Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Gepost op: 04 Maart 2010, 19:47:20 » |
|
WTF!? Ki is toch meer een mental verdediging ofniet? Je sterker voelen en het gevoel hebben dat je het kunt? Dit is toch onzin?  Je negeert misschien de pijn, maar het GAAT kapot 
|
|
|
|
|
|
Souls full of thunder! Hearts of steel!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 05 Maart 2010, 16:41:12 » |
|
Ja, pijn is een waarschuwing! Dat vergeten de mensen met "Ki" misschien?  FUCK!! MIJN BALLEN!! AAAAUWW!! Oh wacht, als ik nu gewoon mijn mond houd, lijkt het alsof ik het hebben kan! Yeah! ...Met mijn substance P... 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 05 Maart 2010, 16:57:22 door Maiko »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Maart 2010, 12:14:12 » |
|
Ik vind het zelf grote onzin. Maar wat ik wel denk is het volgende: Personen die denken Ki te bezitten, denken de kracht te hebben en daarbij een grote kans om iets tot voltooiing te brengen (denken ze), dus ik denk dat je zelfverzekerder die taken uitvoert en dat zou een bijdrage aan succes kunnen leveren.
Ik zelf kan er nooit in geloven, daar ben ik te nuchterdenkend voor, maar voor velen werkt dit blijkbaar wel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Maart 2010, 17:55:42 » |
|
Whahaha  Wat een opmerking >.<
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ssbd
Young grasshopper
Silat Suffian Bela Diri
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 07 Maart 2010, 19:56:24 » |
|
Ki / Chi of prana bestaat en is niets bovenatuurlijks.
Het menselijk lichaam functioneerd dmv kleine "stroompjes" welke een subtiel energie veld veroorzaken. Ki (japans) / Chi (chinees) en Prana (india) zijn benamingen voor deze universele "energie" Meridianen zijn een soort banen door je lichaam waardoor deze energie kan stromen. (of juist niet!) Chakra's is een benaming uit india voor energie centrum cq plaats in je lichaam. (Dantien in chinees) Er zijn veel soorten van energie te benoemen zoals bv electrische, magnetische of kinetische energie.
Feit is dat deze "energie" of hippie zooi inderdaad gestuurd wordt door je intentie of mentale gedachten. Net zo belangrijk om te weten is dat er meerdere vormen van deze chi of energie werkzaam zijn binnen het menselijk systeem welke samen werken, of juist niet.
Hormat, Henk
|
|
|
|
|
|
Work hard for that wich is destined for you!
|
|
|
|
|
Escrima Weert
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 08 Maart 2010, 10:41:00 » |
|
Er zijn veel soorten van energie te benoemen zoals bv electrische, magnetische of kinetische energie.
Klopt helemaal, maar dat is nog heel wat anders dan ki/chi o.i.d. (zinvol) te gebruiken in een vechtsport. Maar ik geloof absoluut niet dat je dmv chi sterker of iets dergelijks kan worden, en als het zou kunnen is het zinloos want als je ziet hoeveel tijd mensen nodig hebben om het te 'verzamelen' heb je al meerdere klappen voor je hoofd gehad waardoor het moeilijk zal zijn om je chi te verzamelen Helemaal waar. je kunt je ook afvragen of chi niet gewoon een soort wilskracht is. Stap maar eens met al je ki in een ring met een bokser en kijk dan eens hoeveel ki je nodig hebt om te blijven staan 
|
|
|
|
|
|
WWW.ESCRIMA.NU
|
|
|
|
|
ssbd
Young grasshopper
Silat Suffian Bela Diri
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Maart 2010, 22:29:02 » |
|
Er bestaan veel verschillende vechtsporten en vechtleren. Ik ga er van uit dat je een verschil kunt maken tussen sport en leer,cq kunst.
Feit is dat spierkracht, gewicht en conditie in een sport omgeving vrijwel de belangrijkste factoren zijn naast de technische en tactische vaardigheden. Het gebruik maken van "chi" is niet zo gemakkelijk als bovenstaande factoren en vereist iets meer dan boterhammen met pindakaas eten of het nemen van "vitamine" shakes. In een boksring zul je er inderdaad weinig aan hebben, maar daar hoef je normaal ook niet voor je leven te vechten. Tip: Er zijn redelijk wat vechtleren ook in Nederland waar men jouw een goede uitleg en voorbeelden van deze "chi" kracht kan laten voelen of tonen. Ik geloof dat er b.v. redelijk wat karate of kenpo scholen zijn waar ze je kunnen leren over kyusho. Dit is een japanse variant op de "chi" leer. (welke overigens ook wel te vinden zijn als je goed zoekt )
Hormat Henk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Maart 2010, 09:31:13 » |
|
Kijk, de vraag in deze is "wat zoek je in zo'n soort energie/kracht?" Als het antwoord dit is: Dan zeg ik: bullshido, er bestaat niet zoiets als een "no touch knockout". Als je dit soort energie wil gebruiken voor meditatieve redenen, dan zeg ik: doen. Het is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat meditatie een gezond iets is. En of dit nou komt door de concentratie van Ki/Chi/Qi of iets anders, vind ik persoonlijk niet zo relevant.
|
|
|
|
|
|
The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 09 Maart 2010, 10:54:11 » |
|
Ik durf te wedden dat een "no touch knockout" werkt als jij die zou uitvoeren bij mij. Als veel mensen komen kijken en er geld voor betalen zou het zeker gaan  Sterker nog, hoe meer geld ze betalen, hoe beter ik knockout zou gaan  HAHAHA!! Flauwekul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ssbd
Young grasshopper
Silat Suffian Bela Diri
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 09 Maart 2010, 19:26:15 » |
|
Er zijn altijd mensen die iets "natuurlijks" verheffen naar iets zeer geheim en speciaal en zodoende geld of faam willen verdienen. Er zijn echter nog meer mensen die er in geloven of juist niet , zonder dit fenomeen zelf te toetsen of te onderzoeken.
"no touch knockout" is onder bepaalde omstandigheden wel degelijk mogelijk. Echter ik deel je mening dat dit kunstje geen enkele reele gevechts inhoudelijke waarde heeft. De reden is dat "het" idd niet altijd functioneerd. Maar een simpele hoek naar de kin functioneerd evenmin als deze zijn doel niet treft.
Wees je er dan op zijn minst bewust van dat jouw geest en lichaam gemakkelijk te misleiden zijn. Een mening cq vooroordeel is snel gevormd maar is waardeloos zonder real life ervaring.
Hormat Henk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 09 Maart 2010, 21:54:45 » |
|
Er zijn altijd mensen die iets "natuurlijks" verheffen naar iets zeer geheim en speciaal en zodoende geld of faam willen verdienen. Er zijn echter nog meer mensen die er in geloven of juist niet , zonder dit fenomeen zelf te toetsen of te onderzoeken. Klopt, daarom vind ik het wel een goed idee om diegenen op dit soort clips te wijzen.  "no touch knockout" is onder bepaalde omstandigheden wel degelijk mogelijk. Echter ik deel je mening dat dit kunstje geen enkele reele gevechts inhoudelijke waarde heeft. De reden is dat "het" idd niet altijd functioneerd. Maar een simpele hoek naar de kin functioneerd evenmin als deze zijn doel niet treft. Graag zou ik van je vernemen in welk opzicht dit mogelijk is. En een voorwerp naar iemands hoofd gooien valt niet onder de betreffende definitie.  Ik vind het grappig dat dit ook alleen maar bij zijn eigen mensen lukt, maar niet bij anderen. Hoe zou dit toch komen ? Wees je er dan op zijn minst bewust van dat jouw geest en lichaam gemakkelijk te misleiden zijn. Een mening cq vooroordeel is snel gevormd maar is waardeloos zonder real life ervaring. Oh, daar ben ik me terdege van bewust. The hand is quicker than the eye, kijk maar naar illusionisten etc. Ik ben het echter niet met je eens dat "real life" ervaring zaligmakend is. Een mening is maar dat, een mening. En dat is geen probleem, mijn mening is gebaseerd op zoals jij het noemt "real life" ervaring, maar ook op veel lezen en veel met diverse mensen uit diverse disciplines (niet alleen martial arts) over dit soort zaken discussiėren. Vooroordelen zijn meestal gebaseerd op onwetendheid en een ongefundeerde, niet diepgaande kijk op zaken en die dingen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Maar iedereen heeft ze, dus jij en ik ook (helaas, we blijven menselijk he). 
|
|
|
|
|
|
The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
|
|
|
|
|
ssbd
Young grasshopper
Silat Suffian Bela Diri
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 10 Maart 2010, 19:31:58 » |
|
Haha ja tis maar goed dat we mensen zijn he, anders zouden we ons wellicht niet druk maken om de geplaatste filmpjes. Ik vind dit een boeiend onderwerp omdat het "chi" of energie of hippiezooi verhaal mij persoonlijk nog al bezighoud de laatste jaren. (ben er geen expert in voor de duidelijkheid)
Persoonlijk denk ik inderdaad dat er meerdere factoren een rol spelen bij het werken met deze energien. Zondermeer voor mij een feit is dat intentie (dus focus of gedachten of mindset) de belangrijkste rol speelt. Denk bijvoorbeeld ook aan NLP van onze Emiel Ratelband -:). Dit verklaart waarschijnlijk dat mensen die "open" staan voor deze energie er idd ook sneller of heftiger op reageren. Verder is de plaats en tijdstip waarop deze energie gericht wordt van belang. Iedereen die zich een beetje verdiept heeft in bv accupunctuur of andere meridianen leer zal dit bevestigen. De combinatie van deze 2 zijn naar mijn mening de belangrijkste factoren en maken het zeer moeilijk dit in een gevechtssituatie toe te passen. (niet onmogelijk!)
Real life ervaring is inderdaad niet zaligmakend. En uiteraard ook mijn mening is gekleurd door persoonlijke opvatting en ervaringen.
De getoonde filmpjes zijn uitersten en doen naar mijn mening een beetje afbreuk aan de termen Chi en energie werk. De trap naar het onderlichaam wordt deels "opgevangen" door de ballen letterlijk naar de onderbuik naar binnen te "trekken". Dit heeft niets of maar zeer weinig te maken met het "uitsturen" van energie. Lijkt mij ook zeer onnatuurlijk en schadelijk om je op deze wijze voor je kruis te laten trappen. De proefkonijnen in het 2e filmpje hebben zeer waarschijnlijk weet van energie werk en sluiten zich hier voor af.
Tip: Een persoon die hier heel veel over weet is bijvoorbeeld Theo de Gelaen uit Belgie. Volgens mij heeft hij in Nederlands zelfs diverse "instructeurs" opgeleid. Leuk om deze man een keer uit te nodigen op een van jullie bijeenkomsten.
Groets, Henk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Maart 2010, 20:33:46 » |
|
Lijkt me interessant om eens iets over te horen ja. Vooral omdat ik daar niet in "geloof" en ik niet bepaald snel overtuigd ben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesh
Founder

|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Maart 2010, 09:45:24 » |
|
Haha ja tis maar goed dat we mensen zijn he, anders zouden we ons wellicht niet druk maken om de geplaatste filmpjes. Ik vind dit een boeiend onderwerp omdat het "chi" of energie of hippiezooi verhaal mij persoonlijk nog al bezighoud de laatste jaren. (ben er geen expert in voor de duidelijkheid) Ow, laten we vooropstellen dat ik dit soort zaken ook altijd zeer interessant vind en deze discussie is altijd zinvol. Ik ben ook geen "expert", maar dat doet niets af aan het feit dat een hele hoop zaken te beredeneren zijn met enige kennis van fysiologie en biologie. Persoonlijk denk ik inderdaad dat er meerdere factoren een rol spelen bij het werken met deze energien. Zondermeer voor mij een feit is dat intentie (dus focus of gedachten of mindset) de belangrijkste rol speelt. Denk bijvoorbeeld ook aan NLP van onze Emiel Ratelband -:). Dit verklaart waarschijnlijk dat mensen die "open" staan voor deze energie er idd ook sneller of heftiger op reageren. Verder is de plaats en tijdstip waarop deze energie gericht wordt van belang. Iedereen die zich een beetje verdiept heeft in bv accupunctuur of andere meridianen leer zal dit bevestigen. De combinatie van deze 2 zijn naar mijn mening de belangrijkste factoren en maken het zeer moeilijk dit in een gevechtssituatie toe te passen. (niet onmogelijk!) Dus als ik je goed begrijp zeg je, het is net als met hypnose: als je niet vatbaar bent voor suggestie werkt het niet. Of begrijp ik je nu verkeerd ? Real life ervaring is inderdaad niet zaligmakend. En uiteraard ook mijn mening is gekleurd door persoonlijke opvatting en ervaringen. Net zoals bij de rest. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Maart 2010, 10:41:00 » |
|
Volgens mij begrijp je dat goed Jesh, want hij geeft toch duidelijk aan dat mensen die "open" staan voor deze energie er inderdaad ook sneller of heftiger op reageren.
Dan is het beste toch om je af te sluiten voor deze situaties? :O
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ssbd
Young grasshopper
Silat Suffian Bela Diri
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 14 Maart 2010, 11:31:44 » |
|
Ja Maiko dat zie je heel goed. Jezelf afsluiten is het enige wat helpt of er in iedergaval voor zorgt dat je minder schade oploopt. Alleen is dit niet zo heel eenvoudig en zul je jezelf in energie werk moeten verdiepen. Ik denk voor elke serieuze vechtkunst beoeffenaar een must als je dingen wil begrijpen en perfectioneren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|