45 »

Soms dan smeer ik me goed in met tijgerbalsem word je ook warm van.
Zelf vind ik warming up ook belangrijk maar me hoofd staat er niet altijd na & aangezien ik nu met mijn rug zit kan ik nog niet alles doen dus moet geleidelijk.

Maar als je Mipe ziet gaan word je wel warm door zijn bewegingen haha

Tijgerbalsem? Dat werkt toch echt voor geen meter.... Niet dus!
Naar je gevoel brand je wel warm ja, maar of dat echt je spieren safe maakt is een 2e.... denk het zelf niet.... schijnt wel tegen pijn te werken. Maar ik zou toch altijd gewoon de warming-up meedoen...

Jesh
Founder

« Antwoord #13 Gepost op: 30 Oktober 2009, 08:45:55 »

Gewoon warming up meedoen en niet zwammen.

Wink

Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 30 Oktober 2009, 13:01:33 »

Tijgerbalsem gebruik ik alleen als ik open wonden heb aan mijn knokkels.. Voor de rest zou ik niet weten waarom ik het zou gebruiken.
Jesh
Founder

« Antwoord #15 Gepost op: 30 Oktober 2009, 13:05:53 »

Spierpijn ?

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 30 Oktober 2009, 13:06:18 »

Werkt dat echt? Shocked
Maar als warming-up werkt dat toch niet? o.O  Voor je gevoel lijkt dat misschien zo, maar het werkt toch niet zo goed dat je de warming-up over kan slaan?

Spierpijn ?
Ja volgens mij gebruiken ze het vaker tegen spierpijn.

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #17 Gepost op: 01 December 2009, 13:54:25 »

Tijdje geleden begonnen met Judo in Eindhoven dus zal daar de training maar ook eens omschrijven.

We beginnen altijd met blokjes voetbal. Eerste blokje dat omgaat 10 keer opdrukken tweede 20 etc door tot 50. We doen meestal 2 a 3 keer tot 50.

Dan is het tijd voor de echte warming up meestal wat warmlopen, valbreken en krachtoefeningen. Daarna een stukje wat rustiger technieken oefenen. Dan kort een randori, weer techniek. En dan nog een randori staand.

Na 1.5 uur ben je dan best moe  Tongue

Zonakusu
Founder

« Antwoord #18 Gepost op: 01 December 2009, 15:03:04 »

50 keer opdrukken of 50 echt opdrukken? 50 is namelijk errug veel clown

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #19 Gepost op: 01 December 2009, 18:06:03 »

50 keer op eigen tempo. Of je er echt opdrukken van maakt ligt aan jezelf. Maar als het gaat opvallen gaat iedereen natuurlijk focussen op jouw blokje bij de volgende 30/40/50

Zonakusu
Founder

« Antwoord #20 Gepost op: 01 December 2009, 20:12:33 »

Ik dacht al, want 50 keer met je borst 1 cm boven de grond is zelfs voor ervaren *insert-iets-wat-vaak-opdrukt-,-marinier-ofzo-:+* zwaar

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 02 December 2009, 23:51:50 »

Ik dacht al, want 50 keer met je borst 1 cm boven de grond is zelfs voor ervaren *insert-iets-wat-vaak-opdrukt-,-marinier-ofzo-:+* zwaar

Zozo  Grin
Iets? Een ding dat opdrukt?  Huh?
Mensen zijn "iemanden"  Tongue

Zonakusu
Founder

« Antwoord #22 Gepost op: 04 December 2009, 16:11:48 »

MBO clown

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 04 December 2009, 17:28:54 »

Haha
Jaja, blame school!

Escrimador
Apprentice

« Antwoord #24 Gepost op: 23 Maart 2010, 20:32:06 »

Onze Escrima trainingen duren 2 uur.
We beginnen vaak rustig met de meer technische aspecten van de dingen die we die dag gaan behandelen, en dan in de loop steeds realistischer proberen te maken (voluit slaan, ruige aanvallen, niet stilstaand maar gewoon meer inkomen, dat soort dingen).
Vaak gaan we tussen door de kleine foutjes die gemaakt worden wegslijpen met een tijdelijke basis oefeningen.

Daarna bouwen we het vaak rustig af met bijv, sparren of een cooling down Tongue

soms zijn de lessen totaal anders verdeeld maar meestal gaat het zo iets.
We doen ongeveer een uur gewapend en darna een uur ongewapend, de indeling is wel het zelfde meestal.

Escrima Concepts Zaandam
Pagina's: [1] 2  
« vorige volgende »
Ga naar: