Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.
|
|
« Gepost op: 02 Mei 2009, 13:18:28 » |
|
Zelf beoefen ik twee sporten op het moment. Nunchakudo en Yoseikan Budo, beide van dezelfde leraar. Ik begon zo'n 3 jaar geleden met Nunchakudo nadat mijn moeder las dat er een nieuwe "onbekende" sportschool was geopend in de buurt. Een week later had ik mijn eerste proefles en sinds dien heb ik nog nooit een les gemist  . Het leuke van de sport is dat het zowel hard sparren als mooie technieken bevat, welke ook in wedstrijdvorm te doen zijn Intresse, kijk even op de bond website (die ik ook gemaakt heb  ) Yoseikan doe ik denk nu 1.5 ofzo en gaat me heel goed af. Yoseikan is heel simpel gezegd een moderne vorm Jujutsu. Het bevat zowel technieken uit aikido, judo, jujutsu, karate en westers boksen (savate), maar deze zijn allemaal zodanig aangepast dat het allemaal op elkaar aansluit, en er zijn allemaal een andere draai aan gegeven om zo effectief mogelijk te maken. Hierbij is het mooie dat je gewoon in zijn geheel leert vechten. You name it, we've got it (nouja niet alles maar wel veel  ) -- Als je reageert geef wel even aan waarom je een sport doet of wat je er leuk aan vind etc. Niet zomaar 'judo en karate', da's wel heel saai 
|
|
|
|
|
|
Yoseikan Budo + Nunchakudo
|
|
|
Dalus
Founder

|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mei 2009, 13:37:35 » |
|
Zelf beoefen ik al een kleine 7 jaar Judo. Ben hierbij terecht gekomen door mijn klasgenoten, 1/8 van mijn klas zat erop. Zelf deed ik toen nog niet aan sport en moest toch maar eens wat gaan doen en afvallen. In het begin was het niet echt zo heel leuk maar langzaam aan begon het steeds leuker te worden en begon ik beter te worden  Ook ben ik gaan assisteren met lesgeven aan de wat jongere groepen. Zodat ik 4 uur assisteer met lesgeven en 1 uur zelf Judo train per week Nu ben ik toch geïnteresseerd geraakt in welke sporten er nog meer waren dus ben ik begin dit jaar begonnen met Jiu Jitsu dit beviel mij goed. Twee weken terug hoorde ik dat er op zaterdag morgen ook Aikido wordt gegeven in Roermond dus ben hier ook eens gaan kijken. Heel anders dan Jiu Jitsu en Judo maar zeker goed bevallen. Grote kans dat ik 3 vechtsporten heb waar ik graag in verder wil komen 
|
|
|
|
|
|
Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
|
|
|
Max
Administrator

|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mei 2009, 14:45:04 » |
|
Judo en Karate!Op het moment doe ik alleen aan Nunchaku-do. Dat doe ik nu zo'n anderhalf jaar denk ik, dankzij Jimmy. Hij sprak er eensheel enthousiast over met mij op MSN en toen ben ik naar een proefles gegaan, sindsdien heb ik al een paar lessen gemist!  (in tegenstelling tot Jimmy, ga ik wél op vakantie  ). Wilde al lang op een sport, omdat ik al een tijd zonder sport zat. Ik was zelfs bijna op hockey gegaan, maar gelukkig kwam Jimmy toen met Nunchaku. Net als Jimmy vind ik het sparren en de mooie technieken het leuke van de sport. Vooral het sparren is anders dan anders, omdat je bij Nunchaku niet alleen bezig bent met je tegenstander (aanvallen en verdedigen), maar ook met jezelf (je moet voldoende variatie hebben in je draaiingen en er twee hebben voor je kan aanvallen). Het is natuurlijk ook leuk dat je vecht met een wapen, dat is ook weer eens wat anders. Anderhalve maand heb ik eens met een klasgenoot van me afgesproken dat ik een proefles kickboxen ga volgen, maar dat is er nog niet van gekomen. Wel heeft diezelfde klasgenoot wat kickboxlessen gegeven op school en dat beviel me wel, mijn schoppen zijn alleen te zacht en slecht qua techniek, maar slaan kan ik wel  .
|
|
|
|
|
|
My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 02 Mei 2009, 15:49:37 » |
|
Grappling, Jiu-Jitsu en Eskrima. Ik heb vroeger aan Judo gedaan en daarna een hele tijd niets meer. Toen kwam ik mijn Jiu-Jitsu leraar tegen en sindsdien ben ik weer bezig. Opeens zag ik op een keer bij een stage Eskrima, en ik was verkocht. Zoals Max speel ik ook graag met wapens, en bij Eskrima begin je met wapentraining op je eerste les. Sindsdien ben ik ermee bezig, en nu volg ik met mijn maatje MiPe een basis instructeursopleiding Doce Pares Eskrima bij Frans Stroeven in Utrecht. Bevalt echt prima, maar is effe wennen omdat wij voorheen een andere stijl deden (Inayan Eskrima). Verder houdt ik dus van Grappling. Doe ik ook al jaren en ik zou graag nog eens aan BJJ beginnen, maar dat wordt misschien toch wat later. Druk, druk met werk en samenwonen he. 
|
|
|
|
|
|
The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 02 Mei 2009, 16:32:46 » |
|
Taekwondo Ehm een jaar of 1,5 geleden was ik ergens bij een fitness club aan het kijken naar wat mensen die aan het trainen waren (geen taekwondo), maar ik had niks met vechtsporten. Toen werd ik naar binnen geroepen en toen trainde ik 4 keer per week. Ik kreeg daar les van een wat oudere man die zijn hele leven aan vechtsporten had gedaan, 25 jaar Taekwondo (6e dan) etc., maar uiteindelijk zijn eigen ding maar gaan doen. Vorig jaar ben ik verhuisd en toen maar aan Taekwondo begonnen. Dat doe ik nu 4 keer per week bij twee verschillende clubs en help ik ook bij de kleintjes wat met lesgeven en dergelijke. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MiPe79
Administrator

Hit first, hit fast, hit hard and keep on hitting!
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Mei 2009, 19:18:51 » |
|
ook grappling jiu-jitsu en eskrima. nou vroeger heel veel judo jiu-jitsu aikido thaiboks en pentjak gedaan.. en na jaren stil zitten bij Jesh op de bank kwam ooit het thema sport eens omhoog.. dus volgens mij na veel brainstormen onder het genog van menig veel blonde rakkers, is jesh ooit naar een vereniging gegaan.. en de keer erop was ik er ook bij.. en toe prikkelde het weer.. dus na 7 jaar stil zitten zijn we nu weer ... 8 jaar bezig... en laten we niet spreken over hoe leuk ik het vind om met stokken te slaan en messen te spelen.. als klein kind liep ik 2 van de 7 dagen met een nijamutsje rond.. Dus dat mag een hoop vertellen 
|
|
|
|
|
|
smile and wave boys...... yust smile and wave!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 04 Mei 2009, 22:38:37 » |
|
@ Attilla, doe nog nog wel eens Hapkido, of was die ene keer de enige keer?
Nee, ik heb even een paar keer gekeken. Maar ik vind Taekwondo leuker en kan daar nog veel leren. Dus eerst maar eens het ene en daarna verder kijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Mei 2009, 12:37:39 » |
|
Stick vs Nunchaku, who will win? Laten we een keer sparren is lol  Ow, met plezier. Ik heb daar nog ergens een clip van... Dog Brothers. Een gast met double stick tegen een andere gast met double nunchaku. PIJNLIJK !!!
|
|
|
|
|
|
The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
|
|
|
MiPe79
Administrator

|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Mei 2009, 13:47:48 » |
|
hmmm ik had het nooit met nunchak's.. niet echt mijn ding.. denk dat ik mezelf eerder knock-out sla dan jullie mij!  rope on a stick?? neahhh!..  i prefer stick.. a big one...!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MiPe79
Administrator

|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Mei 2009, 14:04:46 » |
|
 dat zou mij nou weinig uitmaken.. ik hou wel van wat rake hits.. sticks of nunchaku's zolang ik maar nog wakker wordt! probleem met sprarren is dat als je een hit krijgt gaat je adrenaline lopen en je eigen slagen komen ook weer harder aan.. voor je het weet ben je bezig met de battle wie wie het hardst kan slaan.. Jesh, onze trainer en ik hebben een paar keer single stickfight gedaan zonder armour.. en dan alleen slaan van voet tot nek.. (hoofd is te gevaarlijk ) nou geloof me.. in het begin hou je je nog in.. maar daarna vallen echt wel lelijke rake klappen!  HE JESH! hahahahahaha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Mei 2009, 14:07:32 » |
|
Hahaha dan gaan we toch gewoon met safety's sparren, ik zou nooit iemand met harde nunchaku's slaan (zijn sowieso toch illigaal) Sowieso met safety's he. Geen probleem, ik heb er nu al zin in.  Owww, ik zou graag iemand slaan met mijn rattan sticks hoor... als iemand zich als vrijwilliger opgeeft.  Is jammer, ik had foto's moeten maken van mijn arm na vorige Eskrima training. Die shit was echt niet normaal blauw, op het werk dachten ze dat ik mishandeld was door mijn vriendin. Hehehehe.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MiPe79
Administrator

|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Mei 2009, 14:12:09 » |
|
jah dat was een mooie vlek.. je mag blij zijn dat je niets over hebt gehouden van die punyo die ik in je oog stak..
dat was een kodak-moment.. echt zo'n you-tube eat your heart out filpje..
het zou wel leuk zijn om een keer zoiets af te spreken.. dat we een keer naar jullie komen ofzo! of dat we os ergens halverwege treffen.. lijkt me best fun!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|