« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: demo's  (gelezen 437 keer)
Escrima Weert
Jr. fighter

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 25 September 2010, 21:18:58 »

Onlangs een hele slechte demonstratie gezien, in dit geval krav maga. Wat vinden jullie belangrijk in een demo, waar moet die aan voldoen?

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #1 Gepost op: 26 September 2010, 12:33:34 »

Ik vind dat een demo een doorsnee moet geven van wat er geleerd wordt zodat je een zo ruim mogelijk beeld krijgt.
Verder is het wel fijn dat er wat ingestudeerd is zodat het er wat vloeiend uitziet.  Het oog wil ook wat.
Verder houd je rekening met je doelgroep. Als je een groep portiers een demo geeft of je geeft een demo op de huishoudbeurs, zit er een verschil .... In dat geval moeten de lessen ook aangepast zijn op de doelgroep , anders is het misleiding Wink

Nu hoeft een demo niet persee voor zelfverdediging nuttig te zijn.
Je kunt ook een demo judo, voetbal of zumba geven, maar dan nog kun je het afwisselen met oefeningen en wat demo's op snelheid oid.

Waar vind jij dat die aan moet voldoen?

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Jesh
Founder

« Antwoord #2 Gepost op: 27 September 2010, 08:38:16 »

Het hangt er natuurlijk van af hoeveel tijd je hebt om dingen te laten zien, maar ik sluit me aan bij Lex. Een demo hoeft niet bol te staan van toepasbare zaken. Juist in een demo kan je bij uitstek vloeiende combo's e.d. laten zien.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #3 Gepost op: 27 September 2010, 08:42:12 »

Ik vind dat een demo er wel een beetje spectaculair uit mag zien. In ieder geval met serieuze en realistische aanvallen die onschadelijk gemaakt moeten worden. Hoeft dan echt niet supersnel of hard, maar wel met een beetje intentie. Verder graag wat afwisseling, een vlot tempo en vooral niet te lang. Verder mag er best wat korte uitleg bij over hoe en waarom.

Zelf ook regelmatig demo's gegeven en eerlijk is eerlijk: het is ook vrij lastig. Bovenstaande is dan ook een beetje hoe ik het nu zelf voor ogen heb.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #4 Gepost op: 27 September 2010, 08:45:14 »

Citaat
Een demo hoeft niet bol te staan van toepasbare zaken.

Ik denk dat je bewegingen etc. best een beetje kan overdrijven of uitvergroten om duidelijk te laten zien wat je aan het doen bent. Ligt er natuurlijk ook aan welke vechtsport je beoefent.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #5 Gepost op: 28 September 2010, 11:17:14 »

Niet direct een goede demo, maar wel een mooi promotiefilmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ly6HC2F8zBg

Vind het mooi gefilmd, afwisselend en je krijgt een beetje een beeld van de training. Probeer nog ergens een goede demo te vinden.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #6 Gepost op: 28 September 2010, 11:23:03 »

Natuurlijk een klassieker, vond het toen helemaal geweldig Smiley.

http://www.youtube.com/watch?v=NXacO6JYtDw

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: