Vaak hoor ik van die sterke verhalen maar zelf heb ik daar nooit last van.
Mischien is dat omdat ik 2 meter 18 lang ben en dan is het voor iemand van gemiddelde lengte (1m70) met mij in gevecht niet of nauwelijks mogelijk mij goed en/of doeltreffend te raken.
Haha, hetzelfde bij mij.
Ik ben ook redelijk groot. Niet 218cm maar wel 192cm, dat is ook niet niks en meestal worden ze daar toch iets meer geintimideerder van. Ik heb zelf nooit echt op straat gevochten.
Waar heb ik wel gevochten? Op school (basisschool), toen was iemand uit groep 8 ijsballen aan het gooien op mij (groep 7) en ik had hem al gezegd dat hij moest stoppen. Hij en zijn vrienden vonden dit oh zo grappig en hij ging dus door. Dus op een gegeven moment ben ik naar hem toegerend, en via een bankje in zijn nek gesprongen. Hij viel omlaag met mijn gewicht aan zich, eenmaal op de grond heb ik heb in de houdgreep gelegd

Hij trok wel aan mijn haren, maar dat voelde ik haast niet door de adrenaline. Daarna werden we uit elkaar gehaald door de leraar (tevens de directeur van de school) en moesten we het uitpraten.
Daarna heeft hij nooit meer iets stoms richting mij gedaan, dus ik zou zeggen dat het het "gevechtje" waard was

Één keer heb ik ook op de middelbare school een gevechtje gehad. Niet echt een gevecht te noemen, maargoed.
Ik wilde naar huis na een lange dag en er was een jaargenoot, die normaal iedereen irriteert, die mij in de weg stond.
Hij wilde ook niet aan de kant gaan, dus ik heb hem vriendelijk verzocht of hij aan de kant wilde gaan. "Nee! Jij mag niet langs" zei hij (ongeveer

)en na een paar keer zo dom doen heb ik hem op zijn oog geslagen. Zelf had ik het idee dat de stoot niet hard genoeg was, maar hij zakte door zijn knieën en had een blik waaruit je "WTF!?" kon lezen

Allemaal hogere jaars stonden daar en die waren hem uit aan het lachen

(we zaten toen beide in de 1e klas).
Na dit "incident" heeft hij die andere jaren mij nooit meer geirriteerd, dus dit was het ook wel waard.
PS: Ik was toen nog een onderdeurtje op die leeftijd (in groep 7 was ik 10 (heb 1 klas overgeslagen, vandaar zo jong

) en in de 1e was ik 12)
Ik hoop dat je daar iets aan hebt