« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3]
Auteur Topic: Werken voor defensie  (gelezen 3412 keer)
Zonakusu
Founder

Strike first and strike hard.

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #50 Gepost op: 21 Januari 2010, 22:07:37 »

Uhm tja....
Ik kan daar op een openbaar forum niet op in gaan...
In ieder geval succes

Waar op in gaan?

Yoseikan Budo + Nunchakudo
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 28 Januari 2010, 09:47:18 »

Maandag!! Grin My turn Grin Grin Grin

Souls full of thunder! Hearts of steel!
Zonakusu
Founder

« Antwoord #52 Gepost op: 29 Januari 2010, 23:28:24 »

Keep me updated Smiley

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 01 Februari 2010, 21:42:20 »

Ok, hier is mijn verhaal.

Ik ben heel vroeg in de trein gestapt om richting Utrecht Centraal te reizen. Vanuit Utrecht Centraal zou ik lijn 52 moeten nemen die om 10:32 zou vertrekken. Helaas kwam ik pas om 10:36 aan en was deze bus net weg. Voor de rest reden er geen andere bussen naar Kampweg (waar het Centrum voor Mens en Luchtvaart ligt). Ik heb gewacht tot het 11:02 was. Geen enkele lijn 52 was te bekennen.
Mijn afspraak was om 12:00 en aangezien er geen bus kwam heb ik even gebeld naar het CML. Aan de lijn zei een mevrouw dat het al verschoven was naar 12:30, vanwege al deze weersomstandigheden.
Na een lange tijd een weg proberen te zoeken kwam de bus aan en moest ik uiteindelijk 30 à 45 minuten reizen met de bus.

Eenmaal aangekomen bij het CML om 12:40 werd er een telefoontje gepleegd door de mevrouw achter de balie en werd er gezegd dat ik gearriveerd was. Ik ging zelf nog even naar het toilet en toen ik terug kwam stond er een mevrouw op mij te wachten. Ze nam mij mee naar een kamer en legde me daar alles uit wat de ander mensen al gehoord hadden (ongeveer twaalf jongens). Ze vroeg of ik dit begreep en vroeg of ik mijn Amnese formulier (ziekteblad) en Het Blauwe Boekje (heb ik moeten leren voor het Geautomatiseerd Vlieger Selectie Systeem, die dus op 8 februari is) meegenomen had. Deze heb ik beiden moeten inleveren en ik werd naar de testkamer geleid.

Eenmaal in de testkamer aangekomen mocht ik plaatsnemen achter een computer die voor mij klaar gemaakt was. De rest van de groep zat er ook al.

Test 1:
Inzichtstest waarbij ik de keuze had uit vijf F16's.
Ik moest één van de vijf kiezen mbv een kompas en een "virtuele" horizon.
Ik had één puntje niet goed begrepen hiervan helaas (dat was iets met een klein zwart driehoekje die steeds van plek veranderde op de graden-balk; waar het nu voor stond was niet duidelijk op dat moment én nu nog steeds niet).
Ik scoorde hier een 4, wat minimaal een 5 moest zijn. Ik lag iets lager dan het gemiddelde.

Test 1:
Ik had twee voetpedalen die ik moest gebruiken met beide voeten en een joystick (die alleen naar links en rechts kon bewegen) die ik moest gebruiken met mijn rechter hand.
Het linker pedaal duwde je naar voren om het "pizzapuntvormig objectje" naar rechts te bewegen en naar achter om het "pizzapuntvormig objectje" naar links te bewegen.
Het rechter pedaal duwde je naar voren om het "pizzapuntvormig objectje" naar voren (de diepte in) te bewegen en naar achter om het "pizzapuntvormig objectje" naar achter (richting mijzelf) te bewegen.
De joystick moet ik naar links en rechts duwen om het "pizzapuntvormig objectje" zo te plaatsen dat het de punt altijd kaarsrecht omlaag stond.
Al deze bewegingen moest ik maken om het "pizzapuntvormig objectje" op een gegeven plek te houden.

Hier scoorde ik met mijn linker pedaal een 6, met mijn rechter pedaal ook een 6 en met mijn joystick helaas een 5, ik moest hiervoor minimaal ook een 6 behalen.
Wat wel heel leuk om te horen was, dat ik één van de beste resultaten had bij deze test (op de geslaagden na).

Test 3:
Bij deze test moest je een headset op zetten en hoorde je eerst een hoge toon (dan schrijf je de cijfers die je in je rechter oor hoort op) of een lage toon (dan schrijf je de cijfers die je in je linker oor hoort op). Daarna kreeg je een hele reeks die verschilde per oor (maar wel tegelijkertijd in je oren) en moest je alleen de cijfers van het bepaalde oor opschrijven. Konden maximaal vier cijfers in de eerste rij zijn en drie in de tweede rij (een reeks bestond dus uit twee rijen).

Voorbeeld:

Eerste rij
hoge toon
Linker oor: HK3LO9XZ276U
Rechter oor: OL1HJ8E0KKWE9T

Tweede rij
lage toon
Linker oor: 671
Rechter oor: PR8A

Het antwoord is: 1809 671

Hier heb ik ook heel goed in gescoord. Ik had maar 2 van de 24 reeksen fout. Daar kreeg ik ook een compliment voor, want daar had ik wel als één van de hoogste gescoord (zelfs van de geslaagden).

Al met al heb ik test 1 niet gehaald en test 2 ook niet.
Als ik al één van deze drie tests niet zou halen, dan zou de selectie procedure vanaf dan ophouden.

Helaas, ik heb mijn eerste selectie niet gehaald en mijn baan bij de Koninklijke Luchtmacht houdt op.

PS: Ik zou nog over zes maanden een herkansing kunnen doen. Zes maanden is een negatief resultaat geldig en twee jaar een positief resultaat. De foutenmarge zou dan wel veel kleiner worden!

Toch doe ik dit niet en ga  ik solliciteren voor de Koninklijke Landmacht, waarschijnlijk naar de functie Officier Genie.

EDIT: 3 van onze testgroep zijn door deze eerste selectie heen gekomen en dat is een heel groot deel. Normaal komt 1% erdoorheen hebben ze getest, dus ik vind het toch echt leuk voor ze.
« Laatste verandering: 01 Februari 2010, 22:02:05 door Maiko » Gelogd

Jesh
Founder

« Antwoord #54 Gepost op: 02 Februari 2010, 10:21:24 »

Ja, je had het me gisteren in de trein al verteld.

Kop op. Je komt er wel maat, niet opgeven is het devies.

The fatal flaw in every plan is the assumption that you know more than your enemy.
Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 02 Februari 2010, 11:42:43 »

Inderdaad, maar ik ga de luchtmacht niet opnieuw proberen.
Het valt grotendeels niet te trainen.
Twee tests kan ik zeker goed maken en er voor slagen, maar 1 is nu gewoon te moeilijk.
Ik zou drie 7's moeten halen bij de Pizza-test.

Op naar de Koninklijke Landmacht! Grin

Zonakusu
Founder

« Antwoord #56 Gepost op: 07 Februari 2010, 19:57:06 »

KCT, LMB of simpele shit? clown

Maiko
16 jarig meisje

Ummesj-ang

Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 08 Februari 2010, 10:25:03 »

Ik ga niet de Luchtmobile Brigade of Korps Commando Troepen joinen, maar ik denk wel dat ik het ga proberen om Officier Genie te worden (de explosieve kant van de Genie, niet de bouwkundige).

Maar er zijn heel wat twijfels gekomen en ik ben nog steeds aan het zoeken wat ik eigenlijk wil doen daar.

Pagina's: 1 2 [3]  
« vorige volgende »
Ga naar: