« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3]
Poll
Vraag: Ki:
Onzin   -4 (44.4%)
Een innerlijke kracht dat bestaat   -1 (11.1%)
Geen flauw idee   -1 (11.1%)
Ik sluit niet buiten dat het bestaat   -3 (33.3%)
Totaal aantal stemmen: 9

Auteur Topic: Ki ( / Chi / Chakra), onzin of echt een innerlijke kracht?  (gelezen 3523 keer)
BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 18 Maart 2010, 23:12:42 »

Hier blijkt het al wat minder effectief te zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=pdrzBL2dHMI

Ja het valt me op dat het vooral bij zijn eigen leerlingen werkt. En bij de journaliste zegt hij de hele tijd dat ze toch wel heel erg nerveus is. (alsof het dan misschien niet zou lukken???)
Bij de Jiu Jitsu beoefenaars werkt het gewoon helemaal niet.

Verder wordt steeds verwezen naar Dillman. Ik weet niet precies meer waar ik het gelezen heb, maar er zijn mensen die zeggen dat hij simpelweg bepaalde kata's en hun toepassingen gewoon verkeerd interpreteert. Dat is een harde stelling en ik kan hem hier niet ondersteunen met bewijs of voorbeelden, maar daar is in ieder geval discussie over.

In het algemeen heb ik het eigenlijk nooit echt zien werken zo een 'death-touch'. Het is sowieso niet makkelijk om een bewegende en niet meewerkende, agressieve tegenstander neer te krijgen met een enkele klap. Daar is gemiddeld genomen toch iets meer voor nodig.

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Jesh
Founder

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #51 Gepost op: 19 Maart 2010, 09:33:24 »

Is echt onzin, meer een mentaal spelletje dan echte fysieke vaardigheden. Ook de manier waarop ze met drie man bovenop hem duiken nadat ie 'tegen de grond ging', is onderdeel van simpelweg misleiding. Eenzelfde 'demonstratie' een tijdje geleden gezien bij dat programma Fobiac. Die presentatrice werd van te voren zo bang gemaakt en gaat daarom het gedrag vertonen wat ze denkt dat van haar verwacht wordt.

I'm not a believer Wink

Stefan

Can you say Uri Geller ?

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Jesh
Founder

« Antwoord #52 Gepost op: 19 Maart 2010, 09:40:36 »

Ja het valt me op dat het vooral bij zijn eigen leerlingen werkt. En bij de journaliste zegt hij de hele tijd dat ze toch wel heel erg nerveus is. (alsof het dan misschien niet zou lukken???)
Bij de Jiu Jitsu beoefenaars werkt het gewoon helemaal niet.

Goh, toevallig he.

Citaat
Verder wordt steeds verwezen naar Dillman. Ik weet niet precies meer waar ik het gelezen heb, maar er zijn mensen die zeggen dat hij simpelweg bepaalde kata's en hun toepassingen gewoon verkeerd interpreteert. Dat is een harde stelling en ik kan hem hier niet ondersteunen met bewijs of voorbeelden, maar daar is in ieder geval discussie over.

Dillman is een bekende fraudeur/charlatan (hoe je het verder ook wil noemen). Net als bij bijvoorbeeld Frank Dux zijn er diverse onderzoeken naar hem gedaan en 0 basis gevonden voor alle claims. En NEE, als dingen alleen op je eigen leerlingen werken dan geldt dat niet als legitimatie voor je zogenaamde stijl.

Citaat
In het algemeen heb ik het eigenlijk nooit echt zien werken zo een 'death-touch'. Het is sowieso niet makkelijk om een bewegende en niet meewerkende, agressieve tegenstander neer te krijgen met een enkele klap. Daar is gemiddeld genomen toch iets meer voor nodig.

Ik denk dat Occam's Razor in deze uitkomst biedt.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 19 Maart 2010, 13:07:45 »

Dillman is een bekende fraudeur/charlatan (hoe je het verder ook wil noemen). Net als bij bijvoorbeeld Frank Dux zijn er diverse onderzoeken naar hem gedaan en 0 basis gevonden voor alle claims. En NEE, als dingen alleen op je eigen leerlingen werken dan geldt dat niet als legitimatie voor je zogenaamde stijl.

Citaat

Ik denk dat Occam's Razor in deze uitkomst biedt.

Ockhams razor. Dat is inderdaad een interessante manier van waarheidsvinding.

Verder -even los van ki  e.d.- nog over het vermogen iets wel of niet te kunnen incasseren:

Het menselijk lichaam is gebouwd om vooral een inslag recht van voren goed te kunnen opvangen.
(gebaseerd op anatomie, structuur e.d.)

Van de zijkant doet het menselijk lijf het heel wat minder goed.

Het is daarom, zoals in veel praktische stijlen het geval is, erg slim om onder een hoek aan te vallen en niet recht van voren.

Maar goed, voordat ik weer op mijn praatstoel ga zitten.....hou ik het liever wat korter Smiley

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #54 Gepost op: 19 Maart 2010, 16:46:44 »

Dit topic blijft in cirkeltjes runnen he Tongue
Nee is niet waar --> Een ontkrachting waarom het wel kan --> Een ontkrachting van het argument dat het wél kan, dus het kan weer niet --> .... Tongue

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Jesh
Founder

« Antwoord #55 Gepost op: 19 Maart 2010, 16:48:04 »

Nee hoor, tot nu toe heb ik nog geen overtuigend bewijs gezien dat het wel werkt...

Maar ik ben geduldig.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 19 Maart 2010, 18:14:44 »

Nee hoor, tot nu toe heb ik nog geen overtuigend bewijs gezien dat het wel werkt...

Maar ik ben geduldig.

Nee ok, geen overtuigend bewijs, maar wel steeds argumenten (die inderdaad geen 100% ontkrachting zijn, not even close.., maar wel weer ertegenin gaan Tongue)

Misschien eens een kijkje nemen als zo iemand in de buurt is Tongue
Ze zullen we nooit vragen: "Vrijwilligers?" Tongue
Of iemand moet al van diezelfde club zijn haha.

ssbd
Young grasshopper

Silat Suffian Bela Diri

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 20 Maart 2010, 00:02:30 »

Een leuke oeffening (als voorbeeld) voor het werken met chi is het uitslaan van een kaars met je vuist.
Of gaan we nu zeggen dat dit enkel veroorzaakt wordt door de luchtdruk cq verplaatsing?

Work hard for that wich is destined for you!
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #58 Gepost op: 20 Maart 2010, 11:55:14 »

Dat zou makkelijk te testen zijn.  Als het met een groter oppervlakte zoals je palm makkelijker gaat dan met een klein oppervlakte zoals je vinger dan is het  gewoon de verplaatsing van de lucht.

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Jesh
Founder

« Antwoord #59 Gepost op: 20 Maart 2010, 14:59:40 »

Een leuke oeffening (als voorbeeld) voor het werken met chi is het uitslaan van een kaars met je vuist.
Of gaan we nu zeggen dat dit enkel veroorzaakt wordt door de luchtdruk cq verplaatsing?

Te weinig parameters om er nu iets van te zeggen. Definieer "uitslaan".

Escrimador
Apprentice

« Antwoord #60 Gepost op: 20 Maart 2010, 22:41:56 »

Kijk, de vraag in deze is "wat zoek je in zo'n soort energie/kracht?"

Als het antwoord dit is:

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lsSzSflkns8&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lsSzSflkns8&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Dan zeg ik: bullshido, er bestaat niet zoiets als een "no touch knockout".

Als je dit soort energie wil gebruiken voor meditatieve redenen, dan zeg ik: doen. Het is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat meditatie een gezond iets is. En of dit nou komt door de concentratie van Ki/Chi/Qi of iets anders, vind ik persoonlijk niet zo relevant.

Die 9e dan karate gast billman ofzo zegt aan het eind als smoesje: Hij gelooft er niet in.
Ik kan me niet voorstellen dat als je iemand aanvalt op straat en hij doet zon soort beweging dat je dan denkt: ''onee ik geloof in chi ik ga nu ko!!!!!!''

Escrima Concepts Zaandam
Jesh
Founder

« Antwoord #61 Gepost op: 21 Maart 2010, 15:20:23 »

Die 9e dan karate gast billman ofzo zegt aan het eind als smoesje: Hij gelooft er niet in.
Ik kan me niet voorstellen dat als je iemand aanvalt op straat en hij doet zon soort beweging dat je dan denkt: ''onee ik geloof in chi ik ga nu ko!!!!!!''

Dillman heeft teveel films of anime gezien.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 21 Maart 2010, 15:41:28 »

He makes a Chi ball
Ja ik ken nog zo'n jongen die dat kan!
Volgens mij is dit hem:

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 21 Maart 2010, 15:50:08 »

OMG!
Dat laatste is echt een Epische Fail Tongue

"If you twist your toes a bit, I can't knock you out"

Heeft dit dan nog zin? Als je een gevecht aangaat sta je er echt niet op je ooie dooie...
Je bent gespannen en zal vast een spiertje aanspannen in de hele lichaam!

Escrima Weert
Jr. fighter

« Antwoord #64 Gepost op: 22 Maart 2010, 16:28:11 »

Ik geloof dat we het er over eens zijn dat we er niet in geloven Smiley.

WWW.ESCRIMA.NU
gimgamgommetje
Jr. fighter

lexbijlsma@hotmail.com
« Antwoord #65 Gepost op: 22 Maart 2010, 17:05:53 »

Ik geloof wel in een no touch KO,
zelfs oma kan het.

EDIT: Clip toegevoegd.
« Laatste verandering: 22 Maart 2010, 17:27:08 door Jesh » Gelogd

si vis pacem para bellum   zelfverdediging013.nl
Jesh
Founder

« Antwoord #66 Gepost op: 22 Maart 2010, 17:26:11 »

Ik geloof dat we het er over eens zijn dat we er niet in geloven Smiley.

De meesten in dit topic in ieder geval niet nee.

Jesh
Founder

« Antwoord #67 Gepost op: 22 Maart 2010, 17:27:37 »

Ik geloof wel in een no touch KO,
zelfs oma kan het.

Ja, zo kan IK het zelfs nog.

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 23 Maart 2010, 11:33:48 »

Hahaha Tongue
Ja... met een gun is dat een ander verhaal  clown

Pagina's: 1 2 [3]  
« vorige volgende »
Ga naar: