« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Recensies webwinkels  (gelezen 594 keer)
Jesh
Founder

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 16 Februari 2010, 17:10:09 »

Met dank aan de globalisering en "the interwebz" kunnen we tegenwoordig steeds meer produkten vanuit diverse landen makkelijk thuis bestellen.

Omdat er zo'n enorm aanbod is denk ik dat het makkelijk is als men zijn ervaringen omtrent de diverse webshops/diensten deelt. Dit is mooi voor de winkelier, omdat dit automagisch meer klandizie brengt en voor ons als consument omdat ons dit in staat stelt een afgewogen beslissing te nemen voordat je je zuurverdiende pegeltjes overmaakt.

Ik heb inmiddels al bij diverse webwinkels spullen besteld en ben van plan om van elke een review te doen. Mocht je ook ervaringen hebben, goed of slecht, dan plaats ze hier.

Dit ter lering ende vermaak van ons allen.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Jesh
Founder

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Februari 2010, 17:21:36 »

Om maar meteen van wal te steken, mijn eerste review:

www.eskrimakaliarnis.com

Deze site is een leverancier van diverse Filipijnse en Indonesische vechtsportartikelen variėrend van kleding tot oefenwapens en alles ertussenin.

Ik heb plusminus een half jaar geleden voor onze club een aantal volledige pantsers besteld en diverse andere artikelen waaronder een Espada Y Daga set, tassen, bahi sticks, padded sticks en nog wat kleine dingen. De padded sticks zijn overigens echt nice, en ik heb al van veel mensen de vraag gekregen waar ik deze vandaan had. Er zit een rotan kern in, dus daarin verschillen ze van de meeste regulier verkrijgbare padded sticks.

Deze zaak wordt gerund door Simon McMahon, een Engelsman die met een Filipijnse getrouwd is en uiteindelijk naar de Filipijnen is verhuisd. De spullen moeten daar ook vandaan komen, dus houd er rekening mee wanneer je daar wat bestelt. Gemiddeld 3-6 weken is geen uitzondering. Uiteraard doet hij zelf ook aan FMA (Bahad Zu'Bu Kali, van Yuli Romo) dus hij weet dat de spullen goed moeten zijn.

De spullen die ik heb gekregen waren van goede kwaliteit, alhoewel ik de helmen logger vind als degenen die ik via onze club kan bestellen. Tevens vond ik de onderarmbeschermers achteraf tegenvallen, maar dan had ik maar gewoon de WEKAF versie moeten nemen en nu heb ik een versie gepakt die een kennis van hem ontworpen heeft. Ik moet ook nog even complimenten aan Simon geven, omdat hij me continu op de hoogte hield van de verzending (omdat ik teveel spullen in een keer bestelde moest hij de zending over 4-5 keer verdelen) en hij heeft me zelfs een extraatje erbij gedaan (2 x aluminum Kerambit) dus dat was een aangename verrassing.

Kortom:

+ Goede service
+ Goede prijs/kwaliteitverhouding
+ Vette korting mogelijk bij grote afname
+ Heeft ook een Ebayshop, dus vertrouwd (oh-my-buddha, zie ook de reviews daar)

- Aanbod kan variėren, dus continu in de gaten houden
- Levertijd (mits Expresse verzonden, maar dat is extreem duur zeker voor grote leveringen)

Cijfer: 9/10
« Laatste verandering: 18 Februari 2010, 09:53:41 door Jesh » Gelogd

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Jesh
Founder

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:24:12 »

Oke dan, tijd voor een tweede review:

www.fightshorts.nl

Deze wordt niet zo lang want ik heb 1 keer 1 product besteld. Erwin, de eigenaar, is een lid hier maar heeft pas 1 post gemaakt, zie ook onderstaande topiclink.

Er is op deze site veel keus, en mijn oog viel dan ook meteen op een short van Venum. Ondanks dat ik graag met mijn gi aan train vind ik het, vooral in de zomer, ook wel relaxt om een short aan te hebben. Plus het bijkomende feit dat no-gi natuurlijk totaal anders is als met gi, maar goed ik dwaal weer af.

Nadat ik mijn keuze had gemaakt heb ik betaald via iDeal. Dit vind ik echt de meest relaxte manier van betalen, en als een webwinkel dit heeft kan je ze zo goed als zeker vertrouwen omdat je de certificaten hiervan niet makkelijk krijgt heb ik me laten vertellen.

Nadat ik een paar dagen niets gehoord of gezien had heb ik via de site een mailtje naar de eigenaar gestuurd. Prompt werd ik vrijdagavond onderweg naar de training gebeld door Erwin. Hij verontschuldigde zich voor de vertraging, en gaf aan dat hij de short helaas niet meer in de door mij bestelde maat had. We hebben afgesproken dat hij me een kleinere maat zou sturen, maar als hij niet paste dan mocht ik hem op zijn kosten terugsturen en omruilen.

Gelukkig paste de short en ben ik er zeer tevreden mee.

Kortom:

+ Zeer goede service, Erwin belde persoonlijk om e.e.a. door te nemen
+ Ruime keus
+ iDeal, ben ik sowieso voorstander van (vaak een nadeel buiten NL)

- Geen registratie voor klanten

Cijfer: 9/10
« Laatste verandering: 16 Februari 2010, 20:38:56 door Jesh » Gelogd

Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Februari 2010, 21:18:16 »

Nadat ik mijn keuze had gemaakt heb ik betaald via iDeal. Dit vind ik echt de meest relaxte manier van betalen, en als een webwinkel dit heeft kan je ze zo goed als zeker vertrouwen omdat je de certificaten hiervan niet makkelijk krijgt heb ik me laten vertellen.

Kleine note: Het integreren van iDEAL is erg makkelijk en kan zonder veel problemen in een site gezet worden. Smiley (heb het vorige weer weer eens gedaan clown)

En om deze post even relevanter te maken:

Aikibudo

Ik heb 2 Yoseikan pakken, 1 karatepak, bokshandschoenen, scheenbeschermers en een boken van deze winkel. De prijzen zijn goed te doen, niet extreem duur niet extreem goedkoop. Via internet heb ik nog nooit besteld maar ben wel al eens langs geweest met mijn leraar.

Pluspuntje is dat mijn karatepak niet aanwezig was en toen kreeg ik voor dezelfde prijs een duurder pak wat kwalitatief beter is. Jammer dat ik het pak nog maar 1 keer gedragen heb clown

Overigens moet je proberen gear altijd te kopen via een sportschool, de korting dat een school krijgt is echt enorm! Kan vele procenten schelen.

+ Service
+ Kwaliteit
+ Showroom amsterdam

- Slechte website

Cijfer: 8/10

(als iemand van Aikibudo dit leest, ik ben bekend bij Milco en ik maak websites, contact me if you want a new site clown)
« Laatste verandering: 16 Februari 2010, 21:25:49 door Zonakusu » Gelogd

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Jesh
Founder

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Februari 2010, 09:52:27 »

We doen er nog eens een:

www.kaligear.com

Deze zaak wordt gerund door Leslie Buck Jr., een Pekiti Tirsia speler die ook instructeur is in Mande Muda Silat. Deze site verkoopt derhalve items voor Indonesische en Filipijnse vechtsporten/kunsten.

Ik heb ongeveer een jaar geleden een aantal dingen besteld waaronder een bundel sticks, t-shirts en diverse messen en zwaarden waaronder steel en aluminium trainers en een live kerambit voor iemand op de club. Omdat Kaligear in Amerika zit zijn de levertijden variabel, maar alles was netjes verpakt en onbeschadigd bij aankomst. Ze hebben een ruime keus en incidenteel worden er nieuwe dingen aan het aanbod toegevoegd.

Leslie is zeer aardig en houd gedurende het hele bestel- en leveringsproces contact met je. Voor eventuele vragen kan je hem dan ook altijd benaderen.

De spullen zelf waren allemaal kwalitatief hoogwaardig. De shirts heb ik al vaak gewassen, maar blijven goed (Hanes, voor de kenner). De opdruk is ook van prima kwaliteit. De wapens waren allemaal mooi en van superkwaliteit. Een ding wat ik hierbij wel wil opmerken is dat de twee verschillende "realistic training folders" wel erg realistisch zijn. Het zijn effectief ongeslepen stalen vouwmessen, dus niet voor de beginnende eskrimador of silatspeler. Ze hebben best wel een scherpe rand en de kleine variant heeft ook een redelijke punt, dus die wil je niet in je weke delen krijgen.

Kortom:

+ Goede service
+ Ruime keuze
+ Kwalitatief hoogwaardige spullen

- Sommige producten zijn elders goedkoper (maar dit heb je vaker met Amerikaanse bedrijven), hiervoor 1 punt aftrek.

Cijfer: 8/10

Zonakusu
Founder

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Maart 2010, 21:48:54 »

Heb gister een eerste bestelling geplaatst bij Dutch Fight Gear. Het is al een geruime tijd een partner van onze website dus ze moesten er maar eens aan geloven, een review van Fightingarts

Eerst even over de website, het is een kwalitatief erg goede website, zulke websites zie je niet vaak dus dat is sowieso al een groot pluspunt. Ze ondersteunen alle grote betaalmiddelen (iDEAL PayPal, Creditcard, Rembours en Vooruitbetalen) dus dat zit wel snorro. De verzendkosten zijn daarbij na 50 euro gratis dus is ook mooi meegenomen.

Het aanbod van de website is goed, kan opzich wel beter (rashguards please! ) maar ze hebben wel een groot aanbod aan categorieen wat sowieso mooi is.

Mijn bestelling is nog in behandeling dus daar kan ik nog niet zo heel veel over kwijt. Ik kreeg vandaag wel al een telefoontje van de shop, de UFC gloves die ik bij m'n bokszak had besteld was helaas niet op voorraad, op zich vind ik dat niet zo erg, hij zou eind van de week binnen komen bij DFG dus waarschijnelijk volgende week bij mij, maar de zak zou ik sowieso toch pas dit weekend of volgend weekend op gaan hangen. Maar er zit een maartje aan, m'n zak wordt morgen al verzonden! Dus DFG gooit er lekker twee verzendingen tegenaan, zonder extra kosten. Wel netjes denk ik zo Smiley

Beoordeling so far

Website: 9/10
Aanbod: 7/10
Service: 8.5
Levertijd: 6.5 (geschat)

Het ziet er voor alsnog dus goed uit Smiley

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 02 Maart 2010, 23:54:10 »

Top top top!
Het wordt een mooi lijstje Smiley

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Zonakusu
Founder

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Maart 2010, 18:31:20 »

Mijn bokszak is donderdag laat in de middag verzonden maar is nog steeds niet binnen Sad Minpuntje dus! (zak kan natuurlijk ondertussen wel geleverd zijn, zit nu op werk)

Erwin
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Mei 2010, 22:03:26 »

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen ik ben Erwin de eigenaar van www.fightshorts.nl en zal ook nog even een aanvullende post plaatsen. Er werd opgemerkt dat het een minpuntje is dat er niet geregistreerd kon worden. ..
We zullen de website dan ook bij deze aanpassen zodat het mogelijk is dat u en anderen zich in het vervolg kunnen registreren. Waardoor het bestellen een stukje sneller gaat.
Dit was eigenlijk voor ons een afweging van wel of niet..
Maar bij deze gaat dat dus gebeuren in de loop van volgende week zal het systeem aangepast zijn.

Met sportieve groeten, Erwin van Fightshorts.nl

Jesh
Founder

« Antwoord #9 Gepost op: 03 Mei 2010, 08:58:02 »

Hoi Erwin,

Bedankt voor de update !!!

Pagina's: [1]  
« vorige volgende »
Ga naar: