Ik was klaar met mijn zwemlessen en had 2 diploma's op zak.
Toen is mijn vader met mij naar een voetbalvereniging gegaan om daar een keer mee te doen.
Hij dacht dat het mij wel beviel, aangezien mijn Overgrootopa veel voetbalde, mijn opa ook nog veel voetbalde en mijn vader dat ook deed vroeger... helaas was dit niet het geval.... nouja... helaas is 't ook weer niet... ik vond er gewoon geen zak aan.
Daarna ben ik met mijn vader naar worstelen gaan kijken... maarja.... dan sta je daar te kijken op de tribune als 5 jarige jochie.... en die 5 jarige jochies hebben 't meestal toch niet zo met strakke wrestling gears... ik dus ook niet.... ja.. ik was nogal kieskeurig met mijn pakje toen

Daarna ben ik gaan kijken met mijn vader bij een Judo vereniging, dat beviel me wel naar 1 keer kijken, maar die groep niet zo..dus ik ging op doortocht..
Toen kwam ik bij mijn huidige vereniging terecht. Daar train ik dus al heel lang nu en ik denk dat dit het belangrijke is aan mijn voorkeur voor Martial Arts.... het is met de paplepel ingegeven eigenlijk.
Over mijn Judo pakje: Ik had van mijn ouders een klein judo pakje gekregen, maar ik was niet blij met het pakje...het was een beetje een gelig pakje, niet spierwit. Mijn ouders vonden dit niet zo leuk en ik vond 't naderhand ook echt shit om dat zo tegen mijn ouders te zeggen, omdat ze hun best hadden gedaan om voor mij een leuk pakje te kopen.
Maar eind goed al goed.. ik kreeg uiteindelijk een klein spierwit pakje ;P Ik doe nu naast Judo ook Jiu-Jitsu, Pancrase en Eskrima.. en het bevalt me nog steeds!!
Ik moet wel zeggen dat ik bij Judo 2 momenten heb gehad dat ik wilde stoppen.
Dit was de tijd toen in ongeveer de oranje band had... veel kinderen verlieten de sport rond de tijd van de oranje band en dat is nu nog steeds zo... ik heb mijn zusje hier ook overheen moeten zien te helpen...
Het 2e moment is gekomen toen ik een paar jaar de bruine band had. Ik kreeg geen nieuwe technieken meer en herhaalde herhaalde en herhaalde maar... ik ben hier ook overheen gekomen en ben meer dingen gaan doen met Judo. Ik geef ook vaak les aan de groep en dit bevalt me goed

Je leert hier heel veel van. Als je de stof uitlegt ga je er zelf dieper op in dan dat je de techniek als een robot oefent.
Als ik kon kiezen tussen een leven met iedere dag Martial Arts en ook gewoon mijn brood op tafel kreeg óf een leven waar ik zat geld heb en dure huizen en auto's en een goede baan waar ik duizenden per maand verdiende, was mijn keuze snel gemaakt..
Een leven Martial Arts en gewoon rondkomen!!
Ik zou het erop kunnen wagen, maar dit risico is voor mij te groot en de kans om genoeg geld ermee te verdienen om fatsoenlijk rond te komen is klein denk ik.
Toch vind ik het leuk om andere Niet-Martial-Arts sporten te doen. Maar niet voor altijd...
Ik zal altijd verliefd blijven op Martial Arts!