« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: vechtsportleraar als beroep  (gelezen 1231 keer)
Escrima Weert
Jr. fighter

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 05 Mei 2010, 20:59:07 »

Is er iemand hier op het forum die beroepsmatig als vechtsportleraar bezig is, of dat zou willen zijn?

Ik vraag me af of dat nog wel de moeite waard is tegenwoordig.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Mei 2010, 23:44:19 »

Ik ga een sportopleiding doen volgend jaar enik zou het liefst me eigen vechtschool openen als ik groot ben, maar ik denk dat de kans dat ik daar succes uit zal halen niet bepaald groot is nee...

Escrima Concepts Zaandam
Jesh
Founder

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Mei 2010, 08:01:01 »

Nog niet. Ooit hoop ik in de toekomst daar wel mee bezig te zijn... overigens wel breder als dat. Gevaarsbeheersing, weerbaarheid etc.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Mei 2010, 12:20:58 »

Ik heb een sportschool opgezet en ga 9 juli stoppen met mijn "normale" werk om voltijd voor de sportschool te werken.

Ik geef les in krav maga en Kidsafety

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Mei 2010, 15:17:35 »

Hoe lang heb je zo'n school dan al?
Je zal denk ik weer eerst een goede doorbraak ofzo iets moeten hebben voor je er fulltime in kan werken denk ik, of niet?

Escrima Concepts Zaandam
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Mei 2010, 16:07:25 »

Ik ben 5 jaar geleden begonnen en ben steeds gegroeid. Ik huurde zaalruimte van de gemeente wat uitbreiding moeilijk maakte. Ook had ik daar geen matten en stootzakken etc.
Stootkussens en oefenmateriaal sleepte ik steeds mee in het busje. Afgelopen juli zijn we begonnen in deze ruimte.

Ik heb vorig jaar de stap gewaagd toen ik op zo'n 130 leden zat.  Ik ben er gewoon naast blijven werken vanwege de investeringen in materiaal en het gebouw. Er komt nogal wat bij kijken om een kantoorgebouw/werkplaats om te bouwen in een veilige trainingsruimte.

Nu zijn de investeringen grotendeels achter de rug en willen we er van gaan leven.
Ik heb nooit grote doorbraken gehad. Wel een keer een nieuwe locatie geopend in Tilburg dat 30 a 40 leden opleverde.
Het afstoten van een andere locatie omdat ik nu alleen nog maar de school heb kostte een aantal leden.

Sindsdien geven we wel veel meer les. We hebben nu 2 krav maga groepen op een avond op maandag tm donderdag.
op maandag hebben we er ook een jeugdgroep bij. Dinsdags en woensdags geven we kidsafety aan jonge kinderen.
Kidsafety groeit ook hard nu.  Op vrijdags geef ik boksles.

Uiteraard wil ik me straks ook meer gaan richten op zelfverdedigingscursussen overdag aan scholen, bedrijven etc.
De hoofdmoot blijft toch vooral de groepslessen die erg goed gaan momenteel.  in totaal zit ik nu rond de 200 leden.

Ik vind het echt heerlijk zo. Ik heb 2 gedeeltes die in elkaar overlopen waarvan 1 met een houten vloer en 8 bokszakken. Het andere gedeelte is bedekt met matten en daar hangen nog 2 bokszakken.

Als je een sportschool hebt moet je dus wel verschillende dingen doen om de huur en andere kosten er uit te krijgen.
Maar andere dingen worden makkelijker.
Je organiseert makkelijker seminars etc omdat de huur toch al betaalt is.

Het feit dat mensen lekker kunnen zitten voor en na de lessen maakt het wel gezellig. ook kunnen ouders comfortabel wachten op hun kinderen boven bij de bar.  De bar genereert ook extra inkomsten, al is dat nog vrij weinig.

Mijn partner is net afgestudeerd in remydial teaching en was al lerares . Voor haar proberen we nu de ruimte er naast er bij te krijgen zodat we een kantoor hebben om kinderen te begeleiden. Ook kunnen we dat kantoor weer gebruiken als leslokaal als we een instructeursopleiding Kidsafety gaan geven etc.

Het is een drukke bedoeling, maar wel een droom die uitkomt. Ik heb dat loondienst gedoe wel gehad, Daar ben ik veel te eigenwijs voor Smiley

Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Mei 2010, 17:17:34 »

Heb je al een website? Kiss

Yoseikan Budo + Nunchakudo
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Mei 2010, 20:59:09 »

ja Smiley
er is een website voor de school zelf in de maak. (wordt zelfverdediging013.nl)

krav maga website: www.kravmagaschool013.com
kidsafety site: www.kidsafety.nl
kidpower site: www.kidpower.nl 

voor foto's kun je het beste kijken op kravmaga013.hyves.nl 

Zonakusu
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Mei 2010, 21:11:04 »

Oke zeker kidsafety ziet er goed uit. Als je een developer nodig hebt ben ik goedkoop

gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Mei 2010, 21:38:53 »

dank je Smiley
We laten de websites inderdaad door een bedrijf maken, maar wel met cms zodat we zelf kunnen knutselen met tekst en fotootjes en zo.

Zonakusu
Founder

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Mei 2010, 09:57:00 »

Aha oke, verstandig. Zelf kloten of het laten doen door een leerling resulteerd vaak in een lelijke website

gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #11 Gepost op: 07 Mei 2010, 10:28:13 »

Ik ken trouwens verscheidene instructeurs die leven van vechtsportzonder een eigen ruimte te hebben.
Je zult wel een behoorlijk aantal leerlingen moeten hebben en goede afspraken over de huur van een ruimte.

Jesh
Founder

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Mei 2010, 21:06:36 »

Zona, ik en MiPe hebben binnenkort waarschijnlijk een webdev nodig  voor een of twee sites.

Als ik terug ben van vakantie (vertrek dalijk) dan schiet ik je ff aan, aight?

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Zonakusu
Founder

« Antwoord #13 Gepost op: 10 Mei 2010, 15:44:14 »

Sounds good! Smiley

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Mei 2010, 16:00:00 »

200 leden?
Dat is aardig wat!
Dat betekent dat je goed en leuk les geeft dus Smiley
Dan zou je denk ik wel de huur eruit kunnen rekenen en van het overgebleven geld leven.

Maar als je een beginnende sportschool bent gaat dat niet werken, zeker niet met misschien net 20 leden?
Dan moet je de kosten wel heel hoog maken voor je leden en dan blijven ze never nooit niet.

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #15 Gepost op: 10 Mei 2010, 16:19:25 »

Citaat
Maar als je een beginnende sportschool bent gaat dat niet werken, zeker niet met misschien net 20 leden?
Dan moet je de kosten wel heel hoog maken voor je leden en dan blijven ze never nooit niet.

Ik ken toch wel een paar sportscholen die aardig wat geld vragen en behoorlijk veel leden hebben. Het is natuurlijk maar net hoe je het wilt aanpakken. Ik denk wel dat het handig is als je behalve de 'corebusiness' ook wat nevenactiviteiten ontplooit.

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Mei 2010, 16:58:48 »

Ik denk wel dat je de vaste lasten en een basisinkomen moet halen uit de core business. (contributie)
Als je van seminars en barinkomsten afhankelijk bent om je huur te betalen.......

Ik ben inderdaad bezig met neveninkomsten. we willen bijvoorbeeld een instructeursopleiding  Kidsafety nu gaan aanbieden aan andere sportscholen en geinteresseerde mensen. 
Ook geef ik vrij regelmatig seminars.  Daarnaast wil ik zakelijk dus veel meer gaan doen voor bedrijven etc.  etc etc.

Ik ben vergeleken andere krav maga scholen redelijk goedkoop. Dat komt vooral omdat ik al een tijd meedraai en ik niet de contributie ieder jaar fors wil verhogen. Nieuwere scholen beginnen gelijk met een hoger tarief.

Natuurlijk zal ik gelijk van mezelf zeggen dat fantastisch lesgeef Smiley  Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk afwisseling in de lessen te doen en de nodige humor.
De sfeer op onze school is zeer ontspannen. Het is echt een gevoel van thuiskomen als je binnenkomt (al zeg ik het zelf)

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Mei 2010, 18:00:25 »

@Escrima Weert: Dat vind ik dan behoorlijk knap, want meestal kom je er na een tijd pas achter of de lessen goed zijn of niet (als je nieuw bent en vreemd voor de MA wereld). Ik zou dan niet zo veel willen betalen.

@gimgamgommetje: Het thuisgevoel heb ik ook wel bij de dojo waar ik kom. Maargoed... daar kom ik dan ook al heel wat jaren. Toch is het gevoel dat ze je graag daar hebben een belangrijk iets.

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #18 Gepost op: 11 Mei 2010, 09:44:41 »

Citaat
@Escrima Weert: Dat vind ik dan behoorlijk knap, want meestal kom je er na een tijd pas achter of de lessen goed zijn of niet (als je nieuw bent en vreemd voor de MA wereld). Ik zou dan niet zo veel willen betalen.

Die mensen kunnen hun vechtsport dan ook goed verkopen  Wink. De doelgroep die ze dan aanspreken zijn ook niet de 'arme studenten'.

In Amerika is het heel gebruikelijk om een heel programma te kopen tot je zwarte band. Dat kan dan oplopen tot 10.000 euro of meer. Ook in Nederland zie je steeds meer mensen een 'complete opleiding' aanbieden. Zo zag ik laatst een oproep van een escrima-leraar die een instructeursopleiding aanbiedt voor 1.000 euro. Deze opleiding duurt dan 6 maanden en hij wilde een man of tien hebben. Als dat lukt heb je toch op jaarbasis een salaris van 20.000 euro. Niet slecht voor een dag in de week werken.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #19 Gepost op: 11 Mei 2010, 10:56:23 »

Als je een sportschool runt met personeel etc.  is 20.000 niet zo veel.
Als je alleen maar een gymzaal huurt voor 13 euro per uur en niet zo veel voorbereidingstijd nodig hebt is het mooi meegenomen.

De prijzen voor sport zijn in Amerika vaak ook veel hoger. Mensen betalen rustig meer dan 100 dollar per maand voor een paar keer per week trainen.
Als ze dat hier makkelijk doen had ik niet in een oude mazda gereden Wink 

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #20 Gepost op: 11 Mei 2010, 13:54:46 »

Voor 1 dag in de week werken zou ik graag 20.000 euro willen hebben!

Bedragen van 100 euro per maand of meer komen in Nederland ook wel voor, wel vaker uitzondering dan regel.

Maar vergelijk het maar eens met een schilder of automontuer, die vragen tegenwoordig toch ook geen misselijke bedragen.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Mei 2010, 14:53:00 »

Dat houdt wel in dat je redelijk dure prijzen per les gaat vragen.
1000 euro voor 26 lessen is bijna 40 euro per les clown
Maar het klopt inderdaad dat ze goed hun lessen weten te verkopen ja Tongue

Ik vind die Zwarte Band pakketten wel hartstikke dom.
Die dingen komen met de jaren, hoe meer je traint, hoe beter je het opvangt en onthoudt en hoe beter je dus uiteindelijk wordt.

Als je 10.000 dollar vraagt voor een zwarte band in "speed-cursus" neem ik aan? Dan is het net alsof je de band koopt.
Ik begrijp dat de leraren geld moeten krijgen, maar het heeft zo'n goedkope bijsmaak.

BTW: Er zullen vast en zeker een aantal zijn die hun zwarte band wel verdienen (Maar bij lange na niet iedereen)
« Laatste verandering: 11 Mei 2010, 14:56:06 door Maiko » Gelogd

Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: