« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4
Auteur Topic: In het nieuws...  (gelezen 3333 keer)
Jesh
Founder

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #50 Gepost op: 04 Juni 2010, 15:13:07 »

En ja hoor, daar is 'ie weer...

http://www.nu.nl/binnenland/2262568/politie-zoek-kickbokser-badr-hari.html

Cry

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #51 Gepost op: 04 Juni 2010, 16:15:43 »

Die jongen komt iets te vaak negatief in het nieuws. Jammer...

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #52 Gepost op: 04 Juni 2010, 17:11:40 »

Jeez.... opsluiten die hap...
Zonde..

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

« Antwoord #53 Gepost op: 05 Juni 2010, 00:05:57 »

Oh jees die vent is verkeerd bezig niet normaal

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #54 Gepost op: 29 Juli 2010, 18:56:44 »

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7280233/__Vrouwelijke_kickboxer_doodgeslagen__.html?p=17,1

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #55 Gepost op: 30 Juli 2010, 09:44:02 »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7286181/__Man_die_inbreker_sloeg_vrijgesproken__.html?sn=binnenland,buitenland

Is toch eigenlijk te gek voor worden dat als er bij jou ungebroken wordt, je er rekening mee moet houden dat je de inbreker niet te hard aanpakt! Een gebroken kaak kan het resultaat zijn van een goede klap. Kom op zeg, waar zijn we af en toe toch mee bezig.

Ik vind dat niemenad het recht heeft in te breken en als je de kans geeft een inbreker te betrappen en aan te houden, en hij verzet zich ook nog, dan mag je hem toch wel een paar klappen verkopen? Moet ie maar uit je huis wegblijven.

Als ik iemand in mijn huis zou betrappen, ga ik er met een honkbalknuppel op af (maar dan moeten ze eerst langs mijn hond en daar geef ik ze toch al weinig kans Wink, je kunt toch niet het risico nemen dat hij ook 'iets' bij zich heeft. De politie bellen heeft meestal ook geen zin omdat ze toch altijd te laat zijn.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #56 Gepost op: 30 Juli 2010, 12:13:21 »

Dat laatste stukje doet me wel vreugd. De verdediger netjes vrijgesproken en de inbreker de bak.
Straf voor inbreker mag hoger, maar de verdediger heeft geen straf gehad.
Ik vind de uitslag wel positief.

Het feit dat je vervolgd wordt na een vechtpartij is logisch. Het is uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of het pak slaag terecht en proportioneel was of niet.
wel vind ik dat hij een forse schadevergoeding moet krijgen van de inbreker omdat hij niet om deze situatie heeft gevraagd.
Ik ken het rechtsysteem in Belgie niet. In Nederland kan je tegenwoordig een civielrechtelijke eis voor schadevergoeding (laten) voegen aan het strafrechtelijke proces van de overheid tegen de verdachte/ dader.
Dat is iets dat je in deze situaties ALTIJD moet doen. Je haalt het maximale uit de zaak en een forse schadevergoeding doet de dader vaak meer pijn dan een weekje schoffelen.

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 01 Augustus 2010, 20:40:12 »

In Nederland kan je tegenwoordig een civielrechtelijke eis voor schadevergoeding (laten) voegen aan het strafrechtelijke proces van de overheid tegen de verdachte/ dader.
Dat is iets dat je in deze situaties ALTIJD moet doen. Je haalt het maximale uit de zaak en een forse schadevergoeding doet de dader vaak meer pijn dan een weekje schoffelen.

Inderdaad!  Dat is zeker heel erg nuttig :-)

Voor alle zekerheid (puur informatief bedoeld) nog een korte uiteenzetting over zelfverdediging volgens wettelijke normen. Waarschijnlijk weten jullie dit al, maar voor alle zekerheid zet ik het er om educatieve redenen bij.

In het algemeen zijn er twee eisen aan zelfverdediging (Noodweer = wettelijke term):

-proportionaliteitseis (zie bericht van Gimgamgommetje); staat jouw verdediging in verhouding tot de aanval?

-subsidiariteitseis: als je een andere mogelijkheid hebt dan vechten (bijvoorbeeld: weglopen, oftewel de: "Nike-defense" ) dan ben je in eerste aanleg verplicht om die mogelijkheid aan te grijpen.

Het kan echter zijn dat je onder invloed van zeer krachtige emoties (grote angst, overweldigende woede) verder gaat in je verdediging dan de grenzen van noodweer. En als er dan, op dat moment, al sprake was van een situatie die onder het begrip: noodweer valt, en ja gaat door zeer hevige emotie tever (geen proportionaliteit), dan ben je niet strafbaar omdat er dan sprake is van een zogenaamd: noodweer-exces .
(je verdedigde jezelf tegen een aanranding van *eigen lijf, eerbaarheid, of goed*   'aanranden' betekent trouwens: aanraken).

Het bijvoegen van een civiel geding is inderdaad mogelijk, omdat een mishandeling (strafrechtelijk) in het zogenaamde:
'Civiele recht' onder de definitie valt van een 'onrechtmatige daad'.
« Laatste verandering: 01 Augustus 2010, 20:42:14 door BertB » Gelogd

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #58 Gepost op: 02 Augustus 2010, 08:55:01 »

Ergens vind ik die hele proportionaliteit volkomen onzin. Ik snap wel waarom dat ingevoerd is, maar eigenlijk is het niet realistisch. Stel ik betrap een inbreker in mijn huis, lijkt me niet logisch om weg te rennen, dus probeer je hem aan te houden. Maar nu komt het, je weet toch niet wat die man bij zich heeft, misschien wel een pistool of mes, of is het een monster van een vent. Dan sla je hem toch even flink op zijn kop met of zonder honkbalknuppel. Ik ga die man toch niet zeggen dat hij nu maar even moet wachten tot de politie komt en ondertussen een kopje thee voor hem zetten? Hoe vaak komt het niet voor dat goedwillende burgers in elkaar worden geslagen in dit soort situaties omdat ze het gevaar niet weten in te schatten...

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #59 Gepost op: 02 Augustus 2010, 17:58:06 »

Ergens vind ik die hele proportionaliteit volkomen onzin. Ik snap wel waarom dat ingevoerd is, maar eigenlijk is het niet realistisch. Stel ik betrap een inbreker in mijn huis, lijkt me niet logisch om weg te rennen, dus probeer je hem aan te houden. Maar nu komt het, je weet toch niet wat die man bij zich heeft, misschien wel een pistool of mes, of is het een monster van een vent. Dan sla je hem toch even flink op zijn kop met of zonder honkbalknuppel. Ik ga die man toch niet zeggen dat hij nu maar even moet wachten tot de politie komt en ondertussen een kopje thee voor hem zetten? Hoe vaak komt het niet voor dat goedwillende burgers in elkaar worden geslagen in dit soort situaties omdat ze het gevaar niet weten in te schatten...

Stefan

Hoi Stefan,

ik ben het gewoon grotendeels met je eens. Iedereen hier weet ook wel dat de heren en dames wetgevers zich nooit hoefden te verdedigen op straat. Ze weten gewoon niet beter.

Vaak is het nog erger, een burger die zich verdedigt, wordt vaak zelf aangeklaagd wegens mishandeling. Dat is de wereld op zijn kop, maar wel een feit.

Jouw opmerking over inschatten van gevaar is een hele goede. Het heeft ook met alertheid (radar) te maken.

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #60 Gepost op: 06 Augustus 2010, 09:24:45 »

Kijk, zo hoort het Wink

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/55162/12-jarige_schopt_inbreker_huis_uit.html

In Nederland zou ze vast aangeklaagd worden!

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #61 Gepost op: 09 Augustus 2010, 12:32:02 »

http://www.nu.nl/binnenland/2308773/man-aangehouden-steekpartij-in-tram-amsterdam.html

Waar gaat het toch heen met dit land?

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Zonakusu
Founder

« Antwoord #62 Gepost op: 12 Augustus 2010, 22:24:40 »

Gelukkig geen vechtsporter

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #63 Gepost op: 21 September 2010, 10:21:44 »

http://www.telegraaf.nl/telesport/7705753/__Programma_kwalificatie_K-1__.html?p=3,1

Ook Aerts weer van de partij, respect. Maar denk toch dat Schilt het weer gaat winnen, Badr Hari nog steeds spoorloos. Misschien dat Overeem nog een kansje heeft, ik weet het niet.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrimador
Apprentice

« Antwoord #64 Gepost op: 21 September 2010, 16:27:49 »

Het zal weer is niet zo zijn met hem Smiley

Escrima Concepts Zaandam
Jesh
Founder

« Antwoord #65 Gepost op: 27 September 2010, 13:30:18 »

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7762316/__Opa_mishandelt_Hells_Angel__.html?p=3,1

LOL !!!

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #66 Gepost op: 27 September 2010, 14:21:22 »

Tja, daar sta je dan als stoere Hell's Angel..... Zal wel uit de club gegooid worden Smiley.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Jesh
Founder

« Antwoord #67 Gepost op: 28 September 2010, 14:46:35 »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7772410/__Bejaarde_verjaagt_dieven_met_zwaard__.html?p=2,1

Muahaha... die bejaarden zijn goed bezig man !!!

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #68 Gepost op: 29 September 2010, 10:13:17 »

Dan vraag je je toch af hoe zo'n oud vrouwtje aan een zwaard komt.... Wel dapper van haar!

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #69 Gepost op: 30 September 2010, 10:32:53 »

Aanrader voor vanavond:

http://www.youtube.com/watch?v=BPSWp6LClOk

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #70 Gepost op: 02 Oktober 2010, 13:39:00 »

http://www.telegraaf.nl/telesport/7818764/__Vijf_Nederlanders_bij_K-1-finale__.html?sn=telesport

Toch een aardige prestatie van ons kleine landje!!

WWW.ESCRIMA.NU
Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #71 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:42:07 »

Wie gaat Overeem stoppen? Vond Schilt niet zo overtuigend.

http://www.youtube.com/watch?v=FxB2N_xZNMg

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Zonakusu
Founder

« Antwoord #72 Gepost op: 03 Oktober 2010, 13:01:09 »

Heb net de partijen teruggekeken, zaten paar mooie tussen! Jammer van Zimmerman, mag die kerel wel. En ja, Saki, erg vette partij!

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #73 Gepost op: 08 Oktober 2010, 09:32:52 »

http://www.telegraaf.nl/telesport/7876596/___Gipsvlucht_van_Sem_Schilt___.html?cid=rss

Zou toch jammer voor het toernooi zijn als Schilt niet mee mag doen.

Stefan

WWW.ESCRIMA.NU
Zonakusu
Founder

« Antwoord #74 Gepost op: 09 Oktober 2010, 14:46:12 »

Hmm ik geloof niet dat het zo ver zal gaan...

Edit: Jesh is op 999 posts! Nog eentje!

Pagina's: 1 2 [3] 4  
« vorige volgende »
Ga naar: