« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Bokszak aanschaffen  (gelezen 576 keer)
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Gepost op: 08 Oktober 2011, 16:28:20 »

Hoi,

Het is weer een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest.

De laatste tijd is mijn zusje een bokszak aan het zoeken om in de garage op te hangen.
Dat leek mij ook wel leuk en ik ben 193 cm lang, dus dat wordt sowieso een lange bokszak.

Ik weet dat bokszakken ook redelijk gevormd moeten worden en dat we hier dus niet alleen stoot, maar ook traptechnieken op gaan oefenen.

Vandaag zijn we eens gaan kijken bij een winkel, maar de voorraad daar en de keuze was heel klein.

We zijn vooral tegen canvas hoezen aangelopen daar. (Wat is het verschil tussen leder en canvas precies? Ervaringen?)

Heeft iemand een tip of misschien informatie voor ons, dat de keuze voor ons vergemakkelijkt?

Zelf denken we nu aan een 180 cm lederen, stevige bokszak (niet al te soepel dus)

Alvast bedankt!

Groetjes,
Maiko
« Laatste verandering: 08 Oktober 2011, 16:30:01 door Maiko » Gelogd

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Oktober 2011, 16:00:41 »

Hmm, zover ik weet heb ik altijd op lederen bokszakken geoefend. Nu weet ik niet hoe of je erop wilt stoten, maar voor mij zijn zwachtels altijd een must. Canvas is volgens mij eerder dat je je handen minder snel kapot slaat.

Vergeet ook niet te vragen wat voor materiaal er in de bokszak zit. Bij ons zat er 1tje met zand, en die werd een tijd nooit gebruikt. En toen iemand erop wou stoten was het een stuk beton geworden Smiley
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Oktober 2011, 19:06:46 »

Dankjewel voor de tips!

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Oktober 2011, 19:06:54 »