« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: zin en onzin van breektesten  (gelezen 758 keer)
Escrima Weert
Jr. fighter

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 05 September 2010, 13:01:09 »

Is dit zinvol voor vechtkunst?

http://www.youtube.com/watch?v=rDQjyD9FB7k

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #1 Gepost op: 05 September 2010, 14:51:37 »

Ik vind het een beetje overdreven, er is niks mis met het kunnen incaseren van pijn maar niemand kan zo hard slaan op je buik als een hamer op een steen.

Escrima Concepts Zaandam
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: 05 September 2010, 16:38:07 »

Het kan best goed zijn voor je zelfvertrouwen. Bij veel weerbaarheidsprojecten laten ze kinderen door een plankje slaan om te zien hoe sterk ze zijn.
Persoonlijk heb ik er helemaal niks mee.

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #3 Gepost op: 05 September 2010, 18:22:39 »

Ik denk btw dat als je er wereld records mee wil breken het niet alleen meer gaat om de martial arts zelf.

Escrima Concepts Zaandam
Jesh
Founder

« Antwoord #4 Gepost op: 06 September 2010, 08:24:08 »

Het kan best goed zijn voor je zelfvertrouwen. Bij veel weerbaarheidsprojecten laten ze kinderen door een plankje slaan om te zien hoe sterk ze zijn.

Dit is ook echt het enige nut dat ik ervan zie.

Citaat
Persoonlijk heb ik er helemaal niks mee.

QFT. Trouwens, hoe was je eerste les gevaarsbeheersing?

Smiley

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #5 Gepost op: 06 September 2010, 08:46:32 »

Ik vond het wel een leuke les.  De eerste les was vooral nog erg algemeen, maar ik heb wel het idee dat ik hier eea kan leren, vooral over gedrag en houding etc. Ook zitten er veel ervaren vechtsporters en agressietrainers in de groep zelf.
Ook daar kun je een hoop van leren.

En om ontopic te blijven... wie weet mogen we ooit wel een plankje doorslaan Smiley

Jesh
Founder

« Antwoord #6 Gepost op: 06 September 2010, 11:11:25 »

Ik vond het iig een zeer interessante cursus, en we hadden ook een goede groep met veel verschillende types erin.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #7 Gepost op: 06 September 2010, 13:02:37 »

En doe je nu ook iets met die opleiding qua werk of training?

Jesh
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 06 September 2010, 15:26:35 »

Nee, nog niet full-time.

Ik heb wel bij mijn vriendin op het werk (drogist bij een grote verzorgingsketen) samen met MiPe een presentatie gegeven n.a.v. hun eigen veiligheidsplan. Was geslaagd en leuk.

Daarnaast hebben we vorige week een beginpresentatietje gegeven bij een avond in een soort buurthuis annex gamestore in Heerlen. Daar organiseren ze nu sinds kort "meidenavonden" en daar was dus een presentatie van de GGD georganiseerd omtrent sexuele voorlichting e.d., dus daar hebben we een kort praatje gehouden over weerbaarheid in het algemeen.

De bedoeling is dat we daar wel een weerbaarheidscursus gaan geven uiteindelijk. MiPe heeft zijn eigen bedrijf al ingeschreven enzo, maar ik werk op dit moment nog full-time in loondienst en ik heb werkdagen van gemiddeld 13 uur, dus ik heb gewoon erg weinig tijd op dit moment. Ik mag al blij zijn als ik aan mijn eigen training toekom de laatste tijd, ben ook nog de eerste helft van dit jaar zwaar geblesseerd geweest.

Maar uiteindelijk wil ik ook zelf een zaak opzetten ermee ja.

EDIT: Bij ons op de Jiu-Jitsu geven we wel eens wat elementen uit deze cursus, voornamelijk bij de jeugd. Is altijd lachen.
« Laatste verandering: 06 September 2010, 16:35:16 door Jesh » Gelogd

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #9 Gepost op: 18 September 2010, 08:49:47 »

Hey Jesh,

Wat vind je van de kennis/bewustzijn van 'leken' over weerbaarheid en zelfverdediging?

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Jesh
Founder

« Antwoord #10 Gepost op: 20 September 2010, 13:07:56 »

Definieer het begrip "leek"...

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #11 Gepost op: 20 September 2010, 13:40:35 »

Citaat
[Definieer het begrip "leek".../quote]

Leek: iemand die niet deskundig is op een bepaald gebied.

Ik bedoel de mensen die je een presentatie hebt gegeven. Hoe staan zij tegenover zelfverdediging?

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Jesh
Founder

« Antwoord #12 Gepost op: 20 September 2010, 13:57:19 »

Bij mijn vriendin in de winkel:

Voornamelijk dames die proberen een fysieke confrontatie uit de weg te gaan. Dit is natuurlijk heel verstandig... een aantal gaven ook aan dat ze nooit fysiek iets zouden durven doen. Dit had ik wel verwacht.

Helaas hadden we geen tijd om ook nog fysieke dingen te doen, dat vond ik wel jammer.

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #13 Gepost op: 20 September 2010, 14:06:19 »

Dat is ook wel een beetje mijn ervaring. Vrouwen hebben veel meer moeite, logisch ook, met geweld dan (de meeste) mannen. Veel vrouwen geven ook aan dat ze het moeilijk zouden vinden om iemand te slaan. Toch een kwestie van opvoeding en genen, sommige uizonderingen daargelaten natuurlijk...

http://www.youtube.com/watch?v=VNPDY0lf1d8

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #14 Gepost op: 20 September 2010, 15:43:59 »

Vrouwen zijn wat dat betreft inderdaad een stuk minder fysiek. Daarintegen zijn dames vaak beter dan mannen in het inleven in mensen en zo dingen op te lossen zonder te escaleren.

Zodra een winkeldief zo agressief is dat hij met geweld probeert weg te komen , moet je ook niet fysiek ingrijpen als het risico te groot is.  Gewoon laten lopen en signalement doorgeven.
Het is wel handig om een waarschuwingssysteem te hebben zodat ander personeel tijdig kan komen helpen met de situatie.
Er zijn ook projecten waarbij ook de omliggende winkels worden gewaarschuwd zodat je voldoende mankracht hebt op dat moment. Vooral voor kleinere winkels en winkels waar veel schattige dames werken kan dat heel handig zijn.
Wat voor (communicatie)systeem je hebt. Je zult moeten oefenen om er effectief mee te werken.
Er moet dus wel serieus budget en tijd aan besteed worden........

Jesh
Founder

« Antwoord #15 Gepost op: 22 September 2010, 09:22:03 »

Dat is dus precies de materie die we toen behandeld hebben.

Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: