« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Auteur Topic: Bad luck  (gelezen 2962 keer)
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 11 April 2010, 15:45:02 »

Heb volgens mij afgelopen vrijdag met Judo aardig wat pech gehad. Iemand probeerde een kantel techniek bij mij. Helaas lukte het hem niet om mij volledig te kantelen. Dit had tot gevolg dat ik van max 10cm hoogte op het puntje van mijn schouder viel. Direct daarna had ik last van de pijn en moest ik maar stoppen met de partij.

Nu is zeer waarschijnlijk mijn schouder gekneusd of verrekt. Iemand enig idee hoe je het herstel hiervan kan versnellen. De pijn is nauwelijks afgenomen in paar dagen. Wel kan ik nu weer mijn eigen arm optillen  Lips Sealed

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11 April 2010, 16:10:34 »

Als de pijn echt aanhoudt moet je naar de doc toe.. Verder zalfjes derover heen smeren..
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 11 April 2010, 17:06:26 »

Ga morgen ook maar eens naar de doc, alleen je kan er weinig aan doen schouder gewricht heeft alleen rust nodig. Stoor me wel eraan dat het net bij zo'n kleine val gebeurd. Totaal niet verwacht dat het überhaupt mis kon gaan.

Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 11 April 2010, 17:15:51 »

Hmm ik zou idd zsm naar de huisarts gaan, als je hier niets aan doet kan het nog wel zo'n iets worden waar je later nog last van krijgt (zeg ik met ervaring clown)

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 11 April 2010, 17:27:14 »

Komt morgen toch wel moet een docters verklaring hebben ivm tentamen. Kan mijn arm niet optillen dus kan ook niet schrijven. Naja kan schrijven met moeite en pijn.

Jesh
Founder

« Antwoord #5 Gepost op: 12 April 2010, 08:50:01 »

Heb volgens mij afgelopen vrijdag met Judo aardig wat pech gehad. Iemand probeerde een kantel techniek bij mij. Helaas lukte het hem niet om mij volledig te kantelen. Dit had tot gevolg dat ik van max 10cm hoogte op het puntje van mijn schouder viel. Direct daarna had ik last van de pijn en moest ik maar stoppen met de partij.

Nu is zeer waarschijnlijk mijn schouder gekneusd of verrekt. Iemand enig idee hoe je het herstel hiervan kan versnellen. De pijn is nauwelijks afgenomen in paar dagen. Wel kan ik nu weer mijn eigen arm optillen  Lips Sealed

Aha. Welkom in mijn wereld...

Ik heb in februari ergens een schouderblessure opgelopen na een iets te wild ingezette omoplata/ashi garami. Ik heb er nu nog steeds heel erg veel last van... ik ben in de tussentijd al eens naar de dokter geweest en die heeft aangegeven dat ik mijn AC gewricht verrekt heb.

Het vervelende is dat je, net als bij een ribbreuk, hier weinig aan kan doen.

Ik heb echt precies op dezelfde plek pijn als jij, dus ik vermoed dat je eenzelfde blessure hebt opgelopen. Zo rond het puntje van je sleutelbeen en dan er tussenin.

Echt een crapblessure. Ben echt al sinds februari rustig aan aan het doen. Grappling gaat slecht, want ik kan geen kracht zetten... voornamelijk duwen en trekken is een probleem. Bij Eskrima kan ik geen powerstrikes maken en moet ik na een aaneengesloten periode van oefeningen stoppen omdat de pijn dan te heftig wordt.

Sad
« Laatste verandering: 12 April 2010, 09:21:58 door Jesh » Gelogd

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 12 April 2010, 12:25:59 »

Is inderdaad het ac gewricht. Mag vandaag nog even richting ziekenhuis voor foto's. Zeer waarscheinlijk is het verrekt en/of gekneusd. Gaat nog even duren voordat het over is. Paar weekjes afkicken van klimmen / martial arts.  Cry

Jesh
Founder

« Antwoord #7 Gepost op: 12 April 2010, 12:32:38 »

Volgens mijn huisarts mocht ik gewoon doortrainen, maar wel naar eigen inzicht.

Helaas levert dit tot op heden slecht resultaat op. Ik kijk het nog een week aan anders maak ik eens een vervolgafspraak.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Jesh
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 12 April 2010, 12:33:12 »

Ik hoor trouwens graag van je wat ze in het ziekenhuis zeggen, dan kan ik dat ook even voor  mezelf gebruiken.

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #9 Gepost op: 12 April 2010, 12:46:52 »

Als hij niet gebroken is moet ik contact opnemen met de fysiotherapeut. Misschien helpt dat al. Verder zorgen dat je je schouder blijft bewegen, ze kunnen vrij snel vast komen te zitten.

Zelf kan ik nog steeds niet met eigen kracht mijn arm optillen. Heb wel bijna volledige bewegingsvrijheid terug :-) Nu nog mijn spieren kunnen gebruiken 

Jesh
Founder

« Antwoord #10 Gepost op: 12 April 2010, 12:54:11 »

Ik heb een aantal weken last gehad dat ik idd mijn arm bijna niet boven mijn hoofd kon tillen. Dat probleem heb ik nu niet meer.

Ik dacht zelfs 2 weken geleden dat het weer zo goed als voorbij was, maar na een weekend trainen is het weer raak. Ik heb vooral ook last met slapen, en dat is echt zwaar annoying.

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #11 Gepost op: 12 April 2010, 13:00:57 »

Ken het, slapen op links. En zo'n beetje alles doen met links is zwaar irritant als je rechts bent. Heb ook nog eens tentamens deze week Sad
« Laatste verandering: 12 April 2010, 19:36:38 door Dalus » Gelogd

Jesh
Founder

« Antwoord #12 Gepost op: 12 April 2010, 14:07:05 »

Bij mij ook de rechterschouder.

Sad

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 12 April 2010, 14:19:06 »

woei net de uitslag van de foto's. Niks gebroken maar wel zwaar verrekt. en dan terwijl ik heel mobiele gewrichten heb :-S Naja straks even de fysio bellen.

Jesh
Founder

« Antwoord #14 Gepost op: 12 April 2010, 14:56:25 »

Mocht je nog bij een fysio komen, dan geef me effe een heads up over wat ie zegt.

Kthxbai.

Wink

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #15 Gepost op: 12 April 2010, 15:00:34 »

Will do heb woensdag een afspraak daarvoor dus duurt ff.

Jesh
Founder

« Antwoord #16 Gepost op: 12 April 2010, 15:21:07 »

Oke man... dit is zeer interessant voor mij in het kader van vervolgstappen.

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #17 Gepost op: 14 April 2010, 16:49:36 »

Net terug van de fysio. Komt erop neer dat zolang er niks stuk is maar alleen verrekt of gescheurd je rustig moet opbouwen. Proberen je arm in zijn volledig bereik te laten bewegen. Om de verrekte pezen te compenseren wat kracht oefeningen doen. Pas als je minder last hebt van de pijn rustig sporten oppakken.

Voor mij wordt dat dus rustig beginnen met Aikido en klimmen voor de kracht. En wegblijven bij Judo en Jiu Jitsu voor een tijdje :-(

Jesh
Founder

« Antwoord #18 Gepost op: 15 April 2010, 08:04:05 »

Ik heb dus maandag weer meegedaan en het is weer erger geworden.

Ik wordt er he-le-maal gek van, vannacht weer maar 3 uur geslapen. Komende paar weken doe ik denk ik eens even weinig tot helemaal niks.

Sad

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #19 Gepost op: 15 April 2010, 11:30:36 »

Eerst natuurlijk even rustig aan doen tot je zelf merkt dat je er minder last van hebt. Als je dat al doet dan zou ik als ik jou was even langs de fysio / sportarts gaan.

Jesh
Founder

« Antwoord #20 Gepost op: 15 April 2010, 16:00:34 »

Ik heb een hele tijd rustig aan gedaan, maar helaas heeft dat blijkbaar toch niet het gewenste effect opgeleverd. We kijken het nog eens een weekje of 2 aan, anders maar eens een afspraak bij de fysio maken.

Dit kan natuurlijk niet nog een half jaar gaan duren, ik wil trainen gvd.

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #21 Gepost op: 15 April 2010, 18:22:00 »

Dat willen we allemaal. Maarja soms kan het niet  Angry Kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is als je zo lang stil zit

Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

« Antwoord #22 Gepost op: 15 April 2010, 22:03:37 »

Lol gaat wel goed hier! Ik heb zelf atm een nieuwe knieblesure Geen hardlopen + squads voor Jimmy

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #23 Gepost op: 15 April 2010, 22:57:34 »

Dam straks is de hele FA crew down  Lips Sealed

Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 15 April 2010, 22:57:58 »