Max
Administrator

|
|
« Gepost op: 11 April 2009, 18:08:44 » |
|
Wat zijn jullie favoriete Westerse vechtfilms? Ik heb net Redbelt (over Jiu-Jitsu en MMA) gekeken en het smaakt naar meer  . Dus ik wil graag nog een paar Westerse vechtflims kijken. Wat ik versta onder een Westerse vechtfilm: Een film die wat wijsheden en training over de Martial Art, waar de film om draait, bevat en aan het einde van de film een climax met een ultiem gevecht ofzo. Wat voorbeelden die ik in mijn hoofd heb zijn dan Redbelt, The Karate Kid (1-4?  ), Never Back Down (niet echt goed, maar toch leuk) en Fighting (nu net in de bioscoop, nog niet gezien, iemand anders wel?). Ik vraag dus niet om Oosterse vechtfilms met Bruce Lee of Jet Li, want daarvan heb ik er nog zó veel te zien :$ en ook niet om van die echte actiefilms waar iemand (vaak Jackie Chan) het met zijn blote handen opneemt tegen de geweren van de Yakuza. Danke schön. PS: zoiets als DragonBall: Evolution zou ook wel kunnen, alleen is dat in dit geval niet echt een al te beste film..
|
|
|
|
|
|
My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 12 April 2009, 00:27:46 » |
|
Ik heb gisteren toevallig Ung Bak gezien. Is een hele foute Thaise Muay Thai film. Het verhaal gaat nergens om, maar de technieken zijn heel cool. Veel ellebogen en knieen dus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Max
Administrator

|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 29 April 2009, 01:50:25 » |
|
Die film gaat toch over BJJ, niet ??? Dan kan die gast geen rode band krijgen. Wat een apen.  Hij krijgt de rode band van een van de grondleggers  . Lijkt mij dat zo'n grondlegger kan doen wat hij wil met zijn band, toch?
|
|
|
|
|
|
My name is Max A.K.A Sigidi A.K.A Kalimero13
|
|
|
|
|
Airwolf
Jr. fighter
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Mei 2009, 07:49:39 » |
|
Jesh, hoe zit het nu met bonden bij Jiu-Jitsu?
Bij Taekwondo heb je namelijk twee bonden, waarbij wtf de "officiele" bond is, maar bijvoorbeeld bij Hapkido heb je god vergeten veel bonden. Je haalt dan ook je dan examens bij die bonden en dan vraag ik me af als er zoveel bonden zijn, wat een dan examen dan waard is.
Ik weet bijvoorbeeld dat er in Utrecht dan examens van Jiu-Jitsu zijn afgenomen door Albert van Mildert een 8e dan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|