« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Cursus Kobutan in Breda bij Martial Arts Training School  (gelezen 1911 keer)
Jeroen Hoevenaar
Young grasshopper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 19 Maart 2010, 11:20:59 »

Beste allemaal,

Via deze weg wil ik jullie laten weten dat er bij Martial Arts Training School weer cursussen met de kobutan gepland staan. En wel op zaterdag 17 april en zaterdag 15 mei (bij voldoende animo).
Wil je hier aan mee doen, schrijf jezelf dan in. Denk je dat je mensen kent die dit interessant vinden, stuur dan aub vooral een berichtje naar hen.

De kobutan is een klein metalen staafje, bedoeld om je aanvaller een hevige pijnprikkel toe te dienen. De aanvaller staakt zijn aanval en een verder conflict (met kans op bijkomend letsel) wordt voorkomen. U hangt de kobutan aan uw sleutelbos zodat u deze altijd bij u heeft. De kobutan is door iedereen makkelijk te gebruiken.

In een training van drie uur leert u de basisprincipes. U leert de kobutan goed vast te houden en effectief in te zetten in verschillende situaties. Het creëren van een veilige vluchtweg staat centraal.
Het bijzondere van de kobutan cursus is dat de deelnemer na de training de handelingen als vanzelf herhaalt. Met de kobutan aan uw sleutelbos oefent u ongemerkt talloze malen en zult u dus - als het ooit nodig is - de kobutan effectief kunnen inzetten.

Op 13 december 2008 werd de eerste cursus kobutan gehouden in Breda.
Het was een groot succes! Maar liefst 20 cursisten hebben meegedaan en hebben geleerd hoe ze de kobutan effectief kunnen gebruiken.

Vanwege het succes van de voorgaande cursussen zijn de volgende cursussen inmiddels alweer gepland. Deze gaan plaatsvinden op zaterdag 17 april en zaterdag 15 mei.

Om zeker te zijn van een deelname is het verstandig om jezelf zo snel mogelijk op te geven. We hebben maar plaats voor ongeveer 20 personen. De inschrijving voor 17 april sluit op 10 april 2010. De inschrijving voor 15 mei sluit op 8 mei 2010.

Datum: zaterdag 17-04-2010 / 15-05-2010
Tijd: 09:00 - 12:00 uur
Lokatie: Martial Arts Training School - Spinveld 36 - 4815 HS Breda
Kosten: Euro 45,-- (inclusief een kobutan en documentatie)

Inschrijven kan je doen via de website www.mat-school.nl door op het kopje -nieuws- te klikken. Hier vind je het online inschrijfformulier.

Voor info, zie www.mat-school.nl of www.kobutan.hyves.nl

Groeten Jeroen.

Martial Arts Training School
----- www.mat-school.nl -----
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Maart 2010, 11:59:38 »

Zoiets:

Cry Lips Sealed

EDIT: Filmpje toegevoegd.
« Laatste verandering: 19 Maart 2010, 14:04:18 door Jesh » Gelogd

WWW.ESCRIMA.NU
Fikkie
Administrator

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Maart 2010, 13:55:34 »

Hmmm toch de twijfels over het staafje.. Vooral de laatste 2 minuten van dat filmpje... De kans dat iemand idd jouw aanvalt, zal het toch met klappen/steken komen en om dan zo'n staafje naar hem te zwaaien garandeert niet 123 op succes...
Jesh
Founder

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Maart 2010, 14:07:44 »

Zoals met zoveel dingen is het EEN OPTIE.

Als je hier je hele verdediging aan ophangt dan is deze gedoemd om te mislukken.

Ik draag er al zelf tijden een bij me, ze worden in de FMA ook vaak gebruikt alleen dan heten ze Dulo-Dulo (zelf nog nooit "live" hoeven gebruiken). Ik kan je vertellen dat een steek met zo'n ding niet erg prettig is, zeker niet in je weke delen. Mijne is ook langer dan normaal, maar daar heb ik hem dan ook op uitgezocht, en helemaal van blank aluminium zonder handgrepen, richels, punten etc.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2010, 17:04:25 »

Citaat
Zoals met zoveel dingen is het EEN OPTIE.

Als je hier je hele verdediging aan ophangt dan is deze gedoemd om te mislukken.

Ik geloof zeker in het het bruik van de kobutan, maar niet op getoonde manier. Wij trainen met concepten en om een lang verhaal kort te maken: dan maakt het niet meer zo veel uit wat je in je handen hebt. Maar wat ze in het filmpje laten zien is totaal onbruikbaar.

Citaat
Ik draag er al zelf tijden een bij me, ze worden in de FMA ook vaak gebruikt alleen dan heten ze Dulo-Dulo

Wij zeggen gewoon palmstick Smiley.

Citaat
Mijne is ook langer dan normaal,

Tuurlijk Jesh.... Wink

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Maart 2010, 17:11:03 »

Ik gebruik deze:

http://blog.jameshom.com/images/coldsteelsharkie.jpg

Kan je ook nog mee schrijven... Wink

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven om met je sleutel langs zijn huid te schrapen om dna te verzamelen. Gewoon hard genoeg lsaan met je palmstick en tegenstander blijft liggen en anders zit er vast wel iets aan het uiteinde waar CSI NL mee aan de slag kan. Al betwijfel ik of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen.

Overigens vind ik het een nadeel om er sleutels aan te hebben, zo wordt een kant onbruikbaar.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Jesh
Founder

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2010, 17:21:18 »

Citaat
Mijne is ook langer dan normaal,

Tuurlijk Jesh.... Wink

OMG, ik wist toen ik het typte dat daar een opmerking over zou komen.

MINE IS BIGGER THAN YOURZZZZ !!!

Wink

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Jesh
Founder

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2010, 17:22:29 »

Ik gebruik deze:

http://blog.jameshom.com/images/coldsteelsharkie.jpg

Kan je ook nog mee schrijven... Wink

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven om met je sleutel langs zijn huid te schrapen om dna te verzamelen. Gewoon hard genoeg lsaan met je palmstick en tegenstander blijft liggen en anders zit er vast wel iets aan het uiteinde waar CSI NL mee aan de slag kan. Al betwijfel ik of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen.

Overigens vind ik het een nadeel om er sleutels aan te hebben, zo wordt een kant onbruikbaar.

Stefan

Ehhhh, nee. Want als je zo'n lange als ik heb (mwahahaha) en veel sleutels eraan dan wordt de andere kant ineens ook een wapen. En zo'n gewicht komt aan, ya better believe it...

Of je daarna nog je huis binnen kan is een tweede, maar goed...

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Maart 2010, 18:20:32 »

Met sleutels aan het uiteinde heb je ook een betere "houvast".

Probeer maar eens zo'n dun staafje vast te houden en op een zak (stoot/trap zak Wink Tongue) te slaan.
Ik denk dat die snel wegschuift, ook al heb je een duim erachter.
Toch zorgt zo'n bosje (sleutels) voor een betere houvast.

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #9 Gepost op: 19 Maart 2010, 18:52:53 »

Meer dan genoeg houvast:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/319aw9B3NFL._SL500_SS90_.jpg

Beide kanten als wapen te gebruiken,sleutels zitten mij alleen maar in de weg! Duim erop houden is ook geen slimme optie, veel te kwetsbaar.

Als je met zoiets op een stootzak gaat slaan, hou je geen stootzak meer over Smiley

Citaat
En zo'n gewicht komt aan, ya better believe it...

Geloof best dat het aankomt, maar denk niet dat het bij een palmstick aan het gewicht ligt.

http://www.youtube.com/watch?v=-UHNTkVqWpQ

Wink

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Maart 2010, 19:45:54 »

Ik zou ook niet zo snel mijn huissleutels er bij pakken om te gaan vechten. Anders mag ik weer alle sloten laten vervangen als hij ze afpakt.
daar komt bij dat ik niet vind dat je iets mee moet nemen dat (bewijsbaar) alleen bedoeld is als wapen. (cat 4 sub 7 wapenwet)

Ik geloof meer in bijvoorbeeld een kleine felle zaklampjes. (op de tactical zaklampjes zitten ook leuke opties zoals karteltjes)  Eerst fel licht in de oogjes en dan de rest Smiley
Een collega wist me te verblinden op 6 a 7 meter afstand overdag in een winkel. Was volgens mij een surefire defender.

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 21 Maart 2010, 15:48:07 »

Ik zou ook niet zo snel mijn huissleutels er bij pakken om te gaan vechten. Anders mag ik weer alle sloten laten vervangen als hij ze afpakt.
daar komt bij dat ik niet vind dat je iets mee moet nemen dat (bewijsbaar) alleen bedoeld is als wapen. (cat 4 sub 7 wapenwet)

Ik geloof meer in bijvoorbeeld een kleine felle zaklampjes. (op de tactical zaklampjes zitten ook leuke opties zoals karteltjes)  Eerst fel licht in de oogjes en dan de rest Smiley
Een collega wist me te verblinden op 6 a 7 meter afstand overdag in een winkel. Was volgens mij een surefire defender.

Daar heb je een punt, ook bij dat felle zaklampje, je gebruikt het als een normaal "item" maar je loopt er niet meer rond om doelbewust mensen ermee te slaan/steken als je aangevallen wordt.
Alhoewel, een Kobutan is wel legaal? Dus, waarom niet?

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #12 Gepost op: 21 Maart 2010, 16:10:48 »

Decoratie aan je sleutelbos anyone? Loop je ook altijd mee rond Wink

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Maart 2010, 16:49:03 »

Een kobutan is ook wel legaal om te hebben. Je mag het alleen niet bij je dragen met als doel dit voor zelfverdediging bij je te dragen. De bewijsbaarheid daarvan is weer een heel ander verhaal.

Zo heb je ook hele schattige poezengezichtjes voor aan je sleutelbos:

http://www.selfdefenseproducts.com/Wild-Kat-Keychains-p-16464.html

Het is niet echt opvallend als wapen. Mocht er onderzoek naar komen nadat je het hebt gebruikt kun je dus best gezeur krijgen.

Ik pleit er dus voor om iig niet iets mee te nemen met zelfverdediging op zich als doel.

Als je een kobutan bij je hebt , en je hebt er mee getraind op zelfverdediging dan lijkt het doel me duidelijk.
Als je veel op het water zit is het al aannemelijker dat je een stukje hout aan je sleutelbos hebt om er voor te zorgen dat de sleutels blijven drijven als je ze verliest.

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #14 Gepost op: 22 Maart 2010, 15:24:36 »

Het is wel opvallend dat er de laatste tijd veel palmstick-seminars worden aangeboden, alsof dit nu het nieuwe wondermiddel is.

Ik vind 45 euro ook best prijzig voor drie uurtjes. Ik vraag 50 euro voor twee dagen escrima en dan komen er nog twee instructeurs uit Engeland, maar dat moet ieder voor zichzelf beslissen.

Denk dat een dergelijk seminar leuk is als kennismaking met palmsticks, maar meer ook niet. Als je drie uur rijles hebt gehad, wil het niet zeggen dat je daarna kan autorijden toch? Wink

Ben wel benieuwd naar de documentaire die er schijnbaar is. Iemand dat al gezien?

En ik ga niet met een poezengezichtje rondlopen! Cool

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #15 Gepost op: 22 Maart 2010, 16:01:55 »

Dat er veel palmstick/ kobutan seminars worden aangeboden kan ook te maken hebben met een instructeursopleiding van 3 uur. De drempel is niet erg hoog.  http://www.kobutan.nl/kb_cursussen2.html

2 dagen escrima voor 50 euro is heel netjes. Houd me maar op de hoogte Smiley

Jesh
Founder

« Antwoord #16 Gepost op: 22 Maart 2010, 19:08:33 »

***MODBREAK***

Zie voor de rest van deze discussie over het Escrima Concept seminar de split HIER.

Dank voor uw aandacht.

ssbd
Young grasshopper

Silat Suffian Bela Diri

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 22 Maart 2010, 21:57:54 »

Is een yawari niet hetzelfde als een kobutan?
Ik kom het de laatste tijd idd regelmatig tegen en heb mijn twijfels of het niet gewoon onder een of andere wapenwet valt. Je kunt er behoorlijk wat schade mee aanrichten.
Duidelijk hangt zn ding niet voor de sier aan je sleutelbos.
Neem dan gelijk een boksbeugel of een mes lijkt mij.

Work hard for that wich is destined for you!
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #18 Gepost op: 22 Maart 2010, 22:14:45 »

Citaat
Is een yawari niet hetzelfde als een kobutan?
Ik kom het de laatste tijd idd regelmatig tegen en heb mijn twijfels of het niet gewoon onder een of andere wapenwet valt. Je kunt er behoorlijk wat schade mee aanrichten.
Duidelijk hangt zn ding niet voor de sier aan je sleutelbos.
Neem dan gelijk een boksbeugel of een mes lijkt mij.

Ja, in principe zijn veel zaken als wapen te gebruiken. Mes is al snel 'dodelijk' en een boksbeugel is ook niet misselijk. Maar ik denk, zeker als je een vrouw bent, dat een palmstick wel handig kan zijn om je te verdedigen.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 23 Maart 2010, 11:36:41 »

Wild Kat Keychains... Die is wel bruut... Dat doet dus pijn clown

Jesh
Founder

« Antwoord #20 Gepost op: 23 Maart 2010, 12:13:29 »

Messen en boksbeugels vallen onder de Wet Wapens en Munitie en zijn (onder diverse voorwaarden als het op messen aankomt) strafbaar om te bezitten of voorhanden te hebben.

Ik ga niet de hele wet pasten, als je wil weten hoe het zit dan kan je het online opzoeken in de diverse online wetboeken.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 26 Maart 2010, 17:36:03 »

Ik wist wel dat dat niet mocht, maar ze zijn toch bruut clown

Jesh
Founder

« Antwoord #22 Gepost op: 26 Maart 2010, 18:03:38 »

Dat klopt idd.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 26 Maart 2010, 19:09:28 »

Alhoewel je je sleutels ook kan gebruiken om je vuist op te vullen, en niet een of ander apart "wapen" er aan te hangen.
Ik heb met mijn sleutelbosje geen last ervan. Er steekt niks lastig in mijn hand ofzo Tongue
Maargoed, niet iedereen heeft zo'n gestroomlijnde sleutelbos als ik clown

Escrimador
Apprentice

« Antwoord #24 Gepost op: 26 Maart 2010, 20:56:06 »

je heb ook mensen die gaan dan trainen om je ook te kunnen verdedigen met bijv een bandana of ''allerdaagse'' voorwerpen als een mobieltje, dan kan je volges mij gewoon beter je vuisten gebruiken of niet?

Escrima Concepts Zaandam
Pagina's: [1] 2  
« vorige volgende »
Ga naar: