« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: "Combat Sequens Ninjitsu Modern Style" van ZVCNoord iemand ervaring mee?  (gelezen 850 keer)
Tate
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 18 Augustus 2010, 13:22:10 »

Op internet vond ik "Combat Sequens Ninjitsu modern Style"

Het wordt gegeven door sensei Arie van den Akker van ZVC - Noord in Friesland heeft iemand ervaringen met het Ninjitsu Modern Style? Huh? Het is een systeem dat gebaseerd is op Kapap , Krav Maga en Kuroi ryu ninjutsu.

Ik wil er wel gaan kijken maar weet niet of het was is die Arie van den Akker schrijft "Combat Sequens" zelf al fout als stijlnaam , het is "Combat Sequence" in het Engels dacht ik

Deze link is van youtube hier geeft Arie van den Akker les in combat sequens,

http://www.youtube.com/watch?v=VaDv7D_pCw4

Ik vind het begin van de video zelf al niet zo leuk dat hij zegt dat "meeste martial arts de stijl beoefenen om de stijl zelf" Heb er toch wat gemengde gevoelens over.

Heeft iemand wat ervaringen met Combat Sequens (sequence) ? En zou iemand deze ervaringen misschien willen delen in dit TOPIC?

Escrima Weert
Jr. fighter

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Augustus 2010, 13:35:25 »

Heb er geen ervaring mee, maar vind het er allemaal een beetje knullig uitzien. Hou sowieso al niet van camouflagebroeken in de les Angry.

Als je zo iets zoekt, kan je denk ik beter gaan thaiboksen.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Tate
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Augustus 2010, 15:21:23 »

Knullig tja dat is wel zo met die knie technieken van hem, sensei arie van den akker stuitert  als een kangoeroe. op 4.36 tot 4.40 (video combat sequens zvcnoord) ik heb altijd geleerd om je voet grounded te houden als je een knie geeft, goed stabiel staan. Kangoeroe knietjes hebben minder effect want je staat niet stevig

Ook zijn er over deze man verschillende topics op BULLSHIDO 1 persoon heeft onderstaande bericht gepost:
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 05-01-2010, 08:44 AM    #61     BRON : BULLSHIDO
kravver  Join Date: May 2010 Posts: 3  Noob
 Style: Krav Maga

Hi all, Arie is fake. This is what I know:

-He claims titles in Ninjutsu that he got from proven fraud Ashida Kim.
-He took a 3 day instructor course with Moni Aizik (CKM) also a proven fraud

2009

-He contacted the ECKMF to become an instructor
-He attended to the instructor course (6 x 3 hours) in Antwerp
-He attended to ECKMF seminars and classes
-He proposed to integrate his 'invention' ISF Interval Slow Fast as part of the warming up but got turned down as interval training is nothing new
-He succeeded in the ECKMF apprentice Instructor exam

2010

-He DEMANDED his instructor full title
-He started posting about KAPAP on the ECKMF instructor forum
-He got an email from his CI that, like any other apprentice he should first prepare and give some lessons in the CI's presence
-He got mad and wrote the CI that he would go into KAPAP
-He suddenly became a KAPA instructor... a few months after his 'discovery' of KAPAP.

Now, he still is a CKM instructor. He teaches the system that he has been spitting on during the time he was in contact with the ECKMF. I remember a situation where he explained an escape from a choke from the back that he learned from Aizik. The ECKMF CI said "won't work". Another instructor choked him and Arie turned red and couldn't react. 
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na dit gelezen te hebben vind ik knullig zeker het juiste woord, waarom geven dit soort mensen uberhaupt les.

Bedankt Stefan! Mochten er wel positieve reacties zijn dan lees ik ze wel, ik ga denk ik even bij Cristian van de Sande kijk Sandman.
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Augustus 2010, 17:11:19 »

Hoi Tate,

Als ik jou was, ging ik in ieder geval zelf een keer kijken. Zo kun je een beeld vormen van hoe en wat en heb je het  niet alleen van horen zeggen. Misschien valt hij in het echt wel reuze mee Cool.

Veel succes en mocht je daar langs gaan, of ergens anders, zou het leuk zijn als je daar wat over schrijft op dit forum.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Augustus 2010, 12:17:37 »

Nou nou, als ik het filmpje zo zie dan denk ik: wtf?

Maar ach, ieder zijn eigen manier.. Kijken of langsgaan kan geen kwaad, ook al weet je dat het slecht/niet klopt wat hij doet. Daarvan kan je namelijk ook veel leren Smiley
Tate
Young grasshopper

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Augustus 2010, 11:39:55 »

Wink Ja vast ook van dit soort instructeurs kan je vast leren, ik ga gauw bij die sensei Arie van den Akker kijken of meedraaien, en dan vertel ik mijn bevindingen op dit forum. Wel een beetje raar  Huh? dat ook de krav maga mensen hem niet goed vinden en kritiek hebben op zijn houding en werkwijze. Zie bericht boven.

Maar goed ik moet het niet hebben van horen zeggen beter even meedoen  clown clown
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Augustus 2010, 17:48:04 »

Ik ben benieuwd naar je verslagje Wink

WWW.ESCRIMA.NU
Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: