« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Vechten op straat  (gelezen 1925 keer)
superLouis
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 December 2009, 08:52:35 »

Heb je wel eens moeten vechten op straat.???

En zo ja, waardoor kwam dat.??
En hoe liep dat af.?
superLouis
Young grasshopper

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28 December 2009, 08:56:26 »

Vaak hoor ik van die sterke verhalen maar zelf heb ik daar nooit last van.
Mischien is dat omdat ik 2 meter 18 lang ben en dan is het voor iemand van gemiddelde lengte (1m70) met mij in gevecht niet of nauwelijks mogelijk mij goed en/of doeltreffend te raken.
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 December 2009, 13:14:38 »

Mischien is dat omdat ik 2 meter 18 lang ben en dan is het voor iemand van gemiddelde lengte (1m70) met mij in gevecht niet of nauwelijks mogelijk mij goed en/of doeltreffend te raken.

Haha, hetzelfde bij mij.
Ik ben ook redelijk groot. Niet 218cm maar wel 192cm, dat is ook niet niks en meestal worden ze daar toch iets meer geintimideerder van. Ik heb zelf nooit echt op straat gevochten.

Waar heb ik wel gevochten? Op school (basisschool), toen was iemand uit groep 8 ijsballen aan het gooien op mij (groep 7) en ik had hem al gezegd dat hij moest stoppen. Hij en zijn vrienden vonden dit oh zo grappig en hij ging dus door. Dus op een gegeven moment ben ik naar hem toegerend, en via een bankje in zijn nek gesprongen. Hij viel omlaag met mijn gewicht aan zich, eenmaal op de grond heb ik heb in de houdgreep gelegd Hij trok wel aan mijn haren, maar dat voelde ik haast niet door de adrenaline. Daarna werden we uit elkaar gehaald door de leraar (tevens de directeur van de school) en moesten we het uitpraten.
Daarna heeft hij nooit meer iets stoms richting mij gedaan, dus ik zou zeggen dat het het "gevechtje" waard was

Één keer heb ik ook op de middelbare school een gevechtje gehad. Niet echt een gevecht te noemen, maargoed.
Ik wilde naar huis na een lange dag en er was een jaargenoot, die normaal iedereen irriteert, die mij in de weg stond.
Hij wilde ook niet aan de kant gaan, dus ik heb hem vriendelijk verzocht of hij aan de kant wilde gaan. "Nee! Jij mag niet langs" zei hij (ongeveer )en na een paar keer zo dom doen heb ik hem op zijn oog geslagen. Zelf had ik het idee dat de stoot niet hard genoeg was, maar hij zakte door zijn knieën en had een blik waaruit je "WTF!?" kon lezen
Allemaal hogere jaars stonden daar en die waren hem uit aan het lachen (we zaten toen beide in de 1e klas).
Na dit "incident" heeft hij die andere jaren mij nooit meer geirriteerd, dus dit was het ook wel waard.

PS: Ik was toen nog een onderdeurtje op die leeftijd (in groep 7 was ik 10 (heb 1 klas overgeslagen, vandaar zo jong Wink) en in de 1e was ik 12)

Ik hoop dat je daar iets aan hebt Smiley

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2009, 14:14:47 »

Heb alleen paar keer wat op school mee gemaakt. We hadden paar grapjassen er zitten die het leuk vonden mij te pesten. Sprongen vaker op mijn nek.

Maarja dan wordt het ineens wel erg leuk om door te gooien. Of hoe het een keer gebeurde toen ik op een betonnen trapje stond van 1.2 meter hoog. Iemand sprong van achter op mijn rug, wild niet loslaten. Naja dan is het simpel heb me achterover laten vallen met hem als kussen viel heerlijk zacht alleen niet voor hem  clown

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2009, 16:26:46 »

Heb alleen paar keer wat op school mee gemaakt. We hadden paar grapjassen er zitten die het leuk vonden mij te pesten. Sprongen vaker op mijn nek.

Maarja dan wordt het ineens wel erg leuk om door te gooien. Of hoe het een keer gebeurde toen ik op een betonnen trapje stond van 1.2 meter hoog. Iemand sprong van achter op mijn rug, wild niet loslaten. Naja dan is het simpel heb me achterover laten vallen met hem als kussen viel heerlijk zacht alleen niet voor hem  clown

Dat zal wel heerlijk voor 'm zijn geweest xD

Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Januari 2010, 19:44:35 »

Evil clown

@ Topic:

Ik heb nooit echt vuist op vuist gevochten op straat. Nooit de behoefte aan gehad ook. Heb wel eens iemand getrapt omdat hij irritant was, en eens iemand geprobeert te pakken omdat hij aan het doorlullen was dat ik mijn huiswerk niet had gemaakt, maar hij was een kop groter dan mij (was ik 13) en hij had mij redelijk makkelijk onder controle clown

Yoseikan Budo + Nunchakudo
BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari 2010, 19:22:54 »

Helaas heb ik wel moeten vechten; maar dat komt omdat ik in een slechte buurt woon. Je ontkomt er dan gewoon niet altijd aan. :-(

De afloop van een van die 'ontmoetingen' was dat ik met (glas-) snijwonden op de EHBO van het ziekenhuis zat, een van de twee aanvallers in het hospitaal. En ik na behandeling een paar dagen in een politiecel zat. (gelukkig geen veroordeling)

Al met al is het voor mij niet de moeite waard om te vechten, liever vermijd ik  het. En ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Tegenwoordig pak ik gewoon een taxi als ik merk dat de sfeer in een cafe omslaat. Is gewoon makkelijker.

BertB

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Januari 2010, 20:06:45 »

(glas-)snijwonden? :|
OMG!

Heb je geluk.

Jesh
Founder

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Januari 2010, 09:23:35 »

Al met al is het voor mij niet de moeite waard om te vechten, liever vermijd ik  het. En ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Tegenwoordig pak ik gewoon een taxi als ik merk dat de sfeer in een cafe omslaat. Is gewoon makkelijker.

Thread winner.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Januari 2010, 09:46:00 »

Gelukkig heb ik nooit last ervan dat de sfeer omslaat Grin

BertB
Apprentice

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Februari 2010, 09:47:53 »

Thread winner.

Als je niet aanwezig bent is het onmogelijk om in de problemen te raken. Vechten op straat is gokken met je gezondheid.

Wars begin where you will, but they do not end where you please
Jeroen Hoevenaar
Young grasshopper

« Antwoord #11 Gepost op: 05 Februari 2010, 09:19:23 »

Een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht!!!!!

Heb dan ook al een aantal gevechten gewonnen..........

;-)

Martial Arts Training School
----- www.mat-school.nl -----
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 05 Februari 2010, 11:53:29 »

Dit klinkt misschien raar, maar ik ben blij dat ik dan nog nooit een gevecht met mes gewonnen heb Smiley
Ik ben deze namelijk nog nooit tegengekomen.

Nouja, 1 keer. Ik was 7 en die jongen was 18. Ik en een vriend zijn keihard weggerend. Maar of dat serieus was.... voor ons in ieder geval wel Smiley
Hij trok een vlindermes...ik wist toen al wat het was en we waren dus bang :O

EDIT: Oeps, ik zie nu net dat het niet over mes ging, dat was het vorige topic Tongue
« Laatste verandering: 13 Februari 2010, 13:11:39 door Maiko » Gelogd

Dalus
Founder

roypiepers@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Februari 2010, 00:12:56 »

Beetje ontopic mag toch wel  Lips Sealed

Judo + Jiu Jitsu + Tendoryu Aikido
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Februari 2010, 13:12:12 »

Maar het heeft toch weer redelijk iets te maken met "vechten op straat" he Tongue

Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

« Antwoord #15 Gepost op: 13 Februari 2010, 17:11:47 »

Offtopic, ontopic... Who cares? Tongue

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel